برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

۶ روش برای تبلیغ وبسایت در سال ۲۰۲۲

مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

برای تبلیغ یک وبسایت در سال ۲۰۲۲ از چه روش‌هایی می‌توان استفاده کرد؟ عجیب است اما ۲۸ درصد از کسب‌وکارهای کوچک هنوز هیچ وبسایتی ندارند. همین امر باعث می‌شود که این دسته از مشاغل فرصت‌های بزرگی را از دست دهند. زیرا ۷۶ درصد از مشتریان ترجیح می‌دهند قبل از مراجعه حضوری، برای آشنایی با محصولات و خدمات از وبسایتِ فروشگاه‌ها و شرکت‌ها بازدید ‌کنند. همه‌گیری کووید-۱۹ نیز باعث تسریع این فرایند شده است و روز به روز افراد بیشتری به ارتباط برقرار کردن با مشاغل آنلاین تمایل پیدا کرده‌اند.

تمام این موارد اهمیت داشتن یک وبسایت را نشان می‌دهد. یک وبسایت جدید می‌تواند ابزار قدرتمندی برای جلب توجه مشتریان باشد. چه بخواهید وبسایت کنونی خود را به‌روز و جذاب‌تر کنید و چه بخواهید نسبت به راه‌اندازی یک وبسایت جدید اقدام کنید، دانستن نحوه تبلیغ وبسایت سنگ‌بنای فروش شما محسوب می‌شود. وبسایتی که هیچکس از وجود آن با خبر نیست فقط به درد لای جرز دیوار می‌خورد!

بنابراین ارتباط برقرار کردن با مشتریان و خودی نشان دادن باید اولویت اصلی شما باشد تا بتوانید موفقیت وبسایت خود را پایه‌گذاری کنید. در ادامه ۶ روش برای تبلیغ وبسایت در سال ۲۰۲۲ را معرفی می‌کنیم که مو لای درزش نمی‌رود.

۱- پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی

صرف نظر از اینکه کسب‌وکارتان از قبل یک وبسایت دارد یا نه، به احتمال زیاد در رسانه‌های اجتماعی حضور فعالی دارید. به همین دلیل رسانه‌های اجتماعی مکان بسیار خوبی برای اطلاع‌رسانی درباره راه‌اندازی وبسایت جدیدتان به شمار می‌رود. توصیه می‌کنیم برای بهینه‌سازی دسترسی خود در زمان تبلیغ راه‌اندازی وبسایت از ترکیب پست‌های ارگانیک و پولی استفاده کنید.

میانگین دسترسی به پست‌های ارگانیک در فیسبوک به ۲/۵ درصد کاهش یافته است. یعنی در صورت پایندی به پست‌های رایگان تعداد کمی از مخاطبان‌ از راه‌اندازی وبسایت‌تان مطلع می‌شوند. شاید شیرجه زدن در دریای تبلیغات فیسبوک به نظرتان ترسناک باشد اما پست‌های تقویت شده (boosted posts) می‌توانند به عنوان یک گزینه حد وسط امکان افزایش آگاهی و دسترسی را فراهم کنند. اما چطور؟ با تبلیغ یک پست برای افرادی که پیج شما را در رسانه‌های اجتماعی دنبال نمی‌کنند.

پست‌های تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی راه خوبی برای ارائه یک پیش‌نمایش خصوصی از وبسایت جدید یا به‌روز شده شما و همچنین معرفی حال و هوای آن محسوب می‌شوند. علاوه بر این، گذاشتن پست درباره وبسایت به صورت مستمر در روز راه‌اندازی، روز قبل از آن و همچنین در اولین لحظات بعد از راه‌اندازی فالوئرهای شما را در جریان نگه می‌دارد. تگ کردن کارمندان و شرکت طراحی‌کننده وبسایت نیز می‌تواند دامنه دسترسی به پست‌های رسانه‌های اجتماعی را گسترده‌تر کند.

از همه مهم‌تر، تشویق اعضای تیم‌تان برای ایجاد پست و ترغیب افراد به بازدید از سایت جدید را به هیچ وجه فراموش نکنید.

