برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

مراحل ساخت پروفایل حرفه‌ای در لینکدین

مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

پروفایل لینکدین به شما این امکان را می‌دهد که برند حرفه‌ای خودتان را بسازید و موفقیت‌ها و استعدادهایتان را نشان دهید. محتواهای خود را با حرفه‌ای‌ها به اشتراک بگذارید و با همکاران، شرکای تجاری و کارفرمایان احتمالی ارتباطات خوبی برقرار کنید. افراد هم به روش‌های مختلف با پروفایل لینکدین شما آشنا می‌شوند. این وسط مهم نیست که چرا و چطور پروفایل‌تان را پیدا کرده‌اند، پروفایل لینکدین شما همیشه باید جذاب باشد و جلب توجه کند. اما چه چیزی یک پروفایل را در لینکدین جذاب و چشمگیر می‌کند؟ چه ویژگی‌هایی می‌تواند یک پروفایل را از این رو به آن رو کند؟ در ادامه به این سوالات جواب می‌دهیم تا بتوانید یک پروفایل لینکدین تمام و کمال برای خود بسازید.

نحوه ساخت یک پروفایل لینکدین تمام عیار

منظور از یک پروفایل لینکدین تمام عیار چیست؟ پروفایلی که شما را با یک سری دلایل درست در کانون توجه قرار می‌دهد و شما را به اهداف‌تان می‌رساند. حالا این اهداف می‌توانند گسترش دامنه دسترسی شما باشند یا یافتن مخاطبین تازه و دریافت یک پیشنهاد شغلی جدید. اگرچه در واقعیت نمی‌توان بصورت کامل بی‌نقص بود، شما با انجام یک سری مراحل می‌توانید پروفایل لینکدین تقریبا بی‌نقصی داشته باشید. آیا آماده‌اید تا از پروفایل لینکدین خود نهایت استفاده را ببرید؟ دستورالعمل‌های زیر را مو به مو انجام دهید:

۱- یک عکس پروفایل شیک و رسمی آپلود کنید

اول از همه، یک عکس جدید برای پروفایل‌تان انتخاب و آپلود کنید، به طوری که شناسایی شما از روی این عکس برای مخاطبان‌تان راحت باشد. همچنین همراه با عکس پروفایل می‌توانید یک عکس مناسب و مرتبط هم برای پس ‌زمینه انتخاب کنید که اطلاعات بیشتری را درباره شما نمایش دهد.

۲- یک عنوان عالی بنویسید

عنوانی که انتخاب می‌کنید تا حد زیادی تاثیر پروفایل شما را چند برابر کند. اگرچه این توضیح مختصر و مفید بیشتر وقت‌ها برای اشاره به عناوین شغلی استفاده می‌شود، اضافه کردن یک سری جزئیات بیشتر در مورد وظایف شغلی کنونی و توانایی‌ها می‌تواند این قسمت از پروفایل شما را تاثیرگذارتر کند. برای مثال، این عنوان را ببینید: «خلاق و مشتاق، نتیجه‌ محور و با پشتکار، ارائه‌دهنده ایده‌های جدید به برندها»

۳- بی‌خیال استفاده از لغات قلمبه سلمبه شوید

عموما استفاده از این کلمات برای تعریف از خود و پز دادن در لینکدین مد شده است، اما آخر آخرش خیلی سطحی به نظر می‌رسند. این لغات باب روز تخصصی و قلمبه سلمبه معمولا به خوبی نمی‌توانند موفقیت‌ها یا ارتباطات حرفه‌ای شما را برجسته کنند، بلکه تکرار دوباره و دوباره همان اصطلاحاتی هستند که استخدام‌کنندگان قبلا هزار بار شنیده‌اند. بهتر است کلا استفاده از این نوع اصطلاحات را بی‌خیال شوید و دستاوردهای خودتان را واضح و مشخص بیان کنید.

۴- داستان خودتان را تعریف کنید

شما صد در صد داستانی دارید که می‌توانید آن را در قسمت Summary لینکدین به قلم خودتان تعریف کنید. بعضی از حرفه‌ای‌ها از این قسمت برای معرفی فهرست‌وار عناوین شغلی اخیر یا مهارت‌های کلیدی خودشان استفاده می‌کنند که کار هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد. با این حال، بخش Summary لینکدین این پتانسیل را دارد که اطلاعات بیشتری را درباره شما به کارفرمایان و همکاران احتمالی ارائه دهد.

Summary لینکدین

۵- مخاطبان ایمیل را با لینکدین همگام‌سازی کنید

همگام‌سازی پروفایل لینکدین با فهرست مخاطبان ایمیل هم ایده خوبی به نظر می‌رسد. البته به خاطر داشته باشید که در صورت استفاده از ایمیل شرکتی باید حتما از شرکت مربوطه اجازه بگیرید. این مورد به خصوص برای پروفایل‌های شرکتی بسیار موثر خواهد بود و در بازاریابی لینکدین کمک بزرگی خواهد کرد. با دادن دسترسی به لینکدین برای دستیابی به داده‌های ایمیل این شبکه اجتماعی می‌تواند مخاطبانی با علایق مشابه را به شما پیشنهاد دهد. در نتیجه، می‌توانید در صورت تمایل با آنها ارتباط برقرار کنید و شبکه مخاطبان‌تان را توسعه دهید.

۶- مهارت‌های خود را به رخ بکشید

یکی از مهم‌ترین بخش‌های پروفایل لینکدین‌تان به فهرست مهارت‌های شما اختصاص دارد. لینکدین از این لحاظ کار جستجو و انتخاب مهارت‌ها را بر اساس تجارب و تخصص شما راحت می‌کند، اما باید حواستان باشید که زیاده‌روی نکنید. بهتر است مهارت‌هایی را انتخاب کنید که به شغل فعلی یا آینده شما ارتباط دارد. اگر بر حسب شرایط در یک بازه زمانی مهارتی کسب کرده‌اید که به شغل دلخواه فعلی‌تان مربوط نمی‌شود، آن را در لیست مهارت‌هایتان نیاورید.

۷- محتواهای مرتبطی را به اشتراک بگذارید

به اشتراک گذاشتن محتوای مرتبط در لینکدین ارزش زیادی دارد. برای مثال، انتشار پست‌های رهبری فکری یا پست‌های اینفلوئنسرهای صنعتی می‌تواند به پروفایل لینکدین شما اعتبار زیادی ببخشد. به علاوه، اگر کانکشن‌های احتمالی با محتواهای باکیفیت پروفایل شما ارتباط برقرار کنند، به احتمال زیاد مجددا به صفحه شما برمی‌گردند.

۸- با افراد در تعامل باشید

بعد از اینکه به پروفایل لینکدین‌تان سر و سامانی دادید، سعی کنید با کانکشن‌های خود ارتباط برقرار کنید. هر هفته برای نیم ساعت هم که شده نگاهی به پست‌های دیگران بیندازید. لایک کنید، کامنت بگذارید و به پیام‌های خصوصی جواب دهید.

۹- محتواهای جدیدی را پست کنید

داشتن یک پروفایل قوی برای شروع فعالیت در لینکدین لازم است، اما شما باید به طور منظم به پروفایل‌تان رسیدگی کنید. اگرچه این شبکه اجتماعی تا حدودی با فیسبوک و توئیتر تفاوت دارد، انتظار مطالب جدید در آن حیاتی است. بنابراین توصیه می‌کنیم که هر از گاهی محتواهای جدید خود و یا رهبران صنایع را با مخاطبان‌تان به اشتراک بگذارید.

۱۰- پروفایل‌تان را عمومی کنید

برای اینکه افراد و کارفرماهای جدید بتوانند شما را رصد کنند باید حتما پروفایل لینکدین‌تان را عمومی کنید. شما می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید. بر این اساس، در پیج لینکدین‌تان روی دکمه Me زیر عکس پروفایل‌تان کلیک و در ادامه View profile را انتخاب کنید. در اینجا با گزینه‌ای برای ویرایش پروفایل عمومی و URL مواجه می‌شوید. با انتخاب این گزینه می‌توانید وضعیت پروفایل خود را به عمومی یا خصوصی تغییر دهید و تصمیم بگیرید چه افرادی می‌توانند پروفایل شما را مشاهده کنند.

۱۱- موقعیت مکانی خود را به‌روز رسانی کنید

به‌روزرسانی موقعیت مکانی به افراد و کارفرماها کمک می‌کند شما را راحت‌تر پیدا کنند. همچنین موقعیت مکانی برای کارفرماها جهت پیدا کردن استعدادهای جدید فاکتور مهمی محسوب می‌شود. با انجام این کار به کارفرماها کمک می‌کنید که با محدودسازی سریع جستجوی خود شانس بیشتری برای برقراری ارتباط با شما را داشته باشند.

