برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

عناصر مهم یک کمپین ویدئو مارکتینگ موفق

مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کسب و کارهای مدرن تنها در صورتی می‌توانند از رقبا پیشی بگیرند که از استراتژی‌های بازاریابی مناسبی استفاده کنند. از این نظر، دیجیتال مارکتینگ بهترین راه برای برقراری ارتباط با مخاطبان و ایجاد سرنخ‌های بیشتر است. کمپین ‌های ویدئو مارکتینگ هم به عنوان یکی از تاثیرگذارترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال می‌توانند به فروش و توسعه برندتان کمک کنند. بنابراین، با تمرکز روی استراتژی‌های ویدیویی و پیدا کردن رسانه‌های ایده‌آل امکان دستیابی به اهداف تجاری فراهم می‌شود.

اما چطور می‌توانید یک کمپین ویدئو مارکتینگ را اجرا کنید که تحت تاثیر جریان ثابت محتوا قرار نگیرد؟ پاسخ این سوال کاملا مشخص است. با استفاده از عناصر مهمی که در هر کمپین ویدئویی موفق باید وجود داشته باشند. در این مطلب قصد داریم این عناصر را معرفی کنیم تا با توجه به آنها شانس ویدیوی شما برای جلب توجه مخاطبان‌تان بیشتر شود.

پیدا کردن مخاطب هدف

فرض کنید ایده خیلی خوبی برای اجرای یک تبلیغ دارید و مطمئن هستید این تبلیغ محصول‌تان را در بوق و کرنا می‌کند. چون براساس ایده خیلی جالبی شکل گرفته است. این موضوع همان نحوه تفکر خیلی از مارکترهای خلاق را در هنگام طراحی تبلیغات نشان می‌دهد. یعنی در ابتدا یک ایده خیلی خوب را تصویرسازی می‌کنند، اما متاسفانه ایده‌ مورد نظر همیشه با مخاطبان همخوانی ندارد. مثال بارز این موضوع همان تبلیغ اسباب‌بازی‌های مربوط به شرکت نیسان در سال ۱۹۹۶ است.

پیدا کردن مخاطب هدف در یک کمپین ویدئو مارکتینگ

این تبلیغ به ‌عنوان پرطرفدارترین تبلیغات خودرویی در تمام دوران‌ها هیاهوی زیادی ایجاد کرد. با این وجود، فروش نیسان حدود ۳ درصد کاهش یافت. صد البته این تبلیغ الهام ‌بخش بود، اما به نتیجه دلخواه نرسید. بنابراین، برای اجرای یک کمپین ویدئو مارکتینگ موفق باید در مورد موارد زیر تحقیقات زیادی انجام دهید:

  • چه افرادی مخاطبان‌تان را تشکیل می‌دهند؟
  • کمپین تبلیغاتی شما کدام اطلاعات جمعیت شناختی را هدف گیری می‌کند؟
  • چه چیزی برای مخاطبان‌تان جذاب‌تر خواهد بود؟
  • چه چیزی آنها را وادار به اقدام می‌کند؟

در مجموع، باید قبل از صرف هزینه برای یک کمپین ویدئو مارکتینگ مخاطب هدف را با دقت پیدا کنید. همچنین، باید مطمئن باشید که به آنها ارزش مناسبی ارائه می‌دهید.

روایت یک قصه جذاب در یک کمپین ویدئو مارکتینگ

چه یک تبلیغ باشد و چه ویدیوی معرفی یک محصول، بیشتر ویدیوهای بازاریابی تاثیرگذار قصه جذابی را روایت می‌کنند. در این راستا، شخصیت اصلی قصه در یک ویدیوی باکیفیت همان مشتری است. البته روایت یک قصه جذاب آن هم در مدت زمانی بین ۱۵ ثانیه تا ۲ دقیقه کار راحتی نیست. با این وجود، نگارش یک روایت حول و حوش مصرف کننده راز ایجاد یک اثر ماندگار است. از طرف دیگر، قصه به عنوان یک موقعیت فرضی به بینندگان اجازه تصویرسازی زندگی خودشان را با محصول یا خدمات‌تان می‌دهد.

