برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

قوانین تبلیغات گوگل ادز: جلوگیری از تعلیق اکانت

مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

قوانین تبلیغات گوگل ادز تجربه کاربران در هنگام مشاهده تبلیغات را ارتقا می‌دهد و به موفقیت شما کمک می‌کند. اساسا شرکت گوگل زیر شاخه‌های متعددی دارد. یکی از آنها گوگل ادز است و به نوعی منبع اصلی در آمد آن نیز محسوب می‌شود. گوگل ادز پلتفرمی برای تبلیغات آنلاین در فضای اینترنت است. یعنی یکی از پربازدید‌ترین روش‌های معرفی برند و تبلیغات آنلاین که صرفنظر از سئو سایت در صفحه اول یا نتیجه اول گوگل قرار می‌گیرد.

این امر به افزایش ورودی کاربر، فروش زیاد و در نهایت به سود بیشتر منجر می‌شود. به همین دلیل، این روزها از این روش در سرتاسر جهان برای تبلیغ کسب و کارها استفاده می‌کنند. در حالت کلی، تبلیغات گوگل ادز به راحتی شناسایی می‌‌شوند، زیرا در ابتدای آدرس سایت تبلیغ دهنده حرف Ad  قرار می‌گیرد که نشان دهنده تبلیغ است. با این علامت، تبلیغ مربوطه از دیگر نتایج جست و جو متمایز شده و کاربر با کلیک کردن روی این لینک وارد سایت تبلیغ دهنده می‌شود.

همچنین، بابت هر کلیک از حساب فرد یا شرکت تبلیغ دهنده مبلغی کسر می‌شود. توجه داشته باشید که سرویس گوگل ادز در ایران تحریم است. به همین دلیل از دامین ir به هیچ عنوان نمی‌توان استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم شما را با قوانین تبلیغات گوگل ادز آشنا کنیم تا بدانید در این فرایند از انجام چه کارهایی باید اجتناب کنید.

قوانین مهم در تبلیغات گوگل ادز

اصولا گوگل در بسیاری از موارد درجه سخت گیری و ساسپند کردن اکانت کاربر را به حداکثر می‌رساند. بنابراین، برای جلوگیری از مسدود شدن اکانت و عدم نمایش تبلیغات باید حتما قوانین تبلیغات گوگل ادز را رعایت کنید تا برای اکانت‌تان مشکلی به وجود نیاید. بر این اساس، گوگل ادز برای اطمینان از رعایت قوانین یک الگوریتم منظم و برنامه ریزی شده دارد. علاوه بر این، تمرکز و توجه زیادی روی استانداردهای سایت‌ها دارد و به تبلیغ ‌دهنده اجازه تبلیغ هر محتوایی در این سیستم را نمی‌دهد.

اما انتشار چه نوع محتواهایی ممنوع است؟ چه محدودیت‌هایی وجود دارد؟ طبق قوانین تبلیغات گوگل ادز چه اقداماتی را نباید انجام داد؟ در ادامه به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد تا برداشت درستی از نحوه تبلیغ در گوگل ادز داشته باشید.

قوانین مهم در تبلیغات گوگل ادز

قوانین تبلیغات گوگل ادز درباره محتواهای ممنوعه

روی هم رفته منظور از محتوای ممنوعه هرگونه محتوایی است که قابلیت انتشار و نمایش در گوگل را ندارد. محتواهای ممنوعه طبق قوانین تبلیغات گوگل ادز موارد زیر موارد زیر را شامل می‌شوند:

کالاهای تقلبی

عموما کالاهای تقلبی آن دسته از محصولاتی هستند که با علائمی کاملا مشابه و به جای محصولات دیگر معرفی می‌‌شوند. فراموش نکنید که استفاده از لوگو، نام برند‌های دیگر و همچنین استفاده از نام برندها در دامنه سایت باعث رد شدن تبلیغ‌تان می‌شود. از همه بدتر اینکه این نوع تخلفات اکانت گوگل ادورز شما را تعلیق یا به اصطلاح ساسپند می‌کند.

