برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

کامل ترین استراتژی سئو در ۲۰۲۲

مدت زمان مطالعه: ۲۵ دقیقه
مقدمه

حضور در صفحه اول نتایج گوگل دغدغه همیشگی مدیران سایت های اینترنتی است که اتفاقا بسیاری از مدیران وبسایت ها هزینه و زمان زیادی برای این موضوع خرج می‌کنند، اما بدون داشتن استراتژی مشخص و نداشتن دانش کافی تمام این هزینه ها هدر داده می‌شود. در این مقاله سعی داریم کامل ترین استراتژی سئو را برای شما معرفی کنیم.

دستاوردهای این مقاله برای شما

  • صرفه جویی در زمان و هزینه های سئو وبسایت شما
  • یاد گرفتن نکات جدید و باارزش سئو
  • معرفی یک استراتژی سئو
  • توانمند شدن در ساخت استراتژی مخصوص به وبسایت خودتان

من در این مقاله ۱۷ نکته ارزشمندی که گوگل بابت رعایت هر کدام از آنها یک امتیاز مثبت به سئو وبسایت شما می‌دهد را آموزش می‌دهم و شما با رعایت این ۱۷ نکته سریع تر از رقبای خود در گوگل جایگاه خواهید گرفت، پس با ما همراه باشید.

سئو 2021

کامل ترین استراتژی سئو در ۲۰۲۲

از اونجایی که تمام کارهایی برای سئو انجام می‌شود به صورت مداوم و تکراری است پس می‌توان گفت استراتژی سئو در بیشتر مواقع به صورت یک چرخه است که از چند بخش کاملا متفاوت ولی وابسته به یکدیگر تشکیل شده است.

با توجه به تمام مقالاتی که در حوزه سئو مطالعه کردم و با توجه به تجربیات شخصی خودم برای من استراتژی سئو یک چرخه ۶ عضوی است همانند شکل زیر:

همانطور که مشاهده می‌کنید بر اساس این استراتژی بعد از مشخص کردن کلمه کلیدی یک چرخه ۵ بخشی را باید مداوم تکرار کنید تا در صفحه اول گوگل حضور داشته باشید. در ادامه به طور کامل هر قسمت این استراتژی را باهم بررسی خواهیم کرد.


مشخص کردن کلمات کلیدی

استراتژی سئو از کلمه کلیدی شروع میشه، پس باید لیستی از کلماتی که می‌خواهید با آنها در صفحه اول گوگل قرار بگیرید تهیه کنید.

ابتدا کلمه مورد نظر را در گوگل سرچ کنید و از پیشنهادات گوگل استفاده کنید:

  • پیشنهادات قسمت سرچ گوگل
  • پیشنهادات انتهای صفحه سرچ گوگل

پیشنهادات گوگل دقیقا به شما می‌گویند که کاربران بیشتر درباره چه چیزی در مورد کلمه مورد نظر شما سرچ می‌کنند پس ابزار خوبی برای انتخاب عبارت موردنظر برای تولید محتوا دارید.

اما اگر برای پیدا کردن عبارت های بیشتر و مناسب تر هنوز نیاز به کمک دارید می‌توانید از ابزارهای آنلاین مثل Keywordtool یا kwfinder استفاده کنید.

حالا شما در استراتژی سئو خود لیستی از عبارت هایی دارید که میتوانید برای آنها تولید محتوا انجام بدهید.

تحلیل صفحه اول گوگل

یک بار دیگر کلمه خود را سرچ کنید این بار به محتواهایی که در صفحه اول گوگل ظاهر میشوند توجه کنید. در این قسمت از استراتژی سئو به شما کمک می‌کنیم تا عنوان مناسب تری برای محتوای خود انتخاب کنید.

مشخص کردن عنوان محتوا

 بعد از اینکه کلمه مورد نظرتون رو در گوگل سرچ کردید به نتایج صفحه اول گوگل توجه کنید، این محتواها برای عنوان از چه الگویی پیروی کردند؟ اگر اکثر این محتوا ها از الگوی خاصی برای عنوان پیروی کردند شما هم بهتر است از این الگو استفاده کنید. به فرض مثال اگر در گوگل سرچ کنید افزایش ترافیک سایت اکثر محتوا ها از الگوی “n روش افزایش ترافیک سایت” استفاده کرده‌اند پس شما هم باید موضوع محتوای خود را با این الگو انتخاب کنید. مثلا شما عنوان “۲۵ روش افزایش ترافیک سایت” را برای محتوای خود انتخاب کنید.

اگر محتوای شما با الگوی نتایج صفحه نخست گوگل متفاوت بود می‌توانید از یک الگوی متفاوت برای انتخاب محتوای خود استفاده کنید ولی دقت کنید که این عنوان برای مخاطب جذاب باشد مثلا در مثال قبلی یک عنوان متفاوت ولی جذاب می‌تواند اینگونه انتخاب شود : “افزایش ترافیک سایت به صورت ۱۰۰% تضمینی” یا ” ترفندهای افزایش ترافیک سایت در ۲۰۲۲”.

پس سعی کنید در استراتژی سئو خود برای انتخاب عنوان مناسب یا از الگوی صفحه اول گوگل پیروی کنید یا یک عنوان متفاوت ولی جذاب انتخاب کنید.

نکته: از هر الگویی که برای انتخاب عنوان محتوا استفاده می‌کنید حتما به یاد داشته باشید از کلمه کلیدی مورد نظر در عنوان محتوا استفاده کنید چون تاثیر مستقیم در سئو محتوا شما دارد.

با انتخاب عنوان مناسب اولین امتیاز مثبت از گوگل از ۱۷ امتیازی که در ابتدای مقاله درموردش توضیح دادم در اینجا دریافت خواهید کرد. بریم سراغ امتیازهای بعدی!


تولید محتوا

برای تولید محتوا در استراتژی سئو چندین نکته مهم را باید رعایت کنید که این نکات را در این قسمت بررسی می‌کنیم.

برای تولید محتوای مناسب سئو دو گزینه وجود دارد:

  • تولید محتوای متفاوت تر از رقبا
  • تولید محتوای کامل تر از رقبا

تولید محتوای متفاوت تر از رقبا

وابسته به استراتژی سئو شما، بعضی وقت ها نیاز هست تا محتوای شما متفاوت تر از بقیه دیده بشه مثلا در مثال قبل که گفتیم در سرچ عبارت “افزایش ترافیک سایت” اکثر محتوا ها از الگوی “n روش افزایش ترافیک سایت” استفاده می‌کنند شما می‌توانید محتوایی با عنوان “ترفندهای افزایش ترافیک سایت در ۲۰۲۲” استفاده کنید اینگونه با متفاوت نشان دادن خود نسبت به رقبا کاربران بیشتری را جذب می‌کنید.