اینکه استفاده از آن محصول چه تغییری در زندگی آنها به وجود می‌آورد؟ کدام مشکل آنها را حل می‌کند؟ بنابراین، برای طراحی یک داستان گیرا و جالب باید به یک مشکل واقعی در زندگی مخاطبان هدف‌تان بپردازید. علاوه بر این، باید به طور طبیعی نشان دهید که محصول‌تان قرار است چه چیزی را به مشتریان ارائه دهد.

توجه به کوچکترین جزئیات

احتمالا برای اجرای یک کمپین ویدئو مارکتینگ بودجه خاصی را کنار می‌گذارید. به هر حال، باید مبالغی را به کارکنان مختلف برای پیشبرد اهداف کمپین‌تان پرداخت کنید. به همین دلیل، تیم بازاریابی شما باید قبل از فشردن دکمه ضبط به کوچکترین جزئیات توجه و همه چیز را برنامه ریزی کنید. در این راستا، باید در مورد بازار به طور کامل تحقیق کنید. به علاوه، باید با تهیه یک فیلمنامه جالب فرایند ساخت ویدئو را جلو ببرید.

در پایان، باید فکر کنید که ویدئو را کجا و چه زمانی باید منتشر و نتایج به دست آمده را ارزیابی کنید. روی هم رفته، برنامه ریزی برای ایجاد یک کمپین ویدئو مارکتینگ قوی کمی زمانبر است. بنابراین، نباید در کوتاه مدت انتظار معجزه داشته باشید. با این حال، می‌توانید کمپین قابل پیش بینی‌تری را با بودجه‌ای کمتر اجرا کنید.

توجه به کوچکترین جزئیات در یک کمپین ویدئو مارکتینگ

مدیریت بودجه

مارکترها معمولا در مرحله هم‌اندیشی کمی هیجان زده عمل می‌کنند. یعنی بیشتر وقت‌ها طوری ایده پردازی می‌کنند که برای انجام آنها باید بودجه زیادی کنار بگذارید. با ابن حال، همیشه باید از ایده‌های خیلی خفن و ماورایی صرفنظر کنید. همچنین، هیچوقت نباید به خاطر بودجه اصالت یا کیفیت را قربانی کنید. برای مثال، تصویرهای سینمایی گران قیمت مانند فیلم‌های هوایی یا مناظر خارجی را می‌توانید به عنوان فیلم بایگانی آن هم با یک قیمت ارزان‌تر خریداری کنید.

بنابراین، دیگر به فیلمبرداری با تجهیزات پیشرفته نیازی نخواهید داشت. از طرف دیگر، تمام جلوه‌های صوتی را هم می‌توانید به صورت آنلاین خریداری کنید. انجام این کار باعث می‌شود بتوانید تا حد زیادی در هزینه‌های تولید صرفه جویی کنید. فراموش نکنید که با مدیریت بودجه می‌توانید کمپین ویدئو مارکتینگ مقرون به صرفه‌ای را اجرا کنید.

تبلیغ در کانال‌های درست

با انجام تحقیقات درباره مخاطبان هدف دقیقا می‌دانید که در کجا می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. فقط باید در مورد زمان انتشار ویدئوها و نحوه برقراری ارتباط با بینندگان تصمیم گیری کنید. به هر حال، ممکن است تمایل نداشته باشید که تبلیغات‌تان را به طور همزمان در چند شبکه اجتماعی منتشر کنید. به علاوه، با انتشار یک تبلیغ در یکی از شبکه‌های اجتماعی خاص می‌توانید واکنش مخاطبان و میزان تاثیرگذاری کمپین‌تان را ارزیابی کنید.

از همه مهمتر، با انتشار تبلیغا‌ت‌تان در یک شبکه اجتماعی می‌توانید قبل از انتشار وسیع یک ویدئو تغییرات لازم را اعمال کنید. همچنین، باید در نظر داشته باشید که مخاطبان هدف‌ از محصول‌تان بر اساس مکان انتشار ویدئوی شما چه برداشتی دارند. برای مثال، ممکن است مشتریان جوان‌تر در تیک تاک فعال باشند، اما مخاطبان مسن‌تر شبکه‌های اجتماعی دیگری را ترجیح دهند.

حقایق و تخیلات کلید ایحاد یک کمپین‌ ویدئو مارکتینگ عالی

تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا خیلی از کمپین‌های ویدئو مارکