برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

تبلیغات هزینه به ازای اقدام چیست؟

مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

تبلیغات هزینه به ازای اقدام (CPA) نوعی از تبلیغات است که در آن بعد از انجام یک اقدام خاص توسط خوانندگان کمیسیونی به شریک تبلیغ کننده داده می‌شود. در این نوع تبلیغات زمانی به یک شرکت معرف یا اینفلوئنسر جهت تبلیغ محصولات یا خدمات‌تان برای مخاطبان‌شان هزینه پرداخت می‌کنید که افراد اقدام دلخواه شما را انجام دهند.

منظور از اقدام دلخواه می‌تواند تکمیل یک فرم، کلیک کردن روی یک صفحه وب خاص، اشتراک گذاری یک ویدیو، استفاده از کد کوپن و یک سری موارد دیگر باشد. برای بسیاری از افراد هزینه به ازای اقدام راه مقرون به صرفه‌ای محسوب می‌شود، زیرا شما زمانی سر کیسه را شل می‌کنید که مخاطبان با تبلیغات‌تان ارتباط برقرار کنند.

مثال‌هایی از تبلیغات هزینه به ازای اقدام

  1. وبسایت‌های نقد و بررسی: وبسایت‌هایی هستند که محصولات یا خدمات مختلف یک صنعت را مقایسه می‌کنند. محتوای این دسته از وبسایت‌ها معمولا ویژگی‌ها، مزایا و معایب محصولات و خدمات را شامل می‌شود. خوانندگان اغلب این محتواها را برای آشنایی با نقاط ضعف و قوت گزینه‌های خریدشان مطالعه می‌کنند. به خاطر داشته باشید که عملکرد وبسایت‌های نقد و بررسی برای تبلیغات هزینه به ازای اقدام عالی است. به هر حال، پایین تمام محصولات بررسی شده لینک مربوط به وبسایت‌تان قرار دارد. در نتیجه، خوانندگان می‌توانند برای خرید به آنجا مراجعه کنند.
  2. صفحات اسپلش: یک صفحه اسپلش (Splash page) در زمان لود شدن یک وبسایت، اپلیکیشن یا بازی‌های آنلاین ظاهر می‌شود. معممولا برندهای بزرگی مانند Apple یا Disney به استفاده از صفحات اسپلش استفاده تمایل دارند. به خاطر اینکه بازدیدکنندگان این صفحات احتمالا از قبل با برند آنها آشنا هستند.
  3. تبلیغ کننده‌ها و اینفلوئنسرها: مارکترهای تبلیغ کننده و اینفلوئنسر می‌توانند استراتژی تبلیغات هزینه به ازای اقدام را تقویت کنند. این مارکترها به مکان‌های مختلفی مانند وبسایت‌ها و وبلاگ‌های محبوب، صفحات جمع‌آوری کمک‌های مالی و غیره دسترسی دارند. همچنین، به عنوان سلبریتی‌ها معمولا در شبکه‌های اجتماعی و یوتیوب برای خودشان برو بیایی دارند و به فروش محصولات به بازارهای هدف کمک می‌کنند.

نحوه ایجاد یک طرح مناسب برای تبلیغات هزینه به ازای اقدام

اولین نکته مهم برای هر نوع تبلیغات داشتن یک طرح و برنامه کارآمد است. این موضوع در مورد تبلیغات هزینه به ازای اقدام هم صدق می‌کند. اما چطور می‌توان به یک طرح مناسب دست پیدا کرد؟ کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

نحوه ایجاد یک طرح مناسب برای تبلیغات هزینه به ازای اقدام

مرحله اول: تعیین کنید چه چیزی باید تبلیغ شود

هدف کمپین تبلیغات هزینه به ازای اقدام باید آگاه کردن مشتریان بالقوه از برند شما، یک محصول جدید، یک رویداد، یک خدمت دارای تخفیف و غیره باشد. در نهایت، هر چیزی را که برای تبلیغ انتخاب می‌کنید روی خلاقیت برند و شرکای تبلیغ کننده تاثیر می‌گذارد.

