برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

روش‌های یافتن مشتریان احتمالی در لینکدین

مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

آیا با نحوه یافتن مشتریان احتمالی در لینکدین آشنایی دارید؟

فروش اجتماعی برای بیشتر فروشندگان در لینکدین به یک سبک زندگی تبدیل شده است. این دسته از کارکنان فروش یک لحظه آرام و قرار ندارند و از تکنیک‌های مختلفی برای فروش استفاده می‌کنند. مثلا قبل از برقراری تماس تلفنی یا ارسال ایمیل پروفایل مشتریان احتمالی را جستجو می‌کنند و یا پست‌های مشتریان بالقوه را در گروه‌ها به دقت زیر نظر می‌گیرند. علاوه بر این، نحوه جستجوی مشتریان بالقوه و محدود کردن نتایج جستجو بر اساس صنعت، شرکت، مکان و سایر مشخصات را به خوبی می‌دانند.

به عبارت دیگر، نمایندگان فروش سیر تا پیاز جستجوی لینکدین را بلد هستند. تازه بماند که آنها خوب می‌دانند چطور پروفایل‌های شخصی خود را شیک و جذاب نگه دارند. حالا اگر این استراتژی‌ها فرصت‌های جدید کافی را به سمت شما سرازیر نکنند، باید چکار کنید؟ اگر ندانسته اشتباهات رایج لینکدین را مرتکب شوید تکلیف شما چه خواهد شد؟ بهتر است وقت را تلف نکنیم و با هم نگاهی به این ایده‌های جدید برای یافتن مشتریان بالقوه در لینکدین بیندازیم.

یافتن مشتریان احتمالی در لینکدین چه فرایندی دارد؟

اصولا مشتری یابی در همه جا دردرسرهای خاص خودش را دارد. لینکدین هم به عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی پر طرفدار از این قضیه مستئنی نیست. با این حال، همیشه یک سری راه میانبر وجود دارد که آدم را سریعتر به مقصد می‌رساند. ایده‌هایی که در ادامه می‌بینید یک جورهایی نقش همان راه میانبر را دارند و به شما در یافتن مشتریان احتمالی در لینکدین کمک می‌کنند. فراموش نکنید که اول از همه باید مراحل ساخت پروفایل حرفه‌ای در لینکدین را دنبال کنید.

۱. هر از گاهی به نوار کناری “People also viewed” نگاهی بیندازید

نوار کناری People also viewed خوراک شبیه سازی بهترین مشتریان است. حتما از خودتان می‌پرسید چطور ممکن است. خب، امتحان می‌کنیم. به پروفایل یکی از بهترین مشتریان یا مشتریان بالقوه خود بروید و سمت راست آن را نگاه کنید. کادر People also Viewed به شما یک سری کاربر دیگر را نشان می‌دهد که خصوصیات مشابهی با مخاطب شما دارند. دیدید؟ شما به همین راحتی توانستید بوسیله یکی از مشتریان خودتان مشتریان جدیدی را پیدا کنید.

این مورد یکی از گزینه‌های مناسب برای یافتن مشتریان احتمالی در لینکدین محسوب می‌شود.

بررسی نوار کناری People also viewed برای پیدا کردن مشتری در لینکدین

۲. با افراد بالقوه در موقعیت‌های شغلی جدید ارتباط بگیرید

در حالی کلی تغییر شغل محرک بسیار خوبی برای فروش محسوب می‌شود. اما چطور؟ وقتی یک نفر شغل خود را تغییر می‌دهد و سمت جدیدی می‌گیرید، دوست دارد با خرید یک محصول یا خدمات جدید تغییر و تحول بزرگی را در شرکت خود ایجاد کند. اینجا همان جایی است که باید مثل زبل خان وارد عمل شوید و مشتری جدیدی را برای خود دست و پا کنید. برای کسب اطلاع از تغییر شغل کانکشن‌های خود در لینکدین می‌توانید روی تب Notifications کلیک کنید تا با یک نگاه اجمالی از تازه‌ترین فعل و انفعالات مطلع شوید.

فراموش نکنید که اعلان یک شغل جدید، روز تولد و یا حتی پست وبلاگ هم می‌تواند کاتالیزوری برای برقراری ارتباط با مخاظبان‌تان باشد. با انجام این کار می‌توانید تعداد معدودی از مشتریان جدید را به فهرست خود اضافه کنید. فقط دست دست نکنید و هرچه سریعتر با آنها ارتباط بگیرید. 

