برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

بازاریابی در لینکدین

مدت زمان مطالعه: ۹ دقیقه

بازاریابی در لینکدین چیست و چرا مهم است؟

لینکدین با بیش از ۷۷۰ میلیون کاربر جهانی یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر به شمار می‌رود اما به دلیل ظهور دائمی شبکه‌های اجتماعی جدید کمتر از ظرفیت‌های بی‌نظیر آن استفاده می‌شود. واقعیت این است که لینکدین می‌تواند افزونه تاثیرگذاری برای استراتژی محتوای شبکه‌های اجتماعی شما باشد. در این مطلب قصد داریم نکات مهم مربوط به این پلتفرم را به شما توضیح ‌دهیم تا بتوانید از آنها برای رشد کسب‌وکارتان، افزایش آگاهی از برند و همچنین به اشتراک‌گذاری محتوای بازاریابی خود بهره لازم را ببرید.

بازاریابی در لینکدین چه فرآیندی دارد؟

اصولا فرآیند بازاریابی در لینکدین به نحوی است که شما می‌توانید از این شبکه اجتماعی برای به اشتراک‌گذاری محتوا، ایجاد ارتباطات سودمند، بهتر شدن آگاهی از برند، تولید سرنخ بیشتر، تقویت روابط و شراکت تجاری و هدایت ترافیک به سمت وبسایت‌تان استفاده کنید. این پلتفرم به عنوان بخش لاینفک بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی موفق در توسعه شبکه‌های حرفه‌ای نقش موثری دارد. علاه بر این، استفاده از لینکدین برای بازاریابی کسب‌وکار به شما امکان دسترسی به ویژگی‌های کاربردی مربوط به تجزیه و تحلیل، ارتباطات و برندسازی را هم می‌دهد.

دلایل اهمیت بازاریابی در لینکدین

با شنیدن اسم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ممکن است بخواهید تمام منابع خودتان را در فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر سرمایه‌گذاری کنید. ما هم قبول داریم، این سه پلتفرم‌ عالی هستند و می‌توانند شما را به مخاطبان هدف‌تان برسانند. اما حذف لینکدین به ضرر کسب‌وکار شما تمام می‌شود، زیرا به عنوان بزرگترین شبکه حرفه‌ای جهان از فیسبوک و توئیتر به صورت موثرتری سرنخ تولید می‌کند. یعنی ۲۲۷ درصد موثرتر. بنابراین برای بازاریابی کسب‌وکارتان می‌تواند یک شبکه اجتماعی خیلی مهم باشد.

بهترین شیوه‌های بازاریابی در لینکدین

روی هم رفته لینکدین به شما امکان هدایت ترافیک به وبسایت‌تان‌، شناسایی سرنخ‌های درجه یک، به اشتراک‌گذاری تخصص از طریق محتوای رهبری فکری و گسترش شبکه شما را می‌دهد. همچنین مسیر بسیار خوبی برای بازاریابی موقعیت‌های شغلی و جذب استعدادهای جدید به شرکت شما محسوب می‌شود. در ادامه نشان خواهیم داد که چطور از لینکدین در استراتژی محتوای شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

از هشتگ‌ها نهایت بهره را ببرید

هشتگ‌ها بیشتر اوقات تاکید پست‌های لینکدین روی موضوع خاصی را نشان می‌دهند اما هدف آنها در واقع بهتر کردن استراتژی بازاریابی شماست. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد یا نامناسب از آنها ممکن است دسترسی‌تان را محدود کند.

زمان استفاده از یک پروفایل یا پیج را در لینکدین بدانید

در حالت کلی افراد می‌توانند به راحتی پیج‌های لینکدین را فالو و محتوای کسب‌وکارتان را مشاهده کنند. این پیج‌ها عمومی هستند و غالبا توسط مشاغل استفاده می‌شوند. در طرف مقابل پروفایل‌ها را داریم که خصوصی هستند و افراد معمولی از آنها استفاده می‌کنند. به خاطر داشته باشید که هم پیج‌ها و هم پروفایل‌ها با الگوریتم لینکدین کنترل می‌شوند. با این وجود، شما می‌توانید در هر کدام از آنها با استفاده از ابزارهای مختلفی مخاطبان خود را افزایش دهید.

