برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

اهمیت استراتژی محتوا برای کسب و کارها

مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

از نظر گوگل محتوا حکم شاه را دارد. این موضوع به نوبه خود اهمیت استراتژی محتوا را نشان می‌دهد. به همین دلیل، کسب ‌و کارها تلاش می‌کنند تا با پیاده سازی یک استراتژی محتوای ارزشمند کاربران بیشتری را جذب کنند. با این حال، بسیاری از افراد در خارج از حوزه سئو هنوز نمی‌دانند که صرفا یک محتوای سئو شده از نظر الگوریتم گوگل اعتبار چندانی ندارد. به عبارت دیگر، تولید محتوا برای هدف گیری کلمات کلیدی خاص دیگر برای مشاغل آنچنان تاثیرگذار نیست.

در عوض، تولید محتوا بر پایه رفتارهای جستجوی کاربران و ارائه ارزش واقعی به آنها بهترین راه برای بهبود در معرض دید قرار گرفتن کسب و کارتان در یک جستجوی ارگانیک است. در این مطلب می‌خواهیم توضیح دهیم که چرا تولید محتواهای ارزشمند و داشتن یک استراتژی صحیح برای آنها مهم است.

به‌روز رسانی محتوای مفید گوگل

به‌روز رسانی “محتوای مفید” یکی از جدیدترین به‌روز رسانی‌های الگوریتم گوگل محسوب می‌شود. هدف از طراحی این به‌روز رسانی ارائه مفیدترین محتوا به کاربران مطابق با هدف آنها از تایپ یک عبارت جستجو شده است. یعنی اگر هدف از تایپ عبارت جستجو شده خرید باشد، گوگل محتواهای محصول محور را نمایش می‌دهد. همچنین، اگر عبارت جستجو شده برای دریافت پاسخ خاصی تایپ شود، محتواهای آگاهی بخش و آموزنده را نشان می‌دهد.

از این لحاظ، نتایج چنین جستجوهایی برای یک مدت طولانی نمایش داده می‌شوند. با این حال، گوگل این اواخر برای نمایش دادن نتایج واقعا مفید کارهای زیادی را روی این بخش از الگوریتمش انجام داده است.

به‌روز رسانی الگوریتم هسته گسترده گوگل

گوگل تنها چند روز بعد از پایان رونمایی از به‌روز رسانی محتوای مفید ایجاد تغییرات در الگوریتم دیگری به نام به‌روز رسانی “هسته گسترده” را آغاز کرد. این به روز رسانی‌ها به هدف گیری سیگنال‌های مختلف تمایل دارند و هر سال چندین بار تکمیل می‌شوند. طبیعی است که رونمایی از چنین به‌روز رسانی‌هایی باعث ایجاد تغییرات در تعداد زیادی وبسایت و رویکرد ناشران و مارکترها می‌شود. با این اوصاف، چرا این موضوع اینقدر اهمیت دارد؟

به‌روز رسانی الگوریتم هسته گسترده گوگل

به دلیل اینکه بخشی از به‌روز رسانی الگوریتم هسته گسترده همچنان بخش محتوای الگوریتم را هدف گیری می‌کند. در نتیجه، ایجاد تغییرات بیشتر در عملکرد محتوا ضروری به نظر می‌رسد و همین موضوع نشانگر اهمیت استراتژی محتوا برای کسب و کارتان است.

اهمیت به‌روز رسانی‌ها برای استراتژی تولید محتوا

اصولا محتوا با در نظر گرفتن کاربران و میزان درک آنها باید در قالب‌های مختلفی تولید شود. از آنجایی که فرایند یادگیری افراد به روش‌های مختلفی بستگی دارد، فقط تولید محتوا موفقیت‌آمیز نخواهد بود. علاوه بر این، تولید محتوا باید به کاربران ارزش‌های واقعی را ارائه دهد. برای انجام صحیح این کار می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برای اطلاع رسانی استراتژی محتوا از داده‌های جستجوی کاربران خودتان استفاده کنید. هرچند، کل این استراتژی نباید به این امر بستگی داشته باشد. یعنی باید رفتارهای جستجوی کاربران و مضامین محتوایی قابل جستجو توسط آنها را شناسایی کنید. سپس، آنها را با استراتژی محتوای موجود تطبیق دهید.
  2. یک استراتژی محتوا بسازید که با پرسونای خریدار و مراحل قیف بازاریابی در یک راستا باشد. فراموش نکنید که پرسوناهای مختلف به محتواهای متفاوتی نیاز دارند. بنابراین، سبک این محتواها را باید بر اساس جا‌به‌جایی این پرسوناها در فرآیند خرید تغییر دهید.
  3. استراتژی محتوا را با فرمت‌های چند رسانه‌ای مانند محتوای ویدیویی، اینفوگرافیک و محتوای تعاملی ایجاد کنید. انجام این کار باعث می‌شود محتواها برای طیف وسیعی از کاربران جذاب و مفید باشند.
  4. محتوا را طوری تولید کنید که که خیلی سریع نیازهای کاربران خاص را پاسخ دهد.
  5. تعامل مخاطبان با محتوا را در هنگام تولید آن حتما در نظر بگیرید. یعنی محتوایی تولید کنید که با ارائه اطلاعات جدید کاربران را به ارائه نظرات ترغیب کند.
  6. محتوا را بر اساس تبدیل‌ها تولید کنید. فکر کنید که چطور می‌توانید با تولید یک محتوای جذاب کاربران را برای خرید محصولات‌تان به پایین قیف تبدیل بکشانید. همچنین، ببینید آیا محصول‌تان می‌تواند نیازهای کاربران را پاسخ دهد یا خیر.

در واقع، باید از این به بعد محتواها را با تدبیر بیشتری تولید کنید. با انجام این کار می‌توانید به کاربران ارزش ارائه کنید و برای آنها مفیدتر باشید. این همان هدفی است که گوگل دنبال می‌کند.

اهمیت استراتژی محتوا در افزایش درآمد مشاغل

اصولا با تولید سرسری محتوا برای پر کردن وبسایت‌تان هیچ ارزشی را به مخاطبان ارائه نخواهید داد. از همه بدتر اینکه از این به‌روز رسانی‌های گوگل لطمه زیادی می‌خورید. می‌دانید چرا؟ زیرا رسالت گوگل همیشه کسب اطمینان از ارائه مفیدترین محتواها به کاربران و پاسخ دهی سریع به سوالات‌شان بوده است. بنابراین، اگر کاربران محتواهای تولید شده توسط کسب‌ و کارتان را به طور کامل مطالعه نمی‌کنند حتما پاسخگوی نیاز آنها نبوده یا برای آنها جذابیتی نداشته است.

اهمیت استراتژی محتوا در افزایش درآمد مشاغل

پس، نباید از صفحات نتایج موتور جستجو برای این محتواهای ضعیف انتظار رتبه خوبی داشته باشید. از طرف دیگر، تولید محتواهای ضعیف به نوبه خود ترافیک ارگانیک کمتری را به وبسایت‌تان هدایت می‌کند. همچنین، تبدیل‌ها و درآمد شما از جستجوی ارگانیک به طور طبیعی کمتر خواهد بود. بنابراین، با درک عمیق اهمیت استراتژی محتوا و تولید مطالب جذاب و مفید علاوه بر جذب مخاطبان هدف می‌توانید فروش بیشتری داشته باشید و به درآمد بیشتری دست پیدا کنید.

اهمیت استراتژی محتوا را دست کم نگیرید

تولید محتوای ارزشمند و جذاب هیچوقت به اندازه امروز اهمیت نداشته است. بنابراین، حتما باید با درک بیشتر اهمیت استراتژی محتوا مطالب جذابی را برای تعامل بیشتر با کاربران تولید کنید. در این راستا، باید بدانید که کاربران از هر محتوایی چه انتظاری دارند. اینکه یک محتوا باید چگونه نیازهای آنها را پاسخ دهد. علاوه بر این، باید بدانید که کاربران به چه دلیلی باید برای پیدا کردن پاسخ سوالات‌شان از وبسایت‌تان بازدید کنند.

در ادامه باید متوجه شوید که کاربران بیشتر با کدام قالب‌های محتوا مانند ویدیو، عکس یا اینفوگرافیک ارتباط برقرار می‌کنند. در نهایت، باید پیدا کردن محتواها در وبسایت‌تان را برای مخاطبان هدف آسان کنید. با در نظر گرفتن این عوامل نه تنها کیفیت محتواهای شما بهتر می‌شود، بلکه کاربران می‌توانند راحت‌تر هر محتوایی را در وبسایت‌تان پیدا کنند.