تولید محتوای کامل تر از رقبا

اگر در استراتژی سئو خود قصد تولید محتوای متفاوت تر از رقبا را ندارید پس بهتره از الگوی نتایج صفحه اول گوگل پیروی کنید ولی محتوای کامل تر از بقیه تولید کنید. به فرض مثال اگر در صفحه اول گوگل اکثر وبسایت ها از الگوی “n روش افزایش ترافیک سایت” استفاده کرده اند شما هم باید از این الگو استفاده کنید، حالا اگر لینک یک گوگل “۱۵ روش افزایش ترافیک سایت” است شما باید “۲۵ روش افزایش ترافیک سایت” را انتخاب و در مورد آن تولید محتوا انجام دهید تا محتوایی کامل تر رقیب خود داشته باشید.

با نوشتن مقاله خوب یک امتیاز مثبت دیگر از گوگل دریافت می‌کنید.

محتوای خود را طعمه لینک گرفتن کنید

محتوایی تولید کنید که از لحاظ کامل بودن و معتبر بودن یک مرجع برای استناد باشد تا کاربران زیادی به آن لینک دهند. برای اینکه بتوانید چنین محتوایی تولید کنید راه های زیادی وجود دارد مثلا می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • آمار معتبر استفاده کنید که توسط سازمان ها منتشر شده اند و همراه با جدول یا نمودار هستند
  • یک راهنمای جامع تولید کنید
  • درباره یکی از ترندهای روز دنیا یک محتوای کامل بنویسید
  • در مورد یک مبحث جدید یک مقاله کامل آموزشی تهیه کنید

وقتی چنین محتواهایی تولید کنید بسیاری از سایت ها به مقاله شما لینک خواهند داد چرا که سایت ها برای تولید محتوای معتبر نیاز دارند تا به مقالاتی که حاوی اطلاعات رسمی هستند یا از لحاظ محتوایی کامل هستند به عنوان مرجع خود لینک دهند و لینک گرفتن از سایت های مختلف یعنی قرار گرفتن در نتایج نخست گوگل!

چنین محتوایی در استراتژی سئو شبیه یک بلیط طلایی برای حضور در نتایج نخست گوگل است.

یک امتیاز مثبت دیگر از گوگل بابت لینک گرفتن دریافت کردید.

محتوای آسان برای مطالعه تولید کنید

در استراتژی سئو خود به این موضوع حتما توجه کنید که مقاله شما باید آنقدر جذاب باشد که کاربر از مطالعه آن خسته نشود و تا انتهای مقاله را مطالعه کند. رعایت نکات زیر به شما کمک می‌کند مقاله ای تولید که مطالعه آن آسان و جذاب باشد:

  • قوانین نگارشی رو رعایت کنید.
  • پاراگراف های کوتاه بنویسید: هر پاراگراف را به ۳ یا ۴ جمله تقسیم کنید.
  • رعایت ترکیب جملات کوتاه و بلند: سعی کنید در پاراگراف های خود از ترکیب جمله های کوتاه و بلند استفاده کنید چرا که اگر کل پاراگراف ترکیبی از جملات کوتاه یا جملات بلند باشد خواننده را خسته می‌کند. باید سعی کنید پاراگراف را همانند یک ریتم موسیقی بنویسید ریتمی که گوش شنونده را می‌نوازد.
  • زیر عنوان ها: با استفاده از زیرعنوان ها سریع تر مفهوم هر قسمت را به مخاطب برسانید و برای مخاطب جذابیت برای خواندن ادامه مقاله ایجاد کنید.
  • لیست های موردی: زمانی که حجم زیادی از اطلاعات را در پاراگراف توضیح می‌دهید استفاده از لیست های موردی فهم اطلاعات را برای کاربران تسریع می‌بخشد.
  • فضای خالی: در بین پاراگراف های خود فضای خالی ایجاد کنید مثلا می‌توانید از عکس یا فیلم استفاده کنید این کار از خستگی کاربر جلوگیری می‌کند و در نتیجه وقتی کاربر به ادامه خواندن محتوا علاقه داشته باشد باعث می‌شود به میزان قابل توجهی آمار خروج از سایت کاهش یابد.
  • استفاده از عکس و اسکرین شات: از عکس ها برای انتقال مفهوم و از اسکرین شات ها برای راهنمای مرحله به مرحله کاربران استفاده کنید.
  • از عکس های گرافیکی استفاده کنید، آن ها باعث زیبایی محتوای شما می‌شوند.
  • از ابزارهای گرافیکی مثل فلش، جهات و … استفاده کنید تا مفهوم را بهتر به کاربران انتقال دهید.
  • از جداول و نمودارها استفاده کنید، آن ها اطلاعات را برای کاربران قابل فهم می‌کنند.

با تولید محتوای جذاب برای کاربران یک امتیاز مثبت دیگر از گوگل دریافت خواهید کرد.

جریان محتوا را حفظ کنید

شروع و انتهای هر پاراگراف و شروع و انتهای هر محتوا باید مشخص باشد. محتوا نباید جریان خود را از دست بدهد در واقع در هر محتوا باید کاربر را از یک مبداء به مقصدی برساند. این تناسب باید در پاراگراف ها هم رعایت شود. کلماتی که استفاده می‌کنید باید بتوانند جریان محتوا را حفظ کنند. این کلمات باید کاربر را به ادامه خواندن محتوا علاقه‌مند کنند. اینکه کاربر به خواندن ادامه محتوا علاقه داشته باشد یک اصل کلیدی در استراتژی سئو است.

برخی از عبارت هایی که می‌توانند در حفظ جریان محتوا به شما کمک کنند:

  • عبارت های عمومی:
    • به این نکته توجه کن که …
    • توجه کنید که …
    • یک لحظه تصور کن که …
    • میدونم داری به این فکر میکنی که …
  • عبارت های مناسب شروع یک موضوع:
    • دوست داری یاد بگیری چجوری …. ؟
    • آیا تا به حال متوجه این موضوع شدی که …. ؟
    • تصور کن چی می‌شد اگر ….
    • تا حالا تعجب کردی چرا … ؟
  • عبارت های مناسب شروع پاراگراف:
    • بزن بریم!
    • بیا یه ذره عمیق تر در موردش صحبت کنیم!
    • اجازه بدین براتون توضیح بدم!
    • اجازه بده بهت آموزش بدم!
  • عبارت های مناسب نتیجه گیری:
    • بطور خلاصه …
    • در یک کلام …

از قوانین نویسندگی معکوس استفاده کنید

در نویسندگی توصیه می‌شود محتوا با یک مقدمه آغاز شود و در  ادامه درمورد داستان اصلی صحبت شود و در انتها نتیجه داستان مشخص شود ولی در تولید محتوای اینترنتی دقیقا باید برعکس این موضوع عمل کرد یعنی باید با ارزش ترین اطلاعات را در ابتدای مطلب تعریف کنید.