مرحله دوم: تعیین کنید چه افرادی باید تبلیغ را ببینند

هدف گیری مخاطبان مورد نظر در اینجا بهترین بازدهی را خواهد داشت. به هر حال، شما دوست دارید تبلیغات‌تان فقط برای افراد علاقه مند به نمایش درآید. همچنین، هدف گیری مخاطبان به شما در انتخاب بهترین افراد تبلیغ کننده و اینفلوئنسرها کمک می‌کند.

مرحله سوم: تعیین کنید محصول‌تان چطور تبلیغ شود

برای رسیدن به مخاطبان هدف‌تان بهتر است افراد تبلیغ کننده‌‌ای را انتخاب کنید که با توجه به بودجه‌ شما بهترین عملکرد را خواهند داشت. همچنین، اینکه بدانید تبلیغات‌تان باید در کجا نمایش داده شوند هم اهمیت زیادی دارد.

مرحله چهار: کاندیداهای احتمالی را انتخاب کنید

برای تقویت کمپین هزینه به ازای اقدام باید از بهترین شرکا، شبکه‌های تبلیغ کننده‌ و اینفلوئنسرها استفاده کنید.

یافتن مشتریان احتمالی برای تبلیغات هزینه به ازای اقدام

بعد از انجام تحقیقات اولیه و یافتن محصول یا خدمات مورد نظر برای تبلیغ باید به فکر یک سری مشتری احتمالی برای استراتژی تبلیغات هزینه به ازای اقدام خود باشید. اما چطور؟ در ادامه به شما نشان می‌دهیم.

یافتن مشتریان احتمالی برای استراتژی تبلیغات هزینه به ازای اقدام

تحقیق در مورد رقبا

همیشه نه، اما بیشتر وقت‌ها مخاطبان هدف‌تان را با رقبای خود در یک صنعت و حوزه خاص سهیم می‌شوید. بنابراین، باید حتما در مورد جایگاه خود در بازار و مقدار سهم رقبا از بازار اطلاعات زیادی به دست آورید. بررسی بازار همچنین کمک می‌کند که شرکت‌هایی با مارکترها و اینفلوئنسرهای تبلیغ کننده مشترک را در حوزه کاری خودتان شناسایی کنید.

توجه داشته باشید که آشنایی با مهارت‌های لازم برای یک دیجیتال مارکتر هم می‌تواند در انتخاب بهترین مارکترها به شما کمک کند.

تحقیق درباره تبلیغ کننده‌ها

به احتمال زیاد تمایل دارید با مارکترهای تبلیغ کننده و اینفلوئنسرهای سازگار با برند خودتان کار کنید. همچنین، از قبل در حال بازاریابی برای مخاطبان هدف‌تان هستید. با این حال، اصلا نیازی نیست که حتما از صفر شروع کنید. می‌توانید شرکای تبلیغ کننده رقبای خود را مورد هدف قرار دهید. یعنی از طریق همکاری با شرکای تبلیغ کننده رقبا می‌توانید تا حد زیادی در زمان خود صرفه جویی کنید.

همچنین، با افرادی همکاری خواهید کرد که تجربه قبلی بازاریابی دارند. بر این اساس، داشتن آمار استراتژی رقبا اهمیت زیادی دارد. با این وجود، در نهایت باید استراتژی متفاوت و مخصوص به خود را داشته باشید. به علاوه، رقبای شما بیشتر وقت‌ها از کنار این فرصت‌ها به سادگی عبور می‌کنند. بنابراین، شما باید آمادگی همکاری با شرکت‌های تبلیغ کننده را داشته باشید. یعنی همان کاری که رقبای شما انجام نمی‌دهند.

