برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

انواع روش های تبلیغاتی در شبکه تبلیغات سنجاق

مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

در دهه اخیر با کاهش علاقه نسبت به خواندن مجلات و در نتیجه کاهش تبلیغات در حوزه آفلاین و چاپی و از طرفی با ایجاد فضاهای آنلاین و وجود پتانسیل بالا برای تبلیغات در آن، همگی دست به دست هم داده‌اند تا تبلیغات آنلاین به یکی از رایج‌ترین شیوه‌های بازاریابی تبدیل شود. در طی این تحول در دنیای تبلیغات، روز به روز با افزایش درخواست برای آن مواجه شده‌ایم و همین امر باعث ایجاد پلتفرم‌های تبلیغاتی مانند سنجاق شده است تا به کمک تبلیغ دهندگان آمده و بتوانند بهترین نتیجه را دریافت کنند. ما در این مقاله به طور کامل شما را با انواع روش‌های تبلیغاتی موجود در شبکه تبلیغات سنجاق آشنا خواهیم کرد و همچنین تعرفه‌های تبلیغاتی را در دسترس‌تان قرار خواهیم داد.

 تبلیغات همسان

در گذشته در رابطه با تبلیغات همسان صحبت کرده‌ایم (تبلیغات همسان چیست؟)، اما اکنون با گذشت از تعریف اولیه و آمار و ارقام این نوع از تبلیغات می‌خواهیم نگاهی دقیق‌تر به آن بیاندازیم.

نمایش تبلیغات همسان در شبکه هوشمند سنجاق براساس دو سیستم مزایده‌ای (Bidding-Price) و نرخ کلیک (CTR) است.

  • سیستم مزایده‌ای (Bidding-Price)

در یک شبکه تبلیغات جنگ بر سر دریافت کلیک زمانی اتفاق می‌افتد که تعداد درخواست برای کلیک از طرف اشخاص زیادی اعلام شود. به عبارت دیگر وضعیتی است که چندین تبلیغ دهنده در یک زمان خواهان نمایش تبلیغات خود و دریافت کلیک هستند. برنده این بازی کسی است که هزینه هر کلیک خود را بالاتر گذاشته و در نتیجه اولویت نمایش با آن باشد.

  • نرخ کلیک (CTR)

آیتم موثر بعدی در میزان نمایش یک کمپین، نرخ کلیک آن است. همانطور که در مطلبی جداگانه به بررسی این آیتم پرداخته‌ایم (نرخ کلیک (CTR) چیست؟)، با افزایش نرخ کلیک کمپین‌ها، شانس نمایش خود را می‌توانید افزایش دهید. این کار نیازمند زمان و بررسی روزانه کمپین‌ها می‌باشد تا با انجام A/B تست‌ بر روی المان‌های تاثیرگذار بر روی CTR کمپین، به بالاترین بازدهی و CTR برسیم.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که دو عامل بالا در راستای هم می‌باشند پس در نتیجه اگر شما کمپین‌هایی با CTR بالایی داشته باشید می‌توانید هزینه هر کلیک خود را پایین آورده و در عین حالی که در هزینه‌های خود صرفه جویی می‌کنید، همچنان شانس بالایی در نمایش کمپین‌‌ها داشته باشید.


کمی بیشتر بدانیم!

در ابتدای ساخت کمپین با قرار دادن یک قیمت معقول (Bid) با توجه به سایر کمپین‌ها، سیستم به شما یک شانس اولیه برای نمایش می‌دهد و با گذشت زمان و بررسی عملکرد و CTR آن کمپین، از این پس با سایر کمپین‌ها سنجیده می‌شوید و در صورت وجود CTR بالا و یا قیمت بالای هر کلیک (Bid) نسبت به سایر کمپین‌ها، شانس نمایش بیشتر و در نتیجه کلیک‌های بیشتری دریافت خواهید کرد.

با اعمال یک سری از محدودیت‌ها می‌توانید هدف گذاری دقیق‌تری از نوع کاربرانی که تبلیغات شما را می‌بینند داشته باشید. محدودیت‌هایی مانند نوع دستگاه نمایش دهنده (دسکتاپ، موبایل و یا تبلت)، ساعات نمایش، انتخاب روزهای هفته و …

همچنین درصورت لزوم می‌توانید رسانه‌هایی که تمایلی به گرفتن ورودی از آنان را ندارید در لیست سیاه (Black List) خود قرار دهید و یا اینکه تنها از چند سایت محدود ورودی دریافت کنید (White List) که البته این موارد در شرایطی به افزایش هزینه قیمت هر کلیک‌ منجرب خواهد شد.

تبلیغات همسان

تبلیغات بنری

با وجود گذشت زمان زیادی از عرضه این نوع از تبلیغات همچنان این نوع از تبلیغات در افزایش آگاهی از برند (Awareness) بسیار موثر بوده و برندها همچنان در حال استفاده از آن می‌باشند. چراکه بنرهای تبلیغاتی از آنجایی که دارای تصاویر و یا حتی شامل Gifهایی متحرک هستند در نهایت حتی اگر باعث کلیک کاربر نشوند، بالاخره تصویری در پس زمینه ذهن کاربران از بنر می‌ماند و یا حداقل متوجه نوع خدمات و محصولات شما می‌شوند. در واقع مهم‌ترین نکته در این تبلیغات جذابیت بصری و محتوای تبلیغاتی می‌باشد که امروزه با توجه به وجود انبوه تبلیغات، بنر شما توجه کافی را جلب کرده و نرخ کلیک بالاتری داشته باشد.

 تبلیغات بنری در سایت‌های پربازدید ایران در سایز‌های متفاوت در دسترس است که این سایز‌ها عموما توسط سازمان IAB تدوین و توصیه شده‌اند. IAB نهادی است که استانداردها را در حوزه تبلیغات تدوین می‌کند. استانداردها ممکن است در مورد نوع ارائه، محتوای تبلیغ، شکل و اندازه آن باشد.

در شبکه تبلیغات سنجاق نیز این سرویس در سایت‌هایی نظیر طرفداری، رکنا و … قابل سفارش است و حداقل هزینه هر کلیک آن ۵۰۰ تومان می‌باشد.


تبلیغات ویدیویی پیش نمایشی (Pre-roll)

تبلیغات ویدیویی یکی از انواع تبلیغات آنلاین است که شانس انتخاب محصول یا خرید آن را توسط کاربران افزایش می‌دهد. طبق بررسی‌های انجام گرفته در دنیا، ۶۲% از متخصصان بازاریابی عقیده دارند که تبلیغات ویدیویی بیش از ۴۰ % رونق کسب و کار مشتریان آن‌ها را افزایش داده است.

طبق آمار نهاد IAB در سال ۲۰۱۹، تبلیغ دهندگان نسبت به سال قبل ۲۵ درصد بیشتر در تبلیغات ویدیویی هزینه می‌کنند چرا که میزان درگیر کردن (Engagement) مخاطبان در تبلیغات ویدیویی بسیار بیشتر از سایر انواع تبلیغات می‌باشد. برای سال‌های متمادی است که این برتری به شهود قابل مشاهده است و امروزه با توجه به بازدید بالای ویدیوها در انواع دستگاه‌‌ها و طبیعتا قشر بالایی از تنوع جمعیتی که در بر می‌گیرد، می‌تواند شما را در رساندن تبلیغات‌تان به درست‌ترین کاربران کمک کند.

تبلیغ دهندگان نیز می‌توانند در سنجاق از تبلیغات ویدیویی پیش نمایشی به دو شکل استفاده نمایند. تبلیغات بنری Pre-roll و تبلیغات ویدیویی Pre-roll

تبلیغات ویدیویی

در تبلیغات بنری Pre-roll، قبل از پخش ویدیوی اصلی بنر موردنظر به مدت ۴ ثانیه نمایش داده می‌شود و سپس ویدیو به نمایش گذاشته می‌شود. اما در تبلیغات ویدیویی  Pre-roll کاربر می‌بایست حداقل ۵ و یا ۱۰ ثانیه از ویدیوی شما را مشاهده کند (پخش تضمینی) سپس می‌تواند آن را متوقف کند و ویدیوی اصلی به نمایش درآید. در زیر می‌توانید تعرفه‌های این نوع از تبلیغات را مشاهده کنید.

تبلیغات ویدیویی

پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن وب پیامی است که به کاربران از طریق مرورگر به گوشی‌های همراه و یا نسخه‌های دسکتاپ کاربران ارسال می‌شود. این پیام‌ها درصورتی برای کاربران ارسال می‌شود که کاربر از قبل برای دریافت آن اعلام آمادگی و رضایت کرده باشد. پوش نوتیفیکیشن حتی در شرایطی که صفحه‌ی رسانه شما نیز باز نباشد و مرورگر در پس زمینه مشغول به کار باشد هم برای کاربر ارسال می‌شود. همانند تصویر زیر در گوشه‌ی سمت راست صفحه، این پیام نمایش داده خواهد شد. همچنین در حالت موبایل نیز در این پیام‌ها در نوار نوتیفیکیشن‌ها نمایان خواهد شد.

پوش نوتیفیکیشن

هزینه ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی در سنجاق حداقل ۳۵۰۰ تومان به ازای هر ارسال است. به این ترتیب برای مثال اگر برای ۱ میلیون کاربر پوش نوتیفیکیشن ارسال شود، ۳.۵ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.

مکانیسم قیمت گذاری در این روش به صورت مزایده ای (Bidding Price) است. یعنی هر آگهی دهنده ای که حاضر باشد قیمت بیشتری برای ارسال صرف کند، اولویت بالاتری از ارسال خواهد داشت.


هدف و هوشمندی سنجاق در رساندن تبلیغات به بهترین کاربر، در بهترین زمان و بهترین رسانه است. ما در تلاش هستیم تا این روند را بهینه سازی کنیم تا باعث خوشنودی مشتریان و رسانه های خود باشیم. سنجاق در روند رشد خود با افزودن سایر روش های تبلیغاتی مانند تبلیغات ویدیویی، بنری و… در حال پیشرفت و توسعه‌ای پایدار می باشد. با این حال سایر زیر ساخت‌‌های تبلیغاتی مانند پوش نوتیفیکیشن در پلتفرم سنجاق در دست توسعه می‌باشند و به زودی معرفی خواهند شد.