بازدیدکنندگان وبسایت به ابتدای محتوا توجه بیشتری دارند بنابراین باید اطلاعات مورد نیاز مخاطب رو ابتدای محتوا نوشت تا با جلب نظر مخاطب زمان بیشتری را روی محتوای شما صرف کند. همانطور که می‌دانید در هر استراتژی سئو هر چقدر مخاطب زمان بیشتری روی محتوای شما صرف کند برای سئو محتوای شما بهتر است.

یک امتیاز مثبت دیگر از گوگل با رعایت این نکته دریافت می‌کنید.

به جای تمرکز روی کلمه کلیدی روی مشتقات کلمه کلیدی تمرکز کنید

برای گوگل محتوایی با ارزش است که به علایق کاربر خود توجه کرده باشد. در سال ۲۰۲۲ تولید مقاله برای یک کلمه خاص دیگر جذاب نیست در واقع محتوایی جذاب است که علایق کاربر را پوشش داده باشد و بداند کاربر به دنبال چیست؟ یا اینطور توضیح بدم محتوایی با ارزش است که به جای توضیح دادن در مورد یک کلمه کلیدی به کلمه های مرتبط با آن کلمه کلیدی نیز توضیح داده باشد.

چند راهکار برای اینکه بتوانید در استراتژی سئو نیازهای کاربران خود را برطرف کنید:

۱. مخاطب هدف خود را بشناسید

محتوایی که شما می‌نویسید تماما برای مخاطب هدف شماست پس هرچقدر بیشتر از مخاطب خود شناخت داشته باشید (مثل موقعیت مکانی، سن، جنسیت و …) محتوای بهتری تولید می‌کنید.

فرض کنید ابزار سئو شما تخمین می‌زند کلمه “اندروید” ماهیانه ۱۸۰۰۰۰۰ بار در گوگل سرچ می‌شود و شما می‌خواهید مقاله ای درباره آن بنویسید اگر مخاطب هدف را نشناسید باید برای جامعه هدف بزرگی مقاله تولید کنید. درسته؟ چون ممکنه کاربران در گوگل درباره این موارد سرچ کنند:

  • آموزش اندروید
  • مقایسه اندروید با آی او اس
  • تاریخ انتشار آخرین نسخه اندروید

حالا اگر شما مخاطب هدف خود را نشناسید مقاله ای که می‌نویسید باید تمام موضوعات بالا رو پوشش دهد و همین باعث کاهش کیفیت محتوا و در نتیجه رتبه پایین گوگل می‌شود.

محتوایی که نگارش می‌کنید هر چقدر بیشتر درباره نیاز کاربر توضیح دهد بهتر نظر مخاطب را جلب می‌کند. پس حتما در استراتژی سئو شناخت مخاطب هدف رو در دستور کارتون قرار بدهید.

۲. برای محتوای اصلی خود محتوای شاخه ای تولید کنید

یکی از تکنیک های بسیار موثر در استراتژی سئو که منجر به افزایش لینک سازی داخلی و افزایش تعداد بازدید صفحات سایت می‌شود تکنیک تولید محتوای شاخه ای است یعنی به جای آنکه یک محتوا درباره یک کلمه کلیدی تولید کنید چندین محتوا مرتبط به مشتقات کلمه کلیدی تولید کنید. به تصویر زیر توجه کنید:

محتوای اصلی: محتوایی که می‌خواهید با آن در صفحه اول گوگل حضور داشته باشید و تمرکز اصلی را روی این محتوا قرار می‌دهید.

محتوای زیرشاخه: محتوایی که مرتبط به محتوای اصلی است و کاربر را از طریق لینک ها به محتوای اصلی هدایت می‌کند. این محتواهای زیرشاخه ای معمولا درمورد یک سوال مرتبط توضیح می‌دهند یا درمورد یک موضوع مرتبط به محتوای اصلی توضیح می‌دهند.

این تکنیک در استراتژی سئو ۳ فایده دارد:

  • نیاز کاربر را برطرف می‌کند
  • وبسایت شما را تبدیل به یک مرجع کامل می‌کند
  • هر کدام از محتواهای زیرشاخه پتانسیل حضور در صفحه اول گوگل را دارند

یک مثال از تولید محتوای زیرشاخه ای در موضوع حرکات ورزشی:

با استفاده از این تکنیک یک امتیاز مثبت دیگر از گوگل دریافت خواهید کرد.

محتوای طولانی تولید کنید

طی تحقیقات انجام شده اثبات شده مقالات طولانی تر از سایت های بیشتری لینک می‌گیرند و هر چقدر یک مقاله بیشتر لینک بگیرد رتبه بهتری از گوگل دریافت خواهد کرد. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که نوشتن مقاله طولانی و باکیفیت کار سختیه و اگر طولانی شدن مقاله باعث بی کیفیت شدن آن شود تاثیر عکس در سئو خواهد داشت.

نکته بسیار مهمی که قبل از نوشتن مقاله طولانی باید توجه کرد اینست که اگر محتوای شما برای کاربر جذاب نباشد یا اگر نیاز کاربر را پاسخگو نباشد اهمیتی ندارد که چقدر محتوای شما طولانی است چون در این صورت کاربر خیلی زود از سایت شما خارج می‌شود و محتوای شما هرگز رتبه خوبی از گوگل نخواهد گرفت.

پس سعی کنید تولید محتوای طولانی را در دستور کار استراتژی سئو خود قرار دهید و برای آنکه محتوای طولانی و جذاب برای کابر تولید کنید کافیست تمام نکاتی را که تا به اینجا باهم بررسی کردیم رعایت کنید.

با تولید مقاله طولانی تر یک امتیاز مثبت دیگر از گوگل دریافت می‌کنید.


سئو داخلی

در استراتژی سئو ابتدا باید وبسایت خود را از درون بهینه کنید و سپس به سراغ بهینه کردن عوامل خارجی بروید. به تمام کارهایی که درون وبسایت خود انجام می‌دهید تا وبسایت بهینه تری داشته باشید سئو داخلی یا همان On-Page SEO گفته می‌شود.