تحقیق در مورد شبکه‌های ارتباطی تبلیغ کننده‌ها

یک شبکه وابسته به نوعی یک پلتفرم آنلاین محسوب می‌شود. یعنی پلتفرمی که مارکترهای تبلیغ کننده و برندهای علاقه مند به استخدام آنها را دور هم جمع می‌کند. این شبکه‌ها یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای پیدا کردن شرکت‌های تبلیغ کننده هستند. با این حال، دسترسی به چندین شبکه وابسته امکان انتخاب بهترین گزینه را سخت می‌کند.

در این راستا، می‌توانید از یک ابزار تجزیه و تحلیل ترافیک برای تعیین کیفیت ترافیک شبکه هر مشتری احتمالی و محدودسازی گزینه‌های خود استفاده کنید.

تحقیق در مورد شبکه‌های ارتباطی تبلیغ کننده‌ها

این ابزارها ترافیک کلی هر دامنه و معیارهای مهم تعامل هر کاربری مانند میانگین زمان بازدید و نرخ پرش آنها را نشان می‌دهند. به خاطر داشته باشید که برای سرنخ‌های بی فایده و غیر‌قابل تبدیل نباید هیچ هزینه‌ای پرداخت کنید، بلکه با استفاده از معیارهای بازدید و بازدیدکنندگان منحصر به فرد اندازه مخاطبین وبسایت را تخمین بزنید.

از طرف دیگر، برای درک کیفیت تجربه کاربری خوب وبسایت هم می‌توانید صفحات را به ازای هر بازدید، میانگین زمان بازدید و نرخ پرش بررسی کنید. منظور از وبسایت‌هایی با معیارهای تجربه کاربری خوب این است که بازدیدکنندگان در آنها برای بالا و پایین کردن وبسایت شریک‌تان زمان بیشتری را صرف می‌کنند و شانس کلیک کردن روی لینک‌های مخصوص شما را بالا می‌برند.

علاوه بر این، بررسی تبلیغ‌کنندگان این شبکه نیز اهمیت زیادی دارد. به هر حال، حتما دوست دارید بفهمید چه افرادی قبلا به شریک بالقوه شما تبلیغ داده‌اند و چند نفر این تبلیغات را دیده‌اند.

تحقیق درباره وبسایت‌های نقد و بررسی

همکاری موثر با وبسایت‌های نقد و بررسی زمانی نتیجه بخش خواهد بود که قابل اعتماد بوده و سطح ترافیک خوبی داشته باشند. فراموش نکنید که پیدا کردن یک وبسایت نقد و بررسی دارای امتیاز و اعتبار خوب برای استراتژی هزینه به ازای اقدام شما مزایای زیادی به همراه خواهد داشت.

 بهترین روش‌ها برای تبلیغات هزینه به ازای اقدام

  1. مدیریت انتظارات: در زمان توسعه استراتژی خود، انتظارات و اهداف قابل دستیابی را تعیین کنید. توجه کنید که تبلیغ کننده‌ها و اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصولات از شما پول می‌گیرند. یعنی هرچه بازدیدکننده و فالوور بیشتری داشته باشند هزینه بیشتری دریافت می‌کنند. بنابراین، بهتر است در هر مرحله از رشد کسب ‌و کارتان برای همکاری با تبلیغ کننده‌ها و اینفلوئنسرها هدف مشخصی داشته باشید.
  2. بررسی همه جوانب: احتمالا استراتژی تبلیغات هزینه به ازای اقدام با رشد کسب‌وکارتان تغییر خواهد کرد. بنابراین، بهتر است همه جوانب را بررسی کنید. از این نظر، برای پیگیری نرخ بازگشت سرمایه (ROI) کمپین‌تان بررسی‌های هفتگی، ماهانه یا سه ماهه انجام دهید. همچنین، به معیارهای مهمی مانند رشد کلی ترافیک، ترافیک تبلیغ کننده‌ها و عملکرد رقبای خود توجه ویژه‌ای داشته باشید.