۲- ارسال ایمیل

این احتمال وجود دارد که شما در طول دوران فعالیت کسب‌وکارتان اطلاعات تماس تعداد زیادی از مشتریان را جمع آوری کرده باشید. ایمیل‌های مشتریان و حتی آدرس‌های پستی امکان برقراری ارتباط مستقیم با آن‌ها را به شما می‌دهد. این دسته از مشتریان همان‌هایی هستند که به احتمال زیاد از وبسایت جدید بازدید کرده و از طریق آن خرید می‌کنند. در اینجا باید اطلاع‌رسانی را به شکل عمومی‌تری انجام ‌دهید، زیرا مخاطبان این اعلامیه‌ها عموما افرادی هستند که قبلا با شما معامله کرده‌اند.

برای مثال، می‌توانید به مشتریان اطلاع دهید که می‌توانند از طریق وبسایت، رزرو وقت ملاقات یا خرید محصولات را آسان‌تر و سریع‌تر انجام دهند. همچنین می‌توانید روی یک سری ویژگی‌های جدید این وبسایت تاکید کنید؛ مثلا وبلاگی که در آن نکات مفیدی درباره یک صنعت خاص منتشر می‌شود. فقط مراقب باشید در ارسال ایمیل به مشتریان خود زیاده‌روی نکنید. بهتر است یک ایمیل تبلیغاتی را قبل از راه‌اندازی وبسایت و یک ایمیل یادآوری دیگر را نیز در روز راه‌اندازی به مشتریان قدیمی خود ارسال کنید.

زیاده‌روی در ارسال ایمیل باعث می‌شود که مشتریان اشتراک‌شان را در لیست ایمیل شما لغو کنند. پس حتما در هنگام ارسال ایمیل این مورد را در نظر داشته باشید.

۳- نوشتن یک بیانیه رسمی

برای داشتن پوشش مطبوعاتی معنادار حتما نباید یک برند فورچون ۵۰۰ باشید. طبیعی است که یک روزنامه ملی وبسایت یک کسب‌وکار کوچک را پوشش خبری نمی‌دهد اما شما می‌توانید درباره رونمایی از وبسایت‌تان در رسانه‌های خبری محلی، نشریات تجاری، خبرنامه‌ انجمن‌های تجاری و حتی گروه‌های شبکه‌‌سازی اطلاع‌رسانی کنید. بیانیه رسمی شما باید علاوه بر کوتاه بودن، تمام جزئیات مربوط به راه‌اندازی وبسایت‌تان را نیز ارائه دهد.

لحن این بیانیه باید خبری باشد، نه یک لحن تبلیغاتی که روی ویژگی‌های خاص وبسایت تمرکز می‌کند. برای مثال، اگر در حال حاضر امکان سفارش‌دهی مشتریان به صورت آنلاین وجود دارد، باید به این موضوع اشاره کنید. اضافه کردن هر نوع آمار مرتبط یا نقل قول شخصی در شرکت شما نیز باعث می‌شود که روزنامه‌نگاران برای بیانیه رسمی شما ارزش خبری بیشتری قائل شوند. همچنین ارائه اطلاعات با کیفیت به آن‌ها سرنخ‌های خوبی برای پوشش‌ خبری هرچه بهتر راه‌اندازی وبسایت جدید می‌دهد.

توصیه می‌کنیم که نمونه‌های بیانیه‌های رسمی دیگر برندها را بررسی کنید تا با الهام گرفتن از آن‌ها بتوانید بیانیه جذابی برای روزنامه‌نگاران تهیه کنید.

۴- اضافه کردن یک تایمر شمارش معکوس به وبسایت

حتی اگر هنوز وبسایت‌تان تکمیل نشده است، می‌توانید یک صفحه Placeholder داشته باشید که مخاطبان‌تان بتوانند به آن مراجعه کنند. شما در این صفحه می‌توانید پیامی را با این مضمون منتشر کنید: سایت جدید ما به زودی راه‌اندازی می‌شود. در ادامه آن هم تاریخ راه‌اندازی را به همراه یک تایمر شمارش معکوس قید کنید تا بازدیدکنندگان وبسایت از زمان دقیق راه‌اندازی وبسایت مطلع شوند. حتی می‌توانید از این هم جلوتر بروید و درباره ویژگی‌های جدید وبسایت اطلاعاتی را به مشتریان ارائه دهید.