۱۲- URL پروفایل‌تان را شخصی‌سازی کنید

در حالت کلی شخصی‌سازی URL پیدا کردن پروفایل شما را برای افراد راحت‌تر می‌کند. روز اولی به شبکه لینکدین می‌پیوندید، یک URL اختصاصی شامل قسمت‌هایی از نام و نام خانوادگی به همراه یک سری اعداد تصادفی به شما اختصاص داده می‌شود. برای شخصی‌سازی URL می‌توانید آن اعداد را حذف کنید و فقط نام و نام خانوادگی کامل‌تان را در آدرس اینترنتی خود نگاه دارید.

۱۳- اطلاعات تماس خود را به‌روز رسانی کنید

قدیمی بودن اطلاعات تماس ممکن است باعث شود شما فرصت‌های زیادی را از دست بدهید. بعضی از استخدام‌کنندگان و کانکشن‌ها برای برقراری تماس پیام‌رسان داخلی لینکدین را ترجیح می‌دهند. با این حال، بعضی‌ها هم به ارسال ایمیل‌ یا برقراری تماس‌های تلفنی تمایل دارند. بنابراین به‌روز رسانی اطلاعات تماس شانس ارتباط برقرار کردن افراد با شما را بالا می‌برد.

۱۴- برای دریافت توصیه‌نامه به افراد درخواست دهید

اگرچه ذکر مهارت‌ها در پروفایل زمینه‌های تخصصی‌تان را نشان می‌دهد‌ اما توصیه‌نامه‌ها شما را به سطح بالاتری می‌رسانند. بنابراین سعی کنید با افراد برای دریافت توصیه‌نامه برای موقعیت شغلی کنونی یا بعدی ارتباط برقرار کنید.

۱۵- دنبال علایق‌تان بروید

همانطور که می‌دانید در لینکدین برای تمام حرفه‌ای‌ها با انواع و اقسام علایق جا هست. بنابراین شما می‌توانید علاوه بر تعامل با افراد و دنبال کردن اهداف شغلی و تجاری خود، افرادی با علایق مشترک را هم دنبال کنید. توجه داشته باشید که اصلا مهم نیست این افراد با موقعیت شغلی شما سنخیت داشته باشند، انجام این کار پروفایل لینکدین شما را تاثیرگذارتر می‌کند.

۱۶- خدمات خود را در کانون توجه قرار دهید

به عنوان یک حرفه‌ای در لینکدین حتما مهارت‌هایی دارید که شما را از افراد دیگر متمایز می‌کند. پروفایل لینکدین شما بهترین مکان برای زیر ذره‌بین قرار دادن خدمات و مهارت‌های شما محسوب می‌شود و به افراد نشان می‌دهد که چه توانایی‌هایی دارید. پس حتما مهارت‌ها و خدمات خود را در پروفایل‌تان قید کنید.

۱۷- شبکه خود را سازماندهی کنید

هر چقدر شبکه‌های بزرگ عالی هستند، شبکه‌های خیلی بزرگ ممکن است تمرکز شما را در راه رسیدن به هدف اصلی پروفایل‌تان به هم بزنند. شما می‌توانید برای پیشرفت شغلی با افراد همفکر و ماهر ارتباط برقرار کنید. با این حال، بهتر است شبکه خود را سازماندهی کنید تا پروفایل‌تان با اهداف شما همسو باشد. انجام این کار شما را یک قدم به ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای نزدیک می‌کند.

۱۸- وضعیت پروفایل خود را بهتر کنید

روی هم رفته ایجاد پست‌های تازه و تعامل با کانکشن‌های جدید ایده خوبی است. اما به‌روز رسانی منظم پروفایل‌تان درباره اطلاعات شغلی و مهارتی جدید هم به همان اندازه اهمیت دارد. این کار علاوه بر نشان دادن ثبات پروفایل‌تان، علاقه شما به رشد و یادگیری مهارت‌های جدید را نیز به تصویر می‌کشد. یعنی درست همان چیزی که کارفرمایان یا شرکای آینده همیشه دنبال آن هستند.

پروفایل لینکدین بهتر مساوی است با ارتباطات باکیفیت‌تر

هرچقدر پروفایل لینکدین شما بهتر و حرفه‌ای‌تر باشد، شانس شما برای برقراری ارتباط با رهبران فکری، جلب توجه سایر حرفه‌ای‌ها و پیدا کردن فرصت‌های جدید بیشتر خواهد بود. اگرچه هیچ پروفایلی در لینکدین عالی و بی‌نقص نیست، شما با رعایت نکات ذکر شده می‌توانید روز به روز به این هدف یعنی ساخت پروفایل حرفه‌ای در لینکدین نزدیک و نزدیک‌تر شوید.