برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

نحوه ایجاد تبلیغات جستجوی واکنشگرا در گوگل ادز

مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

عموما گوگل ادز ترافیک باکیفیت و مشتریان علاقه مند به محصولات‌ مشابه را به سمت وبسایت‌‌تان سرازیر می‌کند. همچنین، با افزایش تعداد بازدیدکنندگان وبسایت‌تان به افزایش تماس‌های تلفنی و بازدیدهای درون فروشگاهی هم کمک می‌کند. در کل، این سرویس تبلیغاتی انواع مختلفی دارد که یکی از آنها تبلیغات جستجوی واکنشگرا (Responsive Search Ads) است. با این پلتفرم می‌توانید تبلیغات بجایی را ایجاد کنید و با مخاطبان هدف‌تان به اشتراک بگذارید.

در نتیجه، مشتریان با جستجوی محصولات مشابه در گوگل شرکت‌تان را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) مشاهده می‌کنند. از این نظر، انتخاب یک بسته تبلیغاتی پولی برای شروع کار با گوگل ادز کافی است. با انجام این کار مخاطبان هدف‌ شما تنها زمانی تبلیغ‌تان را می‌بینند که از نظرشان منطقی به نظر برسند. گوگل ادز هم با کمک به تحلیل و بهبود تبلیغات دستیابی به افراد بیشتر و اهداف کمپین‌تان را تسهیل می‌کند.

در پایان، می‌توانید صرفنظر از اندازه شرکت‌ و منابع در دسترس تبلیغات‌تان را مطابق با بودجه موجود شخصی سازی کنید.

تبلیغات جستجوی واکنشگرا چیست؟

تبلیغات جستجوی واکنشگرا به شما امکان ایجاد تبلیغات جهت نمایش پیام‌های مرتبط با مشتریان بالقوه را می‌دهند. بنابراین، برای ایجاد یک کپی تبلیغ جستجوی واکنشگرا می‌توانید چندین عنوان و توضیح را وارد کنید. سپس، گوگل با ایجاد ترکیب‌های متنوع، عناوین و توضیحات مربوطه را آزمایش می‌کند. در نهایت، بهترین ترکیب‌ها را از لحاظ عملکردی تعیین می‌کند. در ادامه می‌توانید هربار یک کپی تبلیغ ثابت را با عنوان و توضیحات یکسان برای تبلیغات سنتی استفاده کنید.

علاوه بر این، تبلیغات واکنشگرا امکان ایجاد و آزمایش خودکار یک تبلیغ پربازده را می‌دهد تا بتوانید بهترین تبلیغ را برای مخاطبان هدف‌تان پیدا کنید. این امر برای گوگل به معنای زمانی است که بیشترین کلیک را دریافت کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم که قبل از استفاده از این تبلیغات حتما با قوانین تبلیغات گوگل ادز آشنا شوید.

تبلیغات جستجوی واکنشگرا به شما امکان ایجاد تبلیغات جهت نمایش پیام‌های مرتبط به مشتریان بالقوه را می‌دهد.

تفاوت بین تبلیغات جستجوی واکنشگرا و تبلیغات نمایشی واکنشگرا

به طور کلی، این دو نوع تبلیغ با هم تفاوت‌هایی دارند. بر این اساس، شما در تبلیغات جستجوی واکنشگرا می‌توانید تبلیغ ایجاد شده را با توجه به نیازها و علایق کاربران تغییر دهید. یعنی در ابتدا با وارد کردن یک سری عنوان و توضیح به گوگل ادز امکان آزمایش احتمالات مختلف را می‌دهید. سپس، گوگل ادز به تدریج با ارزیابی دقیق ترکیب‌های مختلف عناوین و توضیحات، گزینه مناسب را برای ایجاد بهترین نتایج پیدا می‌کند.

با این وجود، یک تبلیغ نمایشی واکنشگرا به عنوان یک تبلیغ گرافیکی، سایز، ظاهر و قالب خود را برای مطابقت خودکار با ناحیه تبلیغاتی تغییر می‌دهد. یعنی ممکن است در یک مکان تبلیغاتی یک تصویر و متن با هم ترکیب شوند، اما در یک مکان دیگر فقط متن نمایش داده شود.

چگونه می‌توان تبلیغات واکنشگرا را بهینه سازی کرد؟

در حالت کلی، برای بهینه سازی این تبلیغات باید یک سری مراحل را با دقت زیاد دنبال کنید. در این راستا، مراحل بهینه سازی این نوع از تبلیغات به شرح زیر است:

  • روی جنبه‌های مختلف عناوین و توضیحات جهت ارسال به تبلیغات جستجوی واکنشگرا فکر کنید تا بتوانید از آنها نهایت بهره را ببرید
  • باید از هماهنگی متنی عناوین و توضیحات اطمینان حاصل کنید، زیرا در قالب یک ترکیب تصادفی نمایش داده می‌شوند
  • سعی کنید پارامترهای بیشتری را وارد کنید. در نتیجه، احتمال شناسایی ترکیب مناسب برای مطابقت با جست و جوهای مشتریان بالقوه توسط گوگل ادز بیشتر می‌شود

گوگل ادز چگونه این تبلیغات را ایجاد می‌کند؟

همانطور که اشاره کردیم، گوگل ادز جهت ایجاد تبلیغات جستجوی واکنشگرا ترکیب‌های مختلفی از توضیحات و عناوین را آزمایش می‌کند. یعنی همان تبلیغی که برای کسب و کارتان بهترین عملکرد را نشان دهد. بنابراین، در خلال ایجاد یک تبلیغ واکنشگرا یا ریسپانسیو، باید چندین عنوان و توضیحات را وارد کنید تا گوگل آنها را بررسی کند. گوگل هم در ادامه با استفاده از این عناوین و توضیحات ترکیب‌های مختلف هماهنگی را ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، با نظارت روی عملکرد هر ترکیب بهترین نسخه را از لحاظ عملکرد برای گروه سنی و منطقه هدف‌تان انتخاب می‌کند. از این مسیر، تبلیغات جستجوی واکنش‌گرا در زمان، انرژی و هزینه شما صرفه جویی می‌کند. یعنی بودجه تبلیغاتی را برای بهترین نسخه‌ای صرف می‌کنند که سرنخ‌های بیشتری به شما ارائه می‌دهد.

گوگل ادز جهت ایجاد یک تبلیغ واکنشگرا ترکیب‌های مختلفی از توضیحات و عناوین را آزمایش می‌کند.

نحوه ایجاد یک تبلیغ جستجوی ریسپانسیو

حالا که با کلیات این نوع از تبلیغات آشنا شده‌اید، بهتر است روش صحیح ایجاد این نوع تبلیغات را هم یاد بگیرید. برای انجام صحیح این فرایند می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اول از همه، باید به اکانت‌تان در گوگل ادز مراجعه کنید
  • سپس، در منوی سمت چپ صفحه روی Ads & assets کلیک کنید
  • در ادامه هم با کلیک روی دکمه + تبلیغات جستجوی واکنشگرا را انتخاب کنید
  • در مرحله بعدی باید متن مسیر نمایش و URL نهایی را پر کنید. توجه داشته باشید که در هنگام تایپ موارد مذکور پیش نمایشی از تبلیغ‌تان در سمت راست صفحه به نمایش در می‌آید. علاوه بر این، پیش نمایش مربوطه به نوعی تبلیغات احتمالی ایجاد شده با دارایی‌های شما را نشان می‌دهد
  • حالا باید عنوان مورد نظرتان را در این مرحله وارد کنید. البته آشنایی با تعداد عناوین هم ضروری است. از این نظر، باید حداقل ۳ عنوان را وارد کنید. هرچند، در صورت تمایل وارد کردن ۱۵ عنوان هم اشکالی ندارد
  • در این مرحله باید توضیحات‌تان را وارد کنید. از این لحاظ، باید حداقل دو توصیف گر را ارائه دهید. هرچند، وارد کردن حداکثر چهار توصیف گر هم ممکن است
  • در نهایت، باید روی گزینه Save کلیک کنید

با تبلیغات واکنشگرا تبدیل‌ها را افزایش دهید

تبلیغات جستجوی واکنشگرا به شما امکان ایجاد تبلیغی را می‌دهند که پیام‌های مرتبط با مشتریان‌تان را نمایش دهد. در حالت کلی، ارائه عناوین و توضیحات مختلف در هنگام طراحی این تبلیغات به گوگل ادز در انتخاب بهترین ترکیب‌ها در طول زمان کمک می‌کند. بنابراین، این نوع از تبلیغات از طریق تطبیق محتوای تبلیغات‌تان با عبارات جستجوی مشتریان بالقوه احتمالا عملکرد کمپین شما را بهتر می‌کنند.

علاوه بر این، در صورت مطابقت داشتن محتوای تبلیغ با جست و جوهای مشتریان بالقوه احتمالا سرنخ‌ها بیشتر تبدیل می‌شوند. از همه مهمتر، این تبلیغات با بهبود عملکرد بازاریابی سود بیشتری به شما می‌رسانند. در نهایت، تبلیغات واکنشگرا نسبت به تبلیغات استاندارد نرخ کلیک (CTR) بیشتری دارند. دریافت کلیک‌های بیشتر هم به احتمال زیاد به تبدیل بیشتری منجر خواهد شد.