خدمات یا کالای خطرناک

هرگونه محصول و خدماتی که برای کاربران زیان بار باشند و به جامعه و یا اموال عمومی آسیب برسانند بر خلاف قوانین گوگل است. از این نظر، محصولاتی مانند مواد مخدر، مواد مخدر شادی آور اعم از گیاهی و صنعتی، مواد منفجره و آتش بازی، دارو های روان گردان و اسلحه و غیره کالای خطرناک را شامل می‌شوند.

ترویج رفتارهای نادرست

گوگل اساسا برای صداقت ارزش زیادی قائل است. به همین دلیل، اجازه تبلیغ به محصولات یا خدمات ترویج کننده رفتارهای ناشایست را نمی‌دهد. بنابراین، آموزش هک، تبلیغ نرم افزارهای افزایش فالوور و خدمات افزایش ترافیک غیر واقعی سایت‌ها، اسناد جعلی و غیره نمونه‌هایی از این رفتارهای نادرست به شمار می‌روند.

محتوای نامناسب

به سایت‌هایی که محتواهایی در مورد نژادپرستی، تصاویر دلخراش، آسیب به حیوانات، تبلیغات تحقیرآمیز، نفرت انگیز، متعصبانه و قومیتی دارند اجازه نمایش در گوگل داده نمی‌شود.

محدودیت‌های محتوایی در قوانین تبلیغات گوگل ادز

مطابق با قوانین تبلیغات گوگل ادز محدودیت‌های محتوایی اصولا محتواهایی را شامل می‌شوند که گاهی اوقات از نظر قانونی و فرهنگی حساسیت‌ برانگیز هستند. این دسته از محتواها کلوب‌های شبانه، تبلیغات مربوط به سایت‌های شرط‌بندی و قمار، اسباب بازی‌های جنسی، مجلات مربوط به بزرگسالان، محصولات بهبود شرایط جنسی، مدل‌ها در موقعیت‌های جنسی، بهداشت، درمان و دارو، محتوای سیاسی، تبلیغ محصولات الکلی و غیره را شامل می‌شوند و اجازه نمایش در گوگل را ندارند.

محدودیت‌های محتوایی در قوانین تبلیغات گوگل ادز

قانون کپی رایت یا حقوق معنوی

گوگل همیشه با تبعیت از قوانین محلی حق نسخه برداری از حقوق صاحبان اثر محافظت می‌کند. در این راستا، انجام تبلیغ با داشتن اجازه استفاده از آثار ثبت شده منعی ندارد. با این وجود، بنابر قوانین تبلیغات گوگل ادز تبلیغ محتوای فاقد اجازه ناشر مجاز نیست و نمایش داده نمی‌شود.

اقدامات ممنوعه

به طور کلی، انجام هرگونه اقدامات با هدف فریب افراد و یا دستکاری اطلاعات کاربران باعث تعلیق اکانت‌تان می‌شود. یعنی استفاده از هرگونه جملات یا عناوین فریب دهنده و غیر‌صادقانه‌ای باعث بسته شدن اکانت‌ شما می‌شود. منظور ما در اینجا استفاده از جملاتی مانند بهترین محصول دنیا، سریع میلیاردر شو و غیره است.

علاوه بر این، نصب بدون اجازه بدافزار‌ها توسط سایت شما روی سیستم کاربران و همچنین هدایت کاربران به صفحه فرود ناامن موجب تعلیق اکانت‌تان می‌شود.  بنابراین، باید همواره به امنیت وبسایت‌تان اهمیت زیادی دهید. توصیه می‌کنیم که در صورت عدم اطمینان از امنیت بالای وبسایت‌تان از آن دامنه برای تبلیغات گوگل ادورز استفاده نکنید.

همچنین، استفاده از یک اکانت غیر‌معتبر برای شارژ اکانت ادورز باعث تعلیق اکانت گوگل ادورز شما می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل باید از اکانت معتبری برای شارژ اکانت‌ گوگل ادورزتان استفاده کنید. از همه مهمتر، همیشه باید مراقب کلیک تقلبی در گوگل ادز باشید و از وقوع آن جلوگیری کنید. اگر شخصا قادر به انجام این کار نیستید پلتفرم سنجاق می‌تواند در این فرایند به شما کمک کند.