برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

تکنیک‌های موثر برای دریافت بک لینک با کیفیت

مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

لینک سازی بخش اصلی فرایند بهینه سازی موتورهای جستجو به حساب می‌آید. از این نظر، موتورهای جستجو با استفاده از بک لینک‌ها می‌توانند کیفیت و اهمیت وبسایت‌تان را اندازه گیری کنند. طبیعتا، هر چه وبسایت‌ شما بک لینک‌های بیشتری داشته باشد، رتبه بالاتری را دریافت خواهد کرد. هرچند، در اینجا فقط کمیت اهمیت ندارد، بلکه کیفیت هم مهم است. یعنی دریافت بک لینک از یک وبسایت با کیفیت و مرتبط نسبت به یک وبسایت کم اعتبار تاثیر بیشتری دارد.

اصولا بک لینک‌های با کیفیت اعتبار دامنه را تقویت می‌کنند‌. اعتبار دامنه هم برای تعیین رتبه شما در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل موثر است. یعنی، اعتبار دامنه بالا به احتمال زیاد به دریافت رتبه بالاتر منجر می‌شود. بنابراین، دریافت بک لینک با کیفیت ضروری است، اگرچه کار آسانی نیست. در این مطلب قصد داریم یک سری تکنیک مهم را ارائه دهیم تا بتوانید با کمک آنها بک‌ لینک‌های با کیفیتی را برای وبسایت‌تان دریافت کنید.

نوشتن پست مهمان برای دریافت بک لینک با کیفیت

اصولا وبلاگ نویسی مهمان می‌تواند مزایای زیادی مانند دریافت بک لینک با کیفیت داشته باشد. وقتی که شما پست مهمانی را برای وبسایتی با اعتبار دامنه بالا و با کیفیت می‌نویسید، لینک شما در معرض دید مشتریان بالقوه زیادی قرار می‌گیرد. این امر می‌تواند ترافیک وبسایت و رتبه آن در موتورهای جستجو را به طور قابل توجهی بالا ببرد.

نوشتن پست مهمان برای دریافت بک لینک با کیفیت

انتشار راهنماهای مفصل

اگر بتوانید در مورد موضوعات خاص راهنماهای مفصلی ایجاد کنید آن وقت به عنوان یک رهبر فکری جا می‌افتید. این امر به جذب لینک از وبسایت‌های دیگر کمک می‌کند. یعنی همان وبسایت‌هایی که تمایل دارند منابع تاثیرگذار و باارزشی را به خوانندگان‌شان ارائه دهند. از این لحاظ، انتشار راهنماهای طولانی علاوه بر هدایت تعداد زیادی بک لینک با کیفیت به صفحات وبسایت به ساخت برند و رشد مخاطبان‌تان هم کمک می‌کند.

علاوه بر این، تولید محتواهای با کیفیت و آموزنده خوانندگان و فالوورهای جدیدی را جذب می‌کند که احتمالا به آشنایی با برند شما تمایل زیادی دارند.

برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها و برندها

در صورت اینکه بتوانید برندها و اینفلوئنسرها را به همکاری ترغیب کنید می‌توانید به مخاطبان بزرگ آنها دسترسی داشته باشید. آنها با تبلیغ محتواهای شما در شبکه‌های اجتماعی خودشان و لینک دهی به وبسایت‌تان کاری می‌کنند تا محتواها در معرض دید مخاطبان جدیدی قرار بگیرند و به بک لینک‌های با کیفیت منجر شوند. همچنین، می‌توانید از طریق همکاری با برندها یا اینفلوئنسرها محصولات یا خدمات مشترکی ایجاد کنید.

متقابلا، آنها هم می‌توانند به اسم وبسایت‌تان اشاره کنند یا لینک محتوا یا وبسایت‌تان را در پستهای شبکه‌های اجتماعی قرار دهند.

اهدای اشانتیون جهت دریافت بک لینک‌های با کیفیت

بدون شک اهدای اشانتیون یا کوپن تخفیف مخاطبان جدید را به وبسایت یا وبلاگ‌تان سرازیر می‌کند. علاوه بر این، انجام این اقدام می‌تواند به شما کمک کند که تعدادی بک لینک با کیفیت دریافت کنید. اهدای اشانتیون باعث می‌شود افراد به طور خودجوش به برند شما لینک دهند تا داستان بذل و بخشش‌تان به گوش افراد دیگر هم برسد. از آنجایی که این نمونه‌های رایگان به جایگاه مناسب و حوزه کاری شما ارتباط دارد لینک‌های دریافتی به عنوان با کیفیت در نظر گرفته می‌شوند.

به این ترتیب، ترافیک وبسایت‌تان افزایش می‌یابد و در معرض دید افراد بیشتری قرار می‌گیرد. در نهایت، شما هم می‌توانید از موهبت بک لینک‌های با کیفیت برخوردار ‌شوید. باور کنید که این یک بازی برد-برد است.