لینک سازی داخلی

در استراتژی سئو موضوع لینک های داخلی بسیار مهم هستند چرا که زمانی که خزنده های گوگل درحال بررسی صفحات وبسایت شما هستند تمام لینک های موجود در صفحه را باز می‌کنند و در صفحات بعدی هم هر چند لینکی که وجود داشته باشد آنها رو هم باز می‌کنند پس هرچقدر تعداد لینک های داده شده در صفحات بیشتر باشد خزنده های گوگل صفحات بیشتری از سایت شما را مشاهده و خزش می‌کنند و هر چقدر یک صفحه بیشتر توسط گوگل خزش شود رتبه بهتری از گوگل دریافت خواهد کرد. البته لینک سازی داخلی هم طبق استراتژی سئو اصولی دارد که باید رعایت شوند:

  • در هر صفحه سعی کنید بیشتر از ۱۰۰ لینک داخلی قرار ندهید.
  • هنگام لینک دادن به صفحات دیگر سعی کنید بیشتر به صفحاتی لینک بدهید که موضوع آنها به موضوع صفحه فعلی مرتبط باشد.
  • هنگام لینک دادن به صفحات دیگر سعی کنید بین کلمه ای که لینک می‌شود با موضوع صفحه مقصد مرتبط باشد.
  • سعی کنید کلمات کلیدی را لینک کنید.
  • سعی کنید از صفحات با PA بالا به صفحات با PA پایین لینک دهید. (PA همان اعتبار صفحه است هر چقدر PA یک صفحه بیشتر باشد رتبه بهتری از گوگل دریافت خواهد کرد)

با لینک سازی داخلی مناسب یک امتیاز مثبت دیگر از گوگل دریافت می‌کنید.

ساختار مناسب لینک های صفحات

در استراتژی سئو لینک صفحه نیز در رتبه گرفتن از گوگل موثر است. نکاتی که باید در طراحی لینک صفحات رعایت کنید:

  • سعی کنید لینک های صفحات خود را کوتاه طراحی کنید. لینک های کوتاه امتیاز بهتری از گوگل دریافت می‌کنند.
  • حتما کلمه کلیدی خود را در آدرس صفحه استفاده کنید. حتی می‌توانید عنوان اصلی مقاله را در آدرس صفحه قرار دهید. استفاده از کلمه کلیدی در آدرس صفحه تاثیر مثبت در استراتژی سئو وبسایت شما دارد.
  • اگر در آدرس صفحه از عنوان محتوا استفاده می‌کنید بهتر است کلمات آن را به وسیله – از یکدیگر جدا کنید. زیرا خزنده های گوگل کلمات را به وسیله – از یکدیگر تشخیص می‌دهند و اینگونه تشخیص می‌دهند که شما از کلمه کلیدی در آدرس صفحه استفاده کرده اید یا خیر.

با انتخاب آدرس مناسب برای محتواهای خود یک امتیاز مثبت دیگر از گوگل دریافت خواهید کرد.

سئو مفهومی انجام دهید

  • سعی کنید کلمه کلیدی را در متن محتوای خود قرار دهید. یکی از اصول استراتژی سئو رعایت تعداد دفعات استفاده از کلمه کلیدی در متن محتوا نسبت به تعداد کل کلمات متن محتوا است. بهترین نسبت برای این موضوع بین ۱ الی ۲ درصد است یعنی در بهترین حالت ممکن در هر ۱۰۰ کلمه که در متن محتوا نگارش می‌کنید ۱ الی ۲ بار از کلمه کلیدی مورد نظر استفاده کنید.
  • در صفحه سرچ گوگل پیشنهاداتی از گوگل در انتهای صفحه دریافت می‌کنید سعی کنید این پیشنهادات را در متون محتوای خود استفاده کنید. وقتی کلمه کلیدی مورد نظر را در گوگل سرچ می‌کنید پیشنهاداتی در انتهای صفحه از گوگل دریافت می‌کنید که این پیشنهادات همان عباراتی هستند که کاربران در گوگل سرچ کرده اند. شما با نوشتن درباره این عبارت در محتواهای خود درواقع هم مشکل کاربران خود را برطرف کرده اید و هم به علت استفاده از عبارات پرجست‌وجو رتبه بهتری از گوگل خواهید گرفت.

با رعایت سئو مفهومی یک امتیاز مثبت دیگر از گوگل دریافت کردید.

بهبود UX یا همان تجربه رابط کاربری

آمار خروج از سایت یا همان Bounce Rate بیشتر به دلیل این است که سایت UX خوبی ندارد یعنی کاربر نمی‌تواند به خوبی با سایت ارتباط برقرار کند یا به عبارتی سایت نمی‌تواند نیاز بازدید کننده را برطرف کند.

متاسفانه به دلیل وابسته بودن UX به عوامل مختلف فرمول مشخصی برای تشخیص UX خوب وجود ندارد اما شما می‌توانید با ابزارهای آنلاین رفتار کاربران تان را با سایت رصد کنید و در استراتژی سئو وبسایت خود نواقصی که موجب از دست دادن کاربر می‌شود را برطرف کنید. برخی از این ابزار:

این ابزار به شما قابلیت هایی مثل Heat Maps ، Scroll Maps ، Confetti Maps می‌دهد که هر کدام آن ها تصاویر گرافیکی هستند و به شما کمک می‌کنند تا متوجه شوید کاربران در چه قسمت هایی از سایت بیشتر زمان خود را صرف می‌کنند.

بزرگترین ابزار تست UX سایت در دنیا! با این ابزار شما راحت می‌توانید تست هایی مثل A/B تست را روی سایت خود انجام دهید و نتیجه تست را از داخل پنل این ابزار آنلاین مشاهده کنید.

این ابزار که متعلق به کمپانی Google است قابلیت های مثل A/B تست را به کاربران می‌دهد و مزیت بزرگ آن یکپارچه بودن آن با Google Analytics است شما در واقع می‌توانید با اجرای تست های مختلف از طریق Google Optimize و تحلیل داده های Google Analytics تجربه رابط کاربری خوبی برای کاربران خود بسازید.

افزایش سرعت سایت

از اونجایی که سرعت بارگزاری سایت برای کاربران بسیار مهم است برای گوگل هم یک عامل مهم است و همین عامل تاثیر چشمگیری در رتبه گرفتن از گوگل دارد. علاوه بر اینکه سرعت بالای سایت در جذب ترافیک بیشتر و رتبه بهتر گرفتن از گوگل تاثیر دارد در نرخ تبدیل سایت هم تاثیر بسزایی دارد. پس در استراتژی سئو حتما باید سرعت سایت رو بهینه نگه دارید.