3. زاغ سیاه مشتریان رقبای خودتان را چوب بزنید

عموما فروش محصول یا خدمات به مشتری رقیب‌تان خیلی راحت‌تر از به دست آوردن یک مشتری جدید است که در مورد محصولات‌تان هیچ اطلاعاتی ندارد. البته مشتریان رقبا حتما باید یک سری دلایل قانع‌کننده‌ برای خرید از شما داشته باشند. یعنی محصول یا خدمات‌تان حتما باید نسبت به محصولات رقبا برتری داشته باشند. از طرف دیگر، شما هم باید از احساس نیاز آنها مطمئن شوید. اگر همه چیز خوب پیش رفت می‌توانید فهرستی از این دسته از مشتریان تهیه کنید.

خوشبختانه در بیشتر مواقع می‌توان شبکه‌ مخاطبان اعضای لینکدین را جستجو کرد. این موضوع درباره شبکه‌ فروشندگان رقبای شما هم صادق است. به خاطر داشته باشید که نمایندگان فروش آنها به احتمال زیاد با مشتریان حال حاضر و مشتریان احتمالی ارتباط دارند. بنابراین، تا می‌توانید شبکه مخاطبان آنها را زیر و رو کنید. این کار به شما در یافتن مشتریان احتمالی در لینکدین کمک زیادی می‌کند.

۴. به بخش تاییدیه‌های مهارت سری بزنید

مردم به جذب افرادی شبیه خودشان تمایل دارند. گاهی وقت‌ها هم به جذب افرادی که از آنها تعریف کنند متمایل می‌شوند. اینجا هم مثل تکنیک People also viewed، می‌توانید به بخش مهارت‌های یک مشتری بزرگ یا مشتری احتمالی بروید تا ببینید چه کسی آنها را تأیید کرده است. اینجاست که ضرب‌‌المثل معروف کبوتر با کبوتر، باز با باز مصداق پیدا می‌کند. یعنی فردی که مشتری شما را تایید کرده هم می‌تواند یک مشتری احتمالی باشد. بنابراین، از این دسته از افراد هم برای یافتن مشتریان احتمالی در لینکدین غافل نشوید.

بررسی بخش تاییدیه‌های مهارت برای یافتن مشتری در لینکدین

۵. از ابزار جستجوی فارغ‌التحصیلان استفاده بهینه کنید

به احتمال زیاد با جستجوی استاندارد لینکدین آشنا هستید. این نوع جستجو واقعا ابزار مفیدی است، اما افرادی که در نتایج آن ظاهر می‌شوند احتمالا به غیر از کانکشن‌ها یا علایق مشترک هیچ وجه اشتراکی با شما ندارند. از طرف دیگر، برقراری ارتباط با افراد از طریق ایمیل یا تلفن آن هم بدون داشتن علایق متقابل کار راحتی نیست. بنابراین، بهتر است از جستجوی فارغ‌التحصیلان استفاده کنید. برای انجام این کار https://www.linkedin.com/edu/alumni را در مرورگر خود کپی کنید.

در نهایت، می‌توانید به فهرستی از مشتریان احتمالی جدید دست پیدا کنید که در همان دانشکده شما درس خوانده‌اند. تازه با این روش راحت‌تر هم می‌توانید با آنها ارتباط بگیرید، زیرا احتمالا با آنها وجه اشتراک بیشتری خواهید داشت.

۶. حواستان به کامنت‌های افراد زیر پست‌های مشتریان احتمالی باشد

دفعه بعدی کهactivity feed  یا notifications را بالا و پایین می‌کنید، از کنار نظرات زیر پست‌های کانکشن‌های خود ساده عبور نکنید. بسیاری از افرادی که با مشتریان احتمالی و مشتریان شما ارتباط برقرار می‌کنند خوراک خوبی برای محصولات شما خواهند بود. از همه مهمتر اینکه این افراد به وضوح در لینکدین فعالیت می‌کنند. علاوه بر این، کامنت‌های آنها نقطه آغازی برای InMail است که نتیجه بخش خواهد بود. بنابراین، از نگرش آنها تعریف کنید و دیدگاه مرتبطی را به آنها ارائه دهید.

در نتیجه، یک گام به یافتن مشتریان احتمالی در لینکدین نزدیک‌تر می‌شوید.

۷. افرادی که با پست‌های شما تعامل داشته اند را بررسی کنید

همانطور که ممکن است بدانید، با یک اکانت لینکدین رایگان نمی‌توانید آمار تمام کاربرانی که پیج‌تان را دید زده‌اند را داشته باشید، بلکه فقط تعداد محدودی از کاربران قابل مشاهده هستند. از این نظر، فقط کاربران لینکدین پریمیوم یا پولی می‌توانند تمام کاربرانی که به پروفایل‌شان سر می‌زنند را مشاهده کنند. با این حال، شما صرفنظر از نوع اشتراک‌تان می‌توانید افرادی که با پست‌های شما تعامل داشته‌اند را ببینید. برای انجام این کار می‌توانید در منوی لینکدین روی گزینه Posts & Activity کلیک کنید.