پست‌های کوتاه و بلند منتشر کنید

پست‌های کوتاه در لینکدین تاثیر زیادی دارند. پست‌های بلند هم توجه خوانندگان را به خود جلب می‌کنند. بنابراین شما باید هم از پست‌های کوتاه و هم از پست‌های بلند در برنامه محتوای لینکدین خود استفاده کنید. اما در استفاده از هر دو نوع پست کوتاه یا بلند اعتدال را رعایت کنید.

به اشتراک‌گذاری مقالات خارجی را فراموش نکنید

الگوریتم لینکدین برعکس اینستاگرام از لینک‌های خارجی به وبلاگ‌ها و وبسایت‌ها پشتیبانی می‌کند. بنابراین انتشار محتواهای دیگران به شرط اینکه با ارزش بوده و به مخاطبان‌تان مرتبط باشند، برای شما موفقیت به همراه خواهد داشت.

برنامه ثابتی برای انتشار محتوا داشته باشید

لینکدین به برنامه انتشار محتوای بیست و چهار ساعته شبانه‌روزی نیازی ندارد. در عوض، نیازمند یک برنامه ثابت است. انتشار محتوا به صورت روزانه، یک روز در میان یا حتی هفته‌ای یک بار مهم نیست، بلکه گذاشتن پست به طور منظم باعث جلب اعتماد مخاطبان شما می‌شود. بنابراین بهتر است یک برنامه معقول داشته باشید و برای یک ماه به آن عمل کنید. ببینید مخاطبان شما در کدام روزهای هفته و چه ساعت‌هایی بیشترین تعامل را با پست‌های شما دارند و این زمان‌ها را در برنامه انتشار محتوای خود لحاظ کنید.

چطور باید از لینکدین استفاده کنید؟

۱- شخصی‌سازی URL پروفایل عمومی

۲- اضافه کردن عکس برای پروفایل

۳- سر و سامان دادن به پروفایل از طریق اضافه و حذف کردن بخش‌های مختلف

۴- بهینه‌سازی پروفایل لینکدین برای موتورهای جستجو

۵- اضافه کردن نشان ProFinder به پروفایل‌تان

۶- استفاده از لینک‌های وبلاگ و وبسایت در پروفایل‌تان

۷- بررسی جستجوکننده‌های پروفایل‌تان

در ادامه هر کدام از این موارد را به طور خلاصه توضیح می‌دهیم تا با آنها به طور نسبی آشنا شوید.

۱- شخصی‌سازی URL پروفایل عمومی

سفارشی کردن یو آر ال پروفایل شما را حرفه‌ای‌تر و به اشتراک‌گذاری آن را برای افراد راحت‌تر کمک می‌کند. از این نظر، برای تغییر یو آر ال پروفایل‌تان در ابتدا روی View Profile کلیک و در ادامه روی Edit Public Profile and URL کلیک کنید. شما در این قسمت می‌توانید نسبت به تغییر یو آر ال پروفایل‌تان به سلیقه خودتان اقدام کنید.

۲- اضافه کردن عکس به پروفایل

اضافه کردن یک عکس پس‌زمینه مناسب به جذاب شدن پروفایل شما کمک زیادی می‌کند و می‌تواند برای جلب توجه کارفرماها و مشترین احتمالی هم تاثیرگذار باشد. به توصیه لینکدین اندازه عکس پس‌زمینه باید ۱۵۸۴ در ۳۹۶ پیکسل و کمتر از ۸ مگابایت باشد. همچنین برای عکس پروفایل لینکدین خود می‌توانید یکی از فرمت‌های JPG ،PNG یا GIF را انتخاب کنید.

۳- سر و سامان دادن به پروفایل از طریق اضافه و حذف کردن بخش‌های مختلف

ویرایش بخش‌های مختلف پروفایل لینکدین اهمیت زیادی دارد و شما با انجام این کار می‌توانید روی نقاط قوت و مهارت‌های خود تاکید کنید. همچنین می‌توانید گواهینامه‌ها و تاییدیه‌های دریافتی را در بخش‌های مربوطه قرار دهید تا افراد با مهارت‌های شما بیشتر آشنا شوند.