“طبق کمپین های اجرا شده برای فروشگاه های اینترنتی در شبکه تبلیغاتی سنجاق در فروشگاه های اینترنتی که سرعت بالایی دارند نسبت به آنهایی که سرعت پایین تری دارند نرخ تبدیل بسیار بهتری دارند یعنی کاربران تمایل بیشتری به خرید از سایت هایی دارند که سرعت بالایی در بارگزاری صفحات وبسایت دارند”

برخی از راهکارهایی که در استراتژی سئو می‌تواند منجر به افزایش سرعت سایت شود:

  • کدهای خود فشرده کنید.
  • فایل های جاوااسکریپت کمتری را هنگام بارگزاری لود کنید.
  • سرعت پاسخ گویی سرور را افزایش دهید.
  • از هاست مناسب و سرعت بالا استفاده کنید.
  • کش مرورگر را بر روی وبسایت فعال کنید.
  • گزینه Html Compression را روی سرور خود فعال کنید.
  • عکس های صفحات را فشرده کنید تا حجم آنها کاهش یابد.

با رعایت این نکات و افزایش سرعت سایت یک امتیاز مثبت دیگر از گوگل دریافت می‌کنید.

سایت خود را برای موبایل طراحی کنید

آیا می‌دانید بیش از ۶۰ درصد کاربران اینترنتی از موبایل خود برای وبگردی استفاده میکنند؟

علاوه بر این در سال ۲۰۲۰ گوگل رسما عنوان کرد سایت ها را در حالت موبایل بررسی می‌کند، یعنی اولویت گوگل برای رتبه بندی سایت ها واکنش گرا بودن وبسایت ها در حالت موبایل است.

بنابراین از این پس هنگام طراحی سایت حتما به واکنش گرا بودن آن نسبت به موبایل ها دقت بیشتری داشته باشید تا رتبه بهتری از گوگل کسب کنید.

واکنش گرا بودن سایت نسبت به موبایل یک امتیاز مثبت دیگر برای شما به ارمغان می‌آورد.

قوانین همیشگی طراحی سایت در استراتژی سئو

یک سری قوانین هستند که در طراحی سایت باید رعایت شوند تا امتیاز بهتری از موتورهای جستوجو دریافت کنید. این قوانین عبارتند از:

  • در Title صفحه خود حتما کلمه کلیدی مربوط به اون صفحه وجود داشته باشد. (Title صفحه همان عنوانی است که در نتایج سرچ گوگل نمایش داده می‌شود)
  • Title هر صفحه بین ۳۰ کاراکتر تا ۶۰ کاراکتر باید باشد.
  • در Description صفحه خود حتما در خصوص کلمه کلیدی اون صفحه توضیح بدهید و سعی کنید در چند کلمه کاربر را علاقه مند به خواندن مطلب سایت خود کنید. (ِDescription همان توضیح کوتاهی است که در نتایج سرچ گوگل زیر عنوان محتوا نمایش داده می‌شود)
  • Description هر صفحه بین ۷۰ تا ۱۵۵ کاراکتر باید باشد.
  • در ابتدای محتوای خود از یک تگ h1 استفاده کنید و عنوان اصلی صفحه را داخل این تگ قرار دهید.
  • برای تمام عکس هایی که در صفحه استفاده می‌کنید حتما مقادیر title و alt را مشخص کنید.
  • در کدنویسی خود سعی کنید کمتر از کد های Comment شده استفاده کنید.
  • از تگ های منسوخ شده html استفاده نکنید.
  • از style های inline پرهیز کنید.
  • فایل های css و javascript کمتری استفاده کنید.
  • فایل های css و javascript سایت خود را با استفاده از ابزارهای آنلاین فشرده کنید.
  • فایل های cssیی که حجم خیلی کمی دارند را در header سایت بنویسید به جای اینکه داخل یک فایل جداگانه قرار دهید.
  • یک مولفه بسیار مهم که جدیدا به قوانین گوگل اضافه شده جابه جایی المان های سایت هنکام بارگزاری یا همان CLS است سعی کنید CLS سایت را به ۰ نزدیک کنید. برای این منظور می‌توانید فایل های css مهم را قبل از لود شدن صفحه به طور کامل بارگزاری کنید.
  • برای سایت خود از DNSهای معروف مثل Cloudflare استفاده کنید.
  • سایت خود را به Google Search Console وصل کنید.

قوانین زیادی هستند که هنگام طراحی سایت باید رعایت شوند که مهم ترین شان را برایتان گفتم ولی حتما بعد از بارگزاری سایت روی دامنه اصلی با استفاده از ابزار های موجود حتما سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید سایت شما بیشتر قوانین سئو را رعایت کرده است. برخی از این ابزارها را در انتهای همین مقاله به شما معرفی کرده ام.

با رعایت نکات این بخش یک امتیاز مثبت دیگر از گوگل دریافت کردید.

از سئو فنی غافل نشوید

  • گواهی نامه امنیتی HTTPS: حتما روی سایت خود از گواهی HTTPS استفاده کنید. این گواهی نامه امنیتی که باعث افزایش امنیت سایت شما و کاربران شما می‌شود تاثیر زیادی در رتبه سایت شما در موتورهای جستوجو دارد. یک امتیاز مثبت از گوگل بابت استفاده از گواهی نامه امنیتی HTTPS دریافت می‌کنید.
  • نسخه AMP : AMP یک چهارچوب مشخص برای طراحی صفحات وب مخصوص موبایل است که باعث سریع تر لود شدن صفحه می‌شود. اما چه تفاوتی با نسخه موبایل دارد؟ نسخه موبایل یک سایت همان نسخه عادی سایت با همان ظاهر است و هیچ تفاوتی در آدرس صفحه یا ظاهر کلی صفحه و یا سرعت بارگزاری صفحه ندارد درحالی که نسخه AMP یک صفحه از سایت ظاهر متفاوتی با ظاهر کلی سایت در حالت عادی دارد و آدرس متفاوتی با آدرس حالت عادی دارد اما نکته بسیار مهم تر آن در سرعت بارگزاری آن صفحه است که بسیار سریع تر از نسخه عادی سایت بارگزاری می‌شود. در نهایت باید بگم خود AMP به تنهایی یک امتیاز مثبت برای سئو محسوب می‌شود همچنین به دلیل بالا بردن سرعت سایت یک امتیاز مثبت دیگر در سئو نیز محسوب می‌شود. دو امتیاز مثبت از گوگل با استفاده از AMP. در خصوص قابلیت AMP حتما با طراح سایت خود صحبت کنید.
  • نرم افزارهای خزنده: نرم افزارهای خزنده زیادی وجود دارند که درست مثل خزنده های گوگل می‌توانند سایت شما رو بررسی کنند و ایرادات سایت تون رو به شما اطلاع بدهند که متناسب با استراتژی سئو شما کمک بزرگی برای شما محسوب می‌شود. برخی از نرم افزارها عبارتنداز:

Screaming FrogDrop CrawlBotifySitebulb

  • تگ های h1  تا h6: تگ های h1  تا h6 موضوعات متن های نوشته شده در یک صفحه را مشخص می‌کنند آنها به موتورهای جستوجو کمک می‌کنند راحت تر موضوع یک صفحه را درک کنند. حتما نکات زیر را در استفاده از تگ h1 تا h6 به یاد داشته باشید:مهم ترین آنها تگ h1 است که در هر صفحه فقط یک بار از تگ h1 استفاده می‌شود. عنوان اصلی صفحه را با تگ h1 مشخص کنید. تگ های h2 تا h6 را برای زیرعنوان های عنوان اصلی صفحه استفاده کنید و متناسب با اهمیت زیرعنوان از تگ h2  تا h6 استفاده نمایید.
  • ارور ۴۰۴ را حل کنید: وقتی یک کاربر یا یک موتور جست‌وجو به صفحه ۴۰۴ در سایت شما برخورد می‌کند یعنی موضوعی که دنبالش بوده را پیدا نکرده و این اصلا خوشایند نیست ولی اگر این برنامه را داخل استراتژی سئو خود داشته باشید که در این مواقع کاربر به یک صفحه مرتبط هدایت بشود، میتواند کمک بزرگی به سئو سایت شما کند. اما چطور این مشکل را باید برطرف کرد؟
    • از یک ابزار مثل Monitor Backlinks برای یافتن تمام لینک هایی که به سایت شما ختم می‌شود پیدا کنید.
    • ببینید کدام لینک ها به صفحه ۴۰۴ ختم می‌شوند.
    • این صفحات رو به صفحات مرتبط ریدایرکت کنید.

با این کار کاربر به جای مشاهده صفحه ۴۰۴ یک صفحه مرتبط به موضوعی که دنبالش بوده رو پیدا میکنه و زمان بیشتری رو تو سایت شما سپری میکنه و یک امتیاز مثبت از گوگل برای سئو دریافت می‌کنید.

سئو محلی را فراموش نکنید

طی آمارهای اخیر ۴۶ درصد جست‌وجو ها در گوگل مربوط به افرادی است که به دنبال اطلاعات محلی مثل فروشگاه های یک محله، شماره تلفن ها، آدرس ها و … هستند. بنابراین اگر شما خدماتی دارید که محدود به یک منطقه جغرافیایی خاص است باید حتما سئو محلی را در استراتژی سئو خود قرار دهید. برای این منظور سه کار نیاز است تا انجام بدهید:

۱.اطلاعات دسترسی به کسب و کار خود را همیشه به روز نگه دارید. علاوه بر اینکه باید حواستان باشد که اطلاعات دسترسی به شما در سایت شما باید به روز باشد در سرویس های خارجی مثل Google My Business نیز باید به روز باشد. علاوه بر گوگل سرویس های مختلفی هستند که اطلاعات تماس کسب و کارهای محلی را جمع آوری می‌کنند و در سایتشان در اختیار کاربران قرار می‌دهند مثل سایت برترینها، شما باید حواستان جمع باشد تا در این سرویس ها نیز اطلاعات شما همیشه به روز باشد. به روز بودن این اطلاعات از دو لحاظ حائز اهمیت است یکی اینکه در روز هزاران کاربر از طریق گوگل و یا سایت های دیگر به دنبال پیدا کردن کسب و کارهای محلی برای دریافت خدمات هستند حالا اگر اطلاعات شما به اشتباه در این سایت ها درج شده باشد شما چند مشتری بالقوه را از دست داده اید دلیل دوم هم آن است که وقتی اطلاعات شما همه جا یکسان و به روز باشد شانس بیشتری در نتایج نخست گوگل که مربوط به جستوجو های دسترسی به آدرس و شماره تماس خدمات مربوط به شماست خواهید داشت.

۲. حالا که در تلاش هستید برای جستوجوهای محلی در رتبه های نخست گوگل ظاهر شوید باید صفحات فرودی بسازید که مربوط به عبارت جست‌وجو شده توسط کاربر باشد. مثلا فرض کنید شما صاحب یک خشکشویی در قیطریه هستید و کاربر در گوگل سرچ کرده “خشکشویی در قیطریه” و صفحه فرود شما در نتیجه نخست گوگل به کاربر نمایش داده می‌شود بهتر است که در این صفحه متنی نوشته شده باشد که مربوط به “خشکشویی در قیطریه” است و سریع کاربر را با خشکشویی شما که در نزدیکی اوست آشنا می‌کند حال اگر در این صفحه فقط در خصوص “خشکشویی” توضیح داده باشید اصلا خوب نیست چون کاربر خیلی زود سایت شما را ترک کرده و به دنبال نتایج دیگر گوگل خواهد رفت. (بدونید کاربر برای رفع چه نیازی وارد سایت شما شده؟ دقیقا برای همون نیاز تولید محتوا کنید)

چند راهکار در استراتژی سئو برای اینکه بتوانید صفحات فرود سئو شده محلی بسازید:

  • کلمات یا عباراتی که کاربران در گوگل سرچ می‌کنند تا به خدمات و محصولات شما در منطقه شما دسترسی پیدا کنند را بیابید. (در ابتدای مقاله در خصوص نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی ارائه کردم)
  • داخل سایت تون صفحاتی بسازید مخصوص عبارت جست‌وجو شده توسط کاربر و از کلمات و عبارتی که در مرحله قبل یافتید در این صفحه استفاده کنید و حتما اطلاعات نحوه دسترسی به خدمات یا محصولات تان در این صفحه قرار دهید.
  • به سراغ سایت هایی که اطلاعات تماس کسب و کار های محلی را جمع آوری می‌کنند بروید و در آنجا از پشتیبانی سایت درخواست کنید به این صفحه فرود شما لینک بدهند. مثلا در مثال خشکشویی فرض کنید در سایت x لیست تمام خشکشویی های قیطریه آورده شده است در این صفحه اگر نام خشکشویی شما به صفحه فرود شما که درباره “خشکشویی در قیطریه” است لینک شود می‌تواند نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری را چند برابر کند.

۳. از طراح وبسایت خود درخواست کنید برای این صفحات از اسکیماهای گوگل استفاده کند. Schema های گوگل چهارچوبی برای طراحان وبسایت ها هستند تا با استفاده از این چهارچوب ها موتورهای جستوجو راحت تر بتوانند اطلاعات موجود در سایت را درک کنند. سایت هایی که از این چهارچوب ها استفاده می‌کنند شانس بیشتری برای نمایش داده شدن در گوگل دارند همچنین اطلاعات بیشتری در صفحه اول گوگل به کاربر نمایش می‌دهند که این خود باعث افزایش تعداد کلیک روی لینک سایت شما در گوگل می‌شود.

پوش نوتیفیکیشن وبسایت خود را فعال کنید

در استراتژی سئو یکی از ترفندهایی که می‌توانید برای برگرداندن کاربران به سایت استفاده کنید قابلیت پوش نوتیفیکیشن است با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید هر زمان که محتوای جدید تولید می‌کنید بلافاصله به کاربران سایت خود اطلاع رسانی کنید و به صورت چندباره آنها را به سایت برگردانید. خوبی این روش در آسان بودن و رایگان بودن آن است. همین الان می‌توانید برای استفاده از قابلیت پوش نوتیفیکیشن روی وبسایت خود به پنل سنجاق مراجعه کنید و درخواست پوش نوتیفیکیشن برای وبسایت خود بدهید.


سئو خارجی

بعد از آنکه سئو داخلی وبسایت خود را درست کردید نوبت به عواملی می‌رسد که خارج از وبسایت شما هستند ولی روی سئو وبسایت شما تاثیر دارد به تمام کارهایی که در خارج از وبسایت خود انجام می‌دهید تا جایگاه بهتری از گوگل دریافت کنید سئو خارجی یا Off-Page SEO گفته می‌شود. در این قسمت تمام کارهایی که باید در خارج از وبسایت خود انجام بدهید بررسی می‌کنیم.

لینک سازی خارجی

در استراتژی سئو لینک سازی خارجی یکی از مهم ترین مولفه های خیلی مهم برای حضور در نتایج نخست گوگل است. (لینک سازی خارجی یعنی سایت های دیگر به محتوای شما لینک بدهند.)

برخی از تکنیک های لینک گرفتن از سایت های دیگر:

  • لینک های خراب در سایت ها را پیدا کنید و به آن ها پیشنهاد دهید این لینک های خراب را با لینک محتوای شما جایگزین کنند. البته لینک جایگزین شما با لینک خراب باید مرتبط باشد.
  • از رسانه هایی که به رقبای شما لینک می‌دهند لینک بگیرید. این روش درواقع همان خرید رپورتاژ آگهی از سایت موردنظر است.
  • به اشخاصی که محتوای مرتبط به محتوای شما را درشبکه های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند لینک محتوای خود را ارسال کنید و از آن ها دعوت کنید محتوای جدید شما را مطالعه کنند. این افراد همان مخاطبان هدف شما هستند که در مراحل قبل درموردشان صحبت کردیم. یک ابزار مفید برای پیدا کردن محتوا های اشتراک گذاری شده در شبکه های اجتماعی ابزار Buzz Sumo است.

با رعایت این نکته و دریافت لینک خارجی در استراتژی سئو یک امتیاز مثبت دیگر از گوگل دریافت خواهید کرد.

روند لینک سازی خارجی را طبیعی پیش ببرید

همچنان در استراتژی سئو لینک گرفتن از سایت های دیگر تاثیر زیادی در بهبود رتبه شما در موتورهای جستوجو دارد. به همین علت معمولا مدیران وبسایت ها اقدام به خریداری لینک خارجی  یا رپورتاژ آگهی می‌کنند.


در این بین لینک هایی که از سایت های معتبر تر دریافت می‌کنید اعتبار بیشتری به سایت شما می‌بخشند، اما خب در این روند نباید زیاده روی کنید چرا که موتورهای جست‌وجو مثل گوگل به قدری پیشرفته شده اند که وقتی متوجه بشوند سایت شما تعداد زیادی لینک از سایت های معتبر دریافت کرده و هیچ سایت متوسط یا کوچکی به سایت شما لینک نداده است احتمالا متوجه این موضوع خواهد شد که شما آن لینک ها را خریداری کرده اید و این یک خطر بزرگ برای شماست. اما چگونه لینک بگیریم تا موتورهای جستوجو شک نکنند؟ به این نکته مهم توجه کنید که هیچ سایتی از روز اول اعتبار دامنه اش ۴۰ یا ۵۰ نیست بلکه به مرور زمان و فعالیت های مداوم است که پیشرفت می‌کند و از یک سایت با اعتبار دامنه ۰ به یک سایت با دامنه اعتبار ۴۰ یا ۵۰ می‌رسد و از یک سایت کوچک به یک سایت مرجع و بزرگ تبدیل می‌شود پس در استراتژی سئو روند لینک گرفتن نیز باید همین قدر طبیعی باشد، سعی کنید همچنان که سایت خود را از درون ارتقا می‌دهید از سایت های کوچک و متوسط لینک بگیرید و با بزرگ تر شدن سایت تون از سایت های بزرگ تر لینک بگیرید. حالا اگر می‌خواهید سایت تون زودتر رشد کنه می‌تونید هر چند وقت یک بار از سایت های خیلی معتبر هم لینک بگیرید تا سرعت جایگاه گرفتن در گوگل را بالا ببرید اما خوب دقت کنید تا در این روش زیاده روی نکنید تا دستتون برای گوگل رو نشه!

نکته مهم: خرید رپورتاژ آگهی یک روش خوب برای لینک گرفتن از سایت های دیگر است اما اگر نکات بالا رو رعایت نکنید رپورتاژی که گرفتید هیچ تاثیری بر سئوی وبسایت شما نخواهد داشت.

از شبکه های اجتماعی لینک بگیرید

در استراتژی سئو در سال ۲۰۲۲ یکی از بهترین روش های لینک گرفتن استفاده از شبکه های اجتماعی است. فراموش نکنید گوگل و دیگر موتورهای جستوجو شبکه های اجتماعی را نیز بررسی می‌کنند و هرچقدر از شبکه های بیشتر و از صفحات بیشتری لینک بگیرید در سئو وبسایت شما تاثیر چشمگیرتری خواهد داشت.

استفاده از تبلیغات ریتارگتینگ

تبلیغات ریتارگتینگ روش جدید از تبلیغات هوشمند است که توسط شبکه تبلیغاتی سنجاق ارائه می‌شود و می‌تواند به عنوان یک ترفند در استراتژی سئو استفاده شود.

تبلیغات ریتارگتینگ بدین شکل عمل می‌کند که هر کاربری که یک بار از سایت شما بازدید کند این کاربر به عنوان یکی از کاربران سایت شما شناخته می‌شود سپس هر زمان که این کاربر وارد یکی از سایت های طرف قرارداد سنجاق شود تبلیغ سایت شما به آن کاربر نمایش داده می‌شود و اینگونه سعی در جذب کابران سایت شما از طریق تبلیغات در سایت های دیگر می‌کند.

خوبی این روش این است که تبلیغات شما را فقط کاربران خودتان می‌بینند و شما فقط بابت کلیکی که روی تبلیغ شما می‌شود هزینه پرداخت می‌کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله تبلیغات ریتارگتینگ چیست را مطالعه کنید یا با شماره تماس ۰۲۱۲۳۰۵۱۳۲۱ ارتباط بگیرید.

عملکرد سئو سایت را اندازه گیری کنید

گزارش ها و تحلیل ها دو مولفه مهم در سئو هستند که استراتژی بازاریابی کسب و کار شما رو تعیین می‌کنند. این گزارش ها و تحلیل ها کمک می‌کنند تا سوالات کلیدی مربوط به کسب و کار خود را شناسایی کنید مثل:

  • کدام محتواها تاثیر بیشتری روی مخاطبان سایت داشته اند؟
  • مشکلات مربوط به UX سایت چه چیزهایی هستند؟
  • پربازدیدترین و کم بازدیدترین صفحات سایت کدام ها هستند؟ و چرا؟
  • کدام یک از تکنیک های سئو بیشترین تاثیر در سئو را برای شما داشته؟
  • در چه موضوعاتی باید بیشتر تولید محتوا انجام دهید؟
  • کدام صفحات بیشترین آمار خروج را داشته اند؟
  • و بسیاری از سوالات مهم دیگر ….

در اینجا تعدادی از ابزارهای کاربردی را به شما معرفی می‌کنم تا با استفاده از آنها بتوانید گزارشات و تحلیل های دقیق از رفتار کاربران سایت تهیه کنید:

Google Data Studio: یک ابزار قدرتمند و مفید جهت تهیه انواع گزارشات. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید دیتاهای به دست آورده از کاربران سایتتان را به صورت نمودار و جدول تهیه کنید و سپس میزان تاثیرگزاری سئو و دیجیتال مارکتینگ کسب و کار تون رو بسنجید.

Wayback Mechine: این ابزار در فواصل زمانی مختلف از وبسایت های اینترنتی اسکرین شات تهیه می‌کند. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید رقبای خود را تحلیل کنید و متوجه شوید در دوران تکامل خود چه تغییراتی در UI خود داشته اند یا چه تغییراتی در دکمه های Call To Action داده اند. شما می‌توانید با این تحلیل ها سایت بهتری طراحی کنید و بسیاری از آزمون و خطاهایی که رقبای شما انجام داده اند را انجام ندهید ولی از نتیجه آزمون  خطاهای دیگران بهره ببرید.

Google Search Console: یکی دیگر از ابزارهای Google است که اگر سایت شما مشکلی داشته باشد که به سئو سایت تان ضربه زند این ابزار فورا به شما گزارش می‌دهد.

Google Analytics: مهم ترین ابزاری که باید از ابتدا به سایت متصل کنید Google Analytics است. این ابزار اطلاعات مفیدی مثل تعداد بازدیدکنندگان سایت، آمار بازدید تمام صفحات سایت، میانگین تعداد صفحات بازدید شده توسط هر کاربر و بسیاری اطلاعات مهم دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Hotjar: ابزاری که از لحظه ورود هر کاربر به سایت شروع به فیلمبرداری می‌کند و شما می‌توانید نحوه تعامل کاربران با سایت تان را مشاهده کنید علاوه بر آن اطلاعات مفیدی دیگری نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند در تغییر UX سایت کمک قابل توجهی به شما بکند.

KWFinder: یک ابزار قدرتمند برای تحلیل کلمات کلیدی است. با استفاده از این ابزار میزان متوسط سرچ کلمات کلیدی شما، میزان سختی سئو برای هر کلمه، عبارت های مرتبط با کلمه کلیدی شما و … را در اختیار شما قرار می‌دهد.

GTMetrix: یک ابزار بسیار مفید که برای سنجش عملکرد سایت شما ساخته شده است. با استفاده از این ابزار خوب شما می‌توانید سایتی با سرعت بالا و مناسب سئو داشته باشید. کافی است آدرس سایت خود را به این ابزار بدهید تا ایرادات موجود را به شما نشان دهد و راه حل برطرف کردن آن ها را نیز به شما بگوید.

Seobility: یک ابزار رایگان و قدرتمند در زمینه سئو است که مهم ترین قابلیت های آن عبارتنداز: چک کردن میزان سئوپذیری سایت شما، میزان سئوپذیری صفحات سایت شما برای هر کلمه کلیدی، امتیاز شما در گوگل برای هر کلمه کلیدی.

Google Page Speed Insights: گوگل این ابزار را ساخته تا به شما بگوید چه کارهایی می‌توانید انجام دهید تا سرعت سایت تون رو بالا ببرید. کافیه تا آدرس سایت تون را به ابزار بدید تا راهنمایی های کاملی برای بالا بردن سایت به شما بدهد.

Think With Google: همانطور که از اسمش پیداست با استفاده از این ابزار قراره با گوگل همراه بشیم و از گزارشات و تحلیل های داده ای گوگل برای ارتقای سئو سایت و محتوای جذاب تر استفاده کنیم. کافیه آدرس سایت تون رو به این ابزار بدهید تا به صورت هفتگی رهنمودهای گوگل برای شما ایمیل بشه، به همین سادگی!

Google Trends: یک ابزار مفید دیگر از گوگل است که می‌توانید میزان محبوبیت کلمات از لحاظ میزان جست‌وجو را باهم مقایسه کنید. این ابزار به شما می‌گوید چه کلماتی در چه استان هایی از ایران بیشتر سرچ می‌شوند و در انتخاب بهترین عنوان برای محتوا به شما کمک بزرگی می‌کنند.


بروزرسانی محتوا

اگر با استفاده از قوانینی که در مراحل قبل گفته شد محتوای خود را تولید کرده اید پس شما یک مقاله مناسب سئو تولید کرده اید پس تنها کاری که باقی می‌ماند بروزرسانی محتوای تولید شده است. شما باید با استفاده از نظراتی که از کاربران درباره این محتوا دریافت می‌کنید و با استفاده از ابزارهایی که معرفی کردیم میزان و نحوه تعامل کاربران با محتوای تولید شده را بسنجید و از اطلاعات جمع آوری شده جهت بهتر کردن محتوا و تعامل بیشتر کاربران با محتوای تولید شده استفاده کنید. البته بروزرسانی محتوا یکی دیگر از مولفه های مهم در استراتژی سئو برای گوگل است که با رعایت این نکته یک امتیاز مثبت دیگر از گوگل دریافت خواهید کرد.


کلام آخر

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید ممنونم. من در ابتدای مقاله یک استراتژی سئو به شما معرفی کردم و تمام بخش های آن را به طور کامل تشریح کردم و کلی نکته با ارزش رو باهم مرور کردیم. حالا می‌توانید از این استراتژی برای سئو وبسایت تون استفاده کنید یا اینکه با توجه به نکات گفته شده یک استراتژی مخصوص به وبسایت خودتون طراحی کنید. در هر صورت امیدوارم نکات خوبی رو خدمت‌تون آموزش داده باشم و امیدوارم به زودی وبسایت تون در نتایج نخست گوگل قرار بگیرد.