برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

محتوای تولید شده توسط کاربر: عصای دست مارکترها

مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

این روزها به دلیل محبوبیت چشمگیر شبکه‌های اجتماعی مارکترهای باهوش از محتوای تولید شده توسط کاربر برای ارتقای برندها استفاده می‌کنند. از این نظر، ماهیت ارگانیک این نوع از محتوا باعث ایجاد اعتبار و اعتمادپذیری فوری می‌شود. طبق مطالعات انجام شده محتوای ارگانیک نسبت به محتوای مارک‌دار تصمیم مصرف‌کنندگان برای خرید را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اگرچه بیشتر افراد به حرف‌های هم‌سن و سالان خودشان در مورد برندها توجه می‌کنند، این احتمال وجود دارد که محتوای بازاریابی مارک دار را نادیده بگیرند. با این وجود، اجرای درست آن می‌تواند کمپین‌های بازاریابی محتوای تولید شده توسط کاربر را قدرتمندتر کند. در این مطلب قصد داریم به این روند بازاریابی تاثیرگذار بپردازیم.

تعریف محتوای تولید شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر (User generated content) یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که از محتوای ایجاد شده توسط مخاطبان در مورد یک برند به عنوان مکمل و پشتیبان استراتژی‌های محتوا نهایت بهره را می‌برد. اصولا این نوع محتوا اشکال مختلفی دارد که مهمترین آنها پست‌ وبلاگ‌ و نظرات، محتوای شبکه‌های اجتماعی، نظرات مثبت افراد درباره محصولات یک شرکت، عکس یا ویدیو است. علاوه بر این، یک استراتژی مکمل خوب برای اقدامات دیجیتال مارکتینگ شما محسوب می‌شود.

مزایای محتوای تولید شده توسط کاربر

از مزایای این محتوا می‌توان به کمک به کسب اعتبار، ترغیب به تعامل بیشتر و افزایش فروش اشاره کرد. با این حال، این نوع محتوا مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به شما توضیح می‌دهیم.

مزایای محتوای تولید شده توسط کاربر

قدرت گرفتن از نظرات کاربران

اصولا نظرات رضایت بخش کاربران در مورد یک محصول نسبت به پیام‌های تولید شده توسط برندها اعتبار بیشتری دارد. علاوه بر این، این نوع نظرات به شما امکان برقراری ارتباط موثرتری را با مصرف کنندگان می‌دهد.

عدم نیاز برندها به تلاش مضاعف

روی هم رفته، برندها برای تولید این نوع محتوا به تلاش اضافی یا سرمایه گذاری اقتصادی نیازی ندارند. از همه مهمتر، این نوع محتوا به طور قابل توجهی میزان تعامل با کاربران را بیشتر می‌کند.

کمک به ایجاد جامعه‌ای با ویژگی‌های مشترک

تولید این نوع محتوا می‌تواند به ایجاد جامعه‌ای از کاربران برای بازی در نقش سفیران برند شما کمک ‌کند. همچنین، محتوای تولید شده توسط کاربر باعث ایجاد وفاداری مشتری می‌شود.

نمونه‌هایی از محتوای تولید شده توسط کاربر

در این بخش می‌خواهیم نمونه‌هایی از محتوای تولید شده توسط کاربران را به شما نشان دهیم. در نمونه‌های‌ زیر دو برند بزرگ از این نوع محتوا در کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ‌شان استفاده و به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کرده‌اند.

کوکاکولا

شرکت کوکاکولا یک کمپین چند ملیتی به نام “یک کوکاکولا را به اشتراک بگذار” را در بیش از ۸۰ کشور جهان راه اندازی کرد. این کمپین اولین بار در سال ۲۰۱۱ در استرالیا آغاز شد. شرکت کوکاکولا در این کمپین نوشیدنی‌های خود را با نام و نام‌‌های خانوادگی متداول در هر کشور توزیع کرد. برای مثال، در کشور اسپانیا برای انتخاب نام‌ و نام خانوادگی‌های مورد نیاز به داده‌های موسسه ملی آمار استناد کرد.

به لطف این کمپین، شرکت کوکاکولا موفق شد هزاران مصرف کننده را به خرید یک قوطی نوشیدنی با نام یا نام خانوادگی خود ترغیب کند. در نتیجه، مصرف کنندگان اسپانیایی نیز مشتاقانه عکسی را در کنار نوشیدنی‌های خود با هشتگ Compartecocacola# در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

گوپرو

برند گوپرو (GoPro) یکی از برندهایی است که روی این نوع از محتوا سرمایه گذاری زیادی کرده است. در حقیقت، اگر به شبکه‌های اجتماعی این برند سری بزنید متوجه خواهید شد که تقریبا تمام تمرکز انتشارات این شرکت روی به اشتراک گذاری تجربیات کاربرانش است. در نتیجه این اقدامات، برند گوپرو در این نوع استراتژی دیجیتال مارکتینگ به یک برند شاخص تبدیل شده است. علاوه بر این، همچنان روی استفاده از استراتژی مبتنی بر محتوای تولید شده توسط کاربر تاکید می‌کند.

اقدامات مهم برای بهره گیری از محتوای تولید شده توسط کاربر

حالا که با محتوای تولید شده توسط کاربر آشنا شده‌اید، می‌خواهیم انجام اقداماتی را به شما پیشنهاد کنیم تا بتوانید از این نوع محتوا استفاده بهینه کنید.  

اقدامات مهم برای بهره گیری از محتوای تولید شده توسط کاربر

انتشار مرتب محتوا

در حالت کلی، انتشار به اندازه محتوا در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود بیشتر در معرض دید مخاطبان هدف‌تان قرار بگیرید. همچنین، انجام این کار کمک می‌کند تا با مصرف کنندگان تعامل بیشتری داشته باشید. ما به شما توصیه می‌کنیم که به فالوورهای برندتان پیشنهاد دهید که با استفاده از محصولات‌تان عکس‌ها و ویدیوهایی را در شبکه‌های اجتماعی پست کنند. در صورت برگزاری یک رویداد هم می‌توانید از آن یک محتوای جذاب تولید کنید و با فالوورهای خودتان به اشتراک بگذارید.

برقراری ارتباط موثر با کاربران

بعضی وقت‌ها کاربران محتوای خودشان را از طریق کامنت، ارسال عکس یا ویدیو با شما به اشتراک ‌می‌گذارند. توصیه ما به شما در این موارد این است که حتما به کامنت‌های مخاطبان‌تان پاسخ دهید. همچنین، سعی کنید با آنها از طریق به اشتراک ‌گذاری استوری‌ها یا پست‌هایشان ارتباط برقرار کنید. انجام همین اقدامات به ظاهر کوچک می‌تواند در ذهن باقی فالوورهای شما حس کنجکاوی و مقبولیت ایجاد کند. از همه مهمتر، این کار می‌تواند باعث جذب مشتریان بالقوه بیشتری شود.  

استفاده هوشمندانه از هشتگ‌ها

عموما استفاده از هشتگ‌ها می‌تواند به افزایش مشارکت کمک زیادی کند. علاوه بر این، استفاده خلاقانه از هشتگ‌ها باعث می‌شود مخاطبان هدف‌تان نظرات افراد در مورد برند شما را دنبال کنند. از این نظر، ترغیب کاربران به تبادل نظر در مورد موضوعات خاص از طریق یک هشتگ می‌تواند ایده جالبی به نظر برسد. همچنین، انجام این کار باعث می‌شود که میزان تعامل بین برند شما و کاربران تا حد زیادی افزایش پیدا کند.