انتشار محتواهای بصری چشم نواز

بیشتر افراد به دیدن محتواهای بصری جذاب علاقه دارند. بنابراین، اگر وبسایت‌تان محتواهای بصری با کیفیتی داشته باشد احتمالا بیشتر روی لینک‌های آن کلیک می‌کنند. از این مهمتر، اگر این محتواهای تصویری با جذابیت زیادی ساخته شوند شانس اینکه به اشتراک گذاشته شوند هم بیشتر می‌شود. در نتیجه، می‌توانید چندین بک لینک با کیفیت را برای وبسایت‌تان دریافت کنید.  

انتشار محتواهای بصری چشم نواز برای دریافت بک لینک با کیفیت

تولید محتواهای بی کم و کاست

این روزها افراد بیشتر به سمت محتواهای تمام عیار و جذاب کشیده می‌شوند. بنابراین، تولید محتواهای آموزنده و پرمایه راه بسیار خوبی برای جلب توجه خوانندگان و صاحبان وبسایت‌های دیگر است. همچنین، احتمال به اشتراک گذاری محتواهای جذاب بیشتر است و راه خوبی برای دریافت بک لینک با کیفیت محسوب می‌شود. بنابراین، اگر قصد بهبود سئو و دریافت بک لینک‌های بیشتری را دارید بهتر است تمام تمرکزتان را روی تولید محتواهای عالی بگذارید.

استفاده از سایتیشن

سایتیشن‌ (Citation) یا استناد به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو می‌تواند به شما در دریافت بک لینک‌های با کیفیت کمک کند. با استفاده از سایتیشن در محتواهای خودتان وبسایت‌های دیگر متوجه می‌شوند که محتواهای قابل اعتماد و معتبری دارید. این امر به خودی خود باعث می‌شود بتوانید از سایر وبسایت‌ها بک لینک‌های با کیفیت دریافت کنید.

داشتن یک وبلاگ با کیفیت و جذاب برای دریافت بک لینک

برخورداری از یک وبلاگ گیرا و سرگرم کننده می‌تواند راه خوبی برای دریافت بک لینک‌های با کیفیت باشد. اما چطور؟ اگر محتواهای باارزش و مفیدی را منتشر کنید احتمالا بلاگرها و وبسایت‌ها به لینک دهی ترغیب خواهند شد. از طرف دیگر، داشتن یک وبلاگ منحصر به فرد با افزایش رتبه شما در موتور جستجو ترافیک بیشتری را به وبسایت‌تان هدایت می‌کند.

پیدا کردن لینک‌های شکسته و حذف آنها

وجود لینک‌های شکسته زیاد در وبسایت‌تان ممکن است برای مشتریان و شرکای بالقوه دلسرد کننده باشد. همچنین، وجهه حرفه‌ای وبسایت‌ و برندتان را خدشه دار می‌کند. بنابراین، باید در سریع‌ترین زمان ممکن لینک‌های شکسته را پیدا و حذف کنید. انجام این کار علاوه بر بهبود تجربه کاربری در وبسایت‌تان می‌تواند به شما در دریافت بک لینک‌های ارزشمند هم کمک کند. به هر حال، لینک‌ دهی وبسایت‌های دیگر به وبسایت‌ شما احتمالا شامل صفحات شکسته هم می‌شود.

در عوض، حذف لینک‌های شکسته به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که وبسایت‌تان ارزش تبلیغ کردن را دارد. در نتیجه، رتبه شما را در نتایج جستجو بالاتر می‌برند. همین امر می‌تواند ترافیک بیشتری را به سمت وبسایت‌تان سرازیر کند.

پیگیری دریافت بک لینک‌‌های با کیفیت

به خاطر داشته باشید که درخواست تایید و اعلام وصول در مواقع ضروری هیچ ضرری ندارد. برای مثال، بعضی وقت‌ها ممکن است در یک پست به کسب کارتان اشاره شود اما سهوا هیچ لینکی داده نشود. این امر باعث می‌شود فرصت‌های بالقوه را از دست ‌دهید. در این گونه موارد باید حتما پیگیری کنید و بخواهید که به شما لینک داده شود. همچنین، باید همیشه از شرکای تجاری و مشتریان‌تان بخواهید که در صورت نام بردن از برندتان حتما به شما لینک دهند.

سخن آخر

لینک سازی از بین راه‌های بی پایانی که برای جلب توجه موتورهای جستجو وجود دارند از همه قوی‌تر و تاثیرگذارتر است. بنابراین، در صورت انجام درست تکنیک‌های ذکر شده در این مطلب می‌توانید نظر موتورهای جستجو را جلب و به رتبه‌های برتر دست پیدا کنید. با این حال، در خلال به ‌کار گیری این تکنیک‌ها سعی کنید حتما میزان مرتبط بودن و اعتبار وبسایت‌تان را بالا ببرید.