۴- بهینه‌سازی پروفایل لینکدین برای موتورهای جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) تنها مخصوص وبلاگ نویسی نیست، بلکه شما می‌توانید پروفایل‌تان را در لینکدین برای پیدا شدن بهتر توسط افراد بهینه‌سازی کنید. اما چطور؟ با استفاده از اصطلاحات کلیدی و تخصصی که موضوع جستجوی افراد در لینکدین هستند تا بتوانند پروفایل شما را پیدا کنند. بر این اساس، شما می‌توانید این دسته از کلمات کلیدی را به قسمت‌های مختلف پروفایل‌تان مانند خلاصه یا تجربه کاری اضافه کنید.

۵- اضافه کردن نشان ProFinder به پروفایل‌تان

اضافه کردن نشان ProFinder به پروفایل‌تان می‌تواند مشتریان احتمالی را با مهارت‌ها و تخصص شما به عنوان یک فریلنسرآشنا کند.

۶- استفاده از لینک‌های وبلاگ و وبسایت در پروفایل‌تان

اضافه کردن لینک‌های نمونه کارها و شبکه‌های اجتماعی دیگر به پیج لینکدین‌تان ایده خوبی به نظر می‌رسد. همچنین شما می‌توانید برای افزایش کلیک لینک‌هایی را به محتوا و اطلاعات کسب‌وکارتان اضافه کنید. این ویژگی به شما امکان جلب توجه بیشتر به بخش‌های خاصی از پیج‌تان را می‌دهد تا بتوانید ترافیک را به یک جای دیگر هدایت کنید. برای مثال، اگر به تازگی یک پادکست تولید کرده‌اید، می‌توانید لینک‌های آن را در قسمت‌های مختلف لینکدین‌تان برای تبلیغ قرار دهید.

۷- بررسی جستجوکننده‌های پروفایل‌تان

بررسی افرادی که پروفایل‌ و محتواهای شما را در لینکدین می‌بینند اهمیت زیادی دارد. چطور می‌توانید این کار را انجام دهید؟ با استفاده از ویژگی Who views your profile.

بازاریابی در لینکدین

نحوه بازاریابی در لینکدین

در این بخش می‌خواهیم به شما نشان دهیم که بازاریابی در لینکدین چگونه انجام می‌شود و روش‌هایی را برای انجام موثر این کار معرفی کنیم.

از Saved Searches و Search Alerts در LinkedIn Recruiter استفاده کنید

در صورت استفاده از LinkedIn Recruiter می‌توانید با بهره گیری از Saved Searches معیارهای جستجوی خودتان را ذخیره کنید. این ویژگی به شما امکان ذخیره هر تعداد جستجو را به دلخواه شما می‌دهد. علاوه بر این، در صورت مطابقت کاندیداهای جدید با معیارهای‌تان برای شما اعلان می‌فرستد.

فهرستی از فرصت‌های شغلی و استخدام استعدادهای جدید با آگهی‌های شغلی لینکدین تهیه کنید

از بازاریابی فرصت‌های شغلی باز کسب‌وکارتان در صفحه مشاغل لینکدین غافل نشوید. کاندیداها در این بخش می‌توانند از طریق جستجوی کلمات کلیدی اطلاعات مفیدی از کسب‌وکار و فرصت‌های شغلی شما به دست آورند.

از تاییدیه‌های لینکدین به خوبی استفاده کنید

قابلیت تاییدیه‌های (Endorsments) لینکدین به شما این امکان را می‌دهد که همکاران‌تان را از طریق تایید مهارت‌هایشان شناسایی کنید. شما می‌توانید پروفایل همکاران نزدیک‌تان را با حمایت و تبلیغ مهارت‌های آنها برجسته‌تر کنید. همچنین با این تاییدیه‌ها می‌توانید به افراد در یافتن موقعیت‌های شغلی جدید کمک کنید.

از Open Profile برای ارسال پیام به افراد دیگر استفاده کنید

ممکن است بخواهید به شرکای احتمالی و مشتریان خود پیام خصوصی ارسال کنید. توجه داشته باشید که تنها دارندگان اکانت Premium می‌توانند در شبکه Open Profile عضو شوند. علاوه بر این، اعضای آن می‌توانند به تمامی کاربران لینکدین پیام ارسال کنند.