بررسی افرادی که با پست‌های شما در لینکدین تعامل داشته‌اند

در این قسمت می‌توانید تمام مقالات به اشتراک گذاشته شده و تمام افرادی که با آنها تعامل داشته‌اند را مشاهده کنید. علاوه بر این، با کلیک روی تب Your followers در نوار کناری سمت چپ می‌توانید بفهمید که چه کسی به تازگی شما را فالو کرده است. خدا را چه دیدید، شاید یک از همین فالوورهای جدید به یک مشتری جدید تبدیل شود. بنابراین، برای یافتن مشتریان احتمالی در لینکدین این مورد را هم در نظر داشته باشید.

۸. از جستجوی بولی گوگل بهره ببرید

این نکته به خودی خود به لینکدین ارتباطی ندارد، اما می‌تواند فهرستی از پروفایل‌های لینکدین را استخراج کند. هر زمان که قصد پیدا کردن مشتریان بالقوه جدید در گوگل را دارید می‌توانید از عملگرهای جستجوی بولی مانند علامت نقل قول، OR، AND یا NOT استفاده کنید. در ادامه هر کدام را به طور خلاصه توضیح می‌دهیم.

  • علامت نقل قول: نتایج شامل عبارت دقیق را نمایش می‌دهد
  • OR: نتایجی شامل عبارت جستجوی A یا عبارت جستجوی B را نمایش می‌دهد
  • AND: نتایجی را نمایش می‌دهد که هم عبارت جستجوی A و هم عبارت جستجوی B را دارند
  • NOT: نتایج شامل عبارت جستجوی A را بدون عبارت جستجوی B نمایش می‌دهد

بر این اساس، در ابتدای جستجوی خود وارد site:linkedin.com/in شوید و منتظر یک اتفاق خوب باشید.

۹. یک Search alert درست کنید

اگر نتوانستید به راحتی فرد مناسبی را در یک شرکت احتمالی پیدا کنید، حواستان به فرایند استخدام کردن آنها باشد. برای انجام این کار می‌توانید به پیج شرکت مربوطه در لینکدین بروید و روی دکمه Jobs کلیک کنید. به محض ورود به صفحه فرود مشاغل دکمه Job Alerts را فعال کنید. علاوه بر این، می‌توانید روی Manage Alerts کلیک و برای لینکدین یک کانال اعلان انتخاب کنید تا از آن برای به اشتراک‌گذاری اخبار استخدام و موقعیت‌های جدید با شما استفاده کند.

پیدا کردن مدیران ارشد بازاریابی

اگر به صحبت با یک فرد تصمیم گیرنده در زمینه بازاریابی نیاز دارید، دنبال موقعیت‌های شغلی برای مدیران بازاریابی باشید. هر زمان که یک موقعیت شغلی ظاهر شد روی Save کلیک کنید. می‌توانید مشاغل ذخیره شده را در تب Jobs مرور کنید و بعد از حذف موقعیت شغلی مربوطه با استفاده از مهارت‌های خود در لینکدین مخاطب خوش شانس را پیدا کنید. بر این اساس، چند روز یا چند هفته بعد از آغاز به کار فرد استخدام‌ شده جدید باید پروفایل لینکدین خود را به‌روز رسانی کند.

یعنی باید پروفایل شرکتی که در آن مشغول به کار شده را در پروفایل خود قرار دهد. می‌توانید با کلیک کردن روی لینک See all employees on LinkedIn استخدام‌های جدید را رصد کنید. به محض پیدا کردن مدیران بازاریابی این شرکت، از طریق کامنت گذاشتن زیر پست‌های لینکدین‌شان با آنها ارتباط برقرار کنید. بعد از برقراری ارتباط سعی کنید آنها را به برقراری ارتباط از طریق ایمیل ترغیب کنید. به همین راحتی موفق شدید افراد تصمیم گیرنده در زمینه بازاریابی را پیدا کنید که راه خوبی برای یافتن مشتریان احتمالی در لینکدین به حساب می‌آید.

امیدوارم که این ایده‌ها بتواند به شما در پیدا کردن مشتریان بالقوه در لینکدین کمک کند. پس، دفعه بعدی که فهرست سرنخ‌های شما ته کشید و جستجوی سنتی لینکدین جواب نداد، حتما یکی از این ترفندهای مشتری یابی غیر سنتی را در نظر بگیرید.