۵- استفاده از دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

این روزها طیف وسیعی از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ وجود دارند که می‌توانید برای تبلیغ بیشتر راه‌اندازی وبسایت خود از آنها استفاده کنید. در این راستا، برای رسانه‌های مالکیت شخصی می‌توانید یک پست وبلاگی را در وبسایت کنونی خود منتشر کنید و جزئیات تغییرات به وجود آمده را به طور دقیق توضیح دهید. بعد از این پست، باید یک پست وبلاگی دیگر را نیز در نسخه جدید وبسایت‌تان منتشر کنید و قابلیت‌های بهبود یافته را به طور مفصل توضیح دهید.

انجام این اقدامات نه تنها اطلاعات مفیدتری را برای مخاطبان فراهم می‌کند، بلکه می‌تواند سئوی سایت را نیز تقویت کند. چنانچه از قبل و‌بسایتی برای انتشار پست‌های وبلاگی ندارید، می‌توانید در پیج لینکدین خود محتوایی را به سبک محتواهای یک وبلاگ بنویسید. از طرف دیگر، اگر نمی‌توانید محتوایی را شخصا تولید کنید، از طریق ارسال یک ویدئو درباره وبسایت جدیدتان اطلاع‌رسانی کنید.

حتما نباید خودتان را به رسانه‌های مالکیت شخصی محدود کنید، بلکه می‌توانید از طریق وبلاگ‌نویسی مهمان در سایر وبسایت‌ها یا انتشار یک پادکست در مورد راه‌اندازی وبسایت‌تان صحبت کنید.

شما می‌توانید با استفاده از ارتباطات تجاری خود به این فرصت‌ها دست پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که عموما در این شرایط تمرکز اصلی محتوای شما به خودی خود روی راه‌اندازی وبسایت نخواهد بود. در عوض، باید با به اشتراک گذاشتن اطلاعات صنعتی خود برای مخاطبان وبلاگ‌تان ارزش بیشتری قائل شوید. بنابراین شما می‌توانید از طریق به اشتراک‌گذاری اطلاعات مفید مخاطبان جدیدی را از طریق این پلتفرم‌ها به دست آورید که به احتمال زیاد محتوای وبسایت جدیدتان را با علاقه بیشتری بررسی خواهند کرد.

۶- ارائه یک پیشنهاد قابل توجه

روی هم رفته از هر روشی برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان‌تان در مورد راه‌اندازی وبسایتی در آینده استفاده کنید، هیچ تضمینی برای مراجعه فوری آنها به این وبسایت جدید وجود ندارد. به خاطر داشته باشید هدف مشتریان از برقراری ارتباط با شما به دست آوردن چیزهای مفید و با ارزش است. بر این اساس، یکی از بهترین راه‌ها برای سرازیر کردن ترافیک به وبسایت در زمان راه‌اندازی، ارائه پیشنهادهای خاص با زمان محدود به مشتریان است. اما منظور ما در اینجا کدام دسته از مشتریان است؟

همان مشتریانی که در روز راه‌اندازی یا حتی قبل از آن از وبسایت‌تان بازدید می‌کنند. در مورد پیشنهادهای خاص نیز می‌توان به گزینه‌هایی مانند تخفیف برای اولین سفارش آنلاین، تخفیف در اولین ماه ارائه خدمات و یا حتی دادن یک اشانتیون همراه با سفارش اشاره کرد. این امر شانس بازدید از وبسایت‌تان برای اولین بار را فراهم می‌کند و این اولین تجربه احتمال بازگشت مشتریان برای خریدهای آینده را به میزان زیادی افزایش می‌دهد. همچنین به شما در جبران هرچه سریع‌تر هزینه‌های توسعه و نگهداری کمک می‌کند.

برای راه‌اندازی وبسایت خود آماده شوید!

به طور کلی راه‌اندازی یک وبسایت به کار و تلاش زیادی نیاز دارد. قطعا بعد از صرف این همه هزینه و تلاش دوست ندارید با ترافیک کم یا بدتر از آن، هیچ ترافیکی مواجه شوید. بنابراین با انجام این استراتژی‌ها می‌توانید مطمئن شوید که وبسایت‌تان حضور آنلاین معناداری را تجربه می‌کند. این امر به افزایش آگاهی و حتی سرنخ و فروش منجر خواهد شد. با شروع به موقع استراتژی تبلیغ وبسایت‌تان می‌توانید از طیف وسیعی از تاکتیک‌ها برای تعیین نحوه تبلیغ یک وبسایت استفاده کنید.