شبکه حرفه‌ای ارتباطات‌تان را شخصی‌سازی کنید

شما با استفاده از ویژگی‌های لینکدین می‌توانید شبکه حرفه‌ای خود را گسترش دهید و ارتباطات ارزشمندی را برقرار کنید. در این راستا، با توجه به هدف‌تان می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

  • مخاطبان را با توجه به اهمیت‌شان اضافه و حذف کنید
  • دسترسی به لیست مخاطبان‌تان را کنترل کنید تا رقبای شما نتوانند آنها را مشاهده کنند
  • از مخاطبان درجه دوم و سوم‌تان برای توسعه شبکه و یافتن مخاطبان جدید نهایت بهره را ببرید

از پیوستن به گروه‌های لینکدین غافل نشوید

اساسا پیوستن به گروه‌های لینکدین راه بسیار خوبی برای برقراری ارتباط با افراد فعال در حوزه کاری و صنعت شما محسوب می‌شود. شما با انجام این کار می‌توانید علاوه بر به اشتراگ‌گذاری محتوا دامنه مخاطبان خود را هم تا حد زیادی افزایش دهید. علاوه بر این، می‌توانید با معرفی خودتان به عنوان یک کارشناس خبره در یک صنعت بخصوص آگاهی از برند را به طور موثرتری افزایش دهید.

به فکر ایجاد یک گروه لینکدین برای خودتان باشید

ایجاد گروه شخصی در لینکدین می‌تواند به تثبیت شما به عنوان یک رهبر فکری در صنعت مربوطه کمک کند. همچنین انجام این کار می‌تواند به افزایش مخاطبان و طرفداران شما منجر شود. علاوه بر این، می‌تواند به شما ایده‌های محتوای بازاریابی جدیدی را ارائه ‌دهد. در نهایت، باعث افزایش آگاهی از برند و تولید سرنخ‌های جدید می‌شود.

با اعضای گروه لینکدین‌تان گفتگو کنید

همانطور که اشاره کردیم ساخت یک گروه در لینکدین می‌تواند برای شما مزایای زیادی به همراه داشته باشد. یکی از این مزایا امکان برقراری ارتباط و گفتگوی ساده با اعضای گروه‌تان است، به طوری که می‌توانید برای آنها پیام‌هایی ارسال و یا پست‌های گروهی ایجاد کنید. این کار باعث می‌شود بتوانید بدون واسطه با مخاطبان‌تان در ارتباط باشید و آنها را به گفتگو و تعامل ترغیب کنید.

تازه‌های لینکدین‌تان را در توئیتر به اشتراک بگذارید

شما می‌توانید با اتصال اکانت توئیتر خود به پروفایل لینکدین‌تان به‌روز رسانی‌های وضعیت خود را در هردو پلتفرم‌ به اشتراک بگذارید. انجام این کار به شما کمک می‌کند فالوئرهایتان را در توئیتر افزایش و ارتباطات خود را در لینکدین گسترش دهید.

افراد را در پست‌های خود منشن کنید

اگر قصد اطلاع رسانی به‌روز رسانی‌ها و آخرین اخبار خود به یک کاربر لینکدین یا شرکت دیگری را دارید می‌توانید آنها را مثل اینستاگرام، فیسبوک و توئیتر منشن کنید. شما برای انجام این کار می‌توانید نام کاربر یا شرکت مربوطه را فورا بعد از علامت @ ذکر کنید تا آنها متوجه شوند. توجه داشته باشید که این کار می‌تواند تعامل را در پیج شما افزایش دهد و آگاهی از برند را بهتر کند.

ساخت صفحه ویترین لینکدین را فراموش نکنید

به طور کلی صفحه ویترین لینکدین می‌تواند صفحه کسب‌وکارتان را به چند شاخه تقسیم کند تا بتوانید کمپین‌های خاصی را مورد تاکید قرار دهید یا جنبه‌های یک محتوای خاص در حال تولید را نشان دهید. به صفحه ویترین به عنوان متعلقات پیج اصلی خود نگاه کنید که به شما امکان تبلیغ محصولات خاص یا برآورده کردن نیاز پرسوناهای بازاریابی را می‌دهد. علاوه بر این، به بازدیدکنندگان پیج‌تان تجربه شخصی‌سازی شده و هدفمندی را ارائه می‌دهد. از این مهم‌تر، به گسترش شبکه شما در لینکدین هم کمک می‌کند.

وضعیت شرکت‌ خود را همیشه در پیج‌تان به‌روز رسانی کنید

همیشه فالوئرها و مخاطبان خاص خود را در جریان جدیدترین فعل و انفعالات کسب‌وکارتان قرار دهید و پیج لینکدین‌تان را به‌روزرسانی کنید. برای انجام این کار می‌توانید هر از گاهی اطلاعات نوشتاری، عکس، ویدئو و سایر موارد را با مخاطبان‌تان به اشتراک بگذارید.

نگاهی به امتیازات مربوط به بازاریابی محتوا بیندازید

روی هم رفته، منابع امتیاز بازاریابی محتوا و محتوای جذاب لینکدین می‌تواند میزان تاثیرگذاری محتوای بازاریابی ارگانیک و پولی شما را در این پلتفرم نشان دهد. اینکه مخاطبان با محتواهای شما چقدر ارتباط برقرار می‌کنند امتیاز بازاریابی محتوای شما در لینکدین را مشخص می‌کند.

محتوای حمایت شده لینکدین و تبلیغات همسان را امتحان کنید

اگر به استفاده از تبلیغات پولی برای رشد کسب‌وکارتان تمایل دارید تبلیغات لینکدین می‌تواند انتخاب زیرکانه‌ای باشد. از این لحاظ، لینکدین به شما امکان هدف‌گذاری می‌دهد. یعنی شما می‌توانید با استفاده از تبلیغات کلیلکی عناوین شغلی خاص، وظایف شغلی و صنایع را هدف بگیرید تا افراد علاقه‌مند به محصولات و خدمات خود را مشخص کنید.

دکمه Page Follow را به وبسایت خود اضافه کنید

شما برای تبلیغ بیشتر پیج لینکدین خود و محتواهای آن می‌توانید دکمه Follow Company LinkedIn را در داخل وبسایت یا وبلاگ‌تان قرار دهید. با انجام این کار بازدیدکنندگان وبسایت یا وبلاگ شما متوجه می‌شوند که شما پیجی در لینکدین دارید و ممکن است بخواهند شما را در این شبکه اجتماعی دنبال کنند. از همه مهم‌تر، اضافه کردن این دکمه می‌تواند به افزایش مخاطبان پیج لینکدین شما هم کمک زیادی کند.

گزینه‌های موجود برای بازاریابی در لینکدین

همانطور که اشاره کردیم، لینکدین در حالت کلی با هدایت ترافیک به وبسایت‌تان و شناسایی سرنخ‌های درجه یک به شما در گسترش شبکه مخاطبان‌تان کمک می‌کند. علاوه بر این، برای بازاریابی موقعیت‌های شغلی و جذب استعدادهای جدید به شرکت شما گزینه بسیار جذابی است. با این حال، شما برای بهره‌مندی از تمام این مزایا باید از موهبت تبلیغات این شبکه اجتماعی استفاده کنید. از این لحاظ، لینکدین ۴ نوع تبلیغ مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد که در ادامه با هر کدام از آنها آشنا خواهید شد.

۱- محتوای حمایت شده

همانطور که ممکن است بدایند صفحه اصلی لینکدین برای هرکاربری یک فید خبری اختصاصی را نمایش می‌دهد. بر این اساس، محتوای حمایت ‌شده در همین فید خبری لینکدین با برچسب تبلیغ شده به مخاطبان پیگیر نشان داده می‌شود.

۲- پیام‌های حمایت شده

هر کاربری در لینکدین برای ارتباط با کاربران دیگر یک صندوق ورودی (Inbox) دارد. با این حال، کمتر از نیمی از مشاغل از ارسال پیام برای برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی استفاده می‌کنند. بنابراین، اگر شما از این فرصت استفاده کنید می‌توانید از مشاغل دیگر پیشی بگیرید. بر این اساس، پیام‌های حمایت شده پیام‌های مستقیمی هستند که به سرنخ‌های احتمالی ارسال می‌شوند.

۳- فرم‌های تولید سرنخ

هدف از تبلیغات باید تبدیل سرنخ‌ها باشد و جمع‌آوری راحت اطلاعات این فرآیند را برای سرنخ‌ها و کسب‌و‌کار شما تسهیل می‌کند. در این راستا، فرم‌های تولید سرنخ به عنوان فرم‌های از پیش تکمیل شده می‌توانند به جمع‌آوری و ثبت سرنخ‌ها در لینکدین کمک کنند.

۴- تبلیغات متنی

لینکدین می‌تواند بستر مناسبی برای نمایش تبلیغات شما باشد. از این لحاظ، تبلیغات متنی این پلتفرم در مقایسه با محتوای حمایت شده کوچک‌تر و خلاصه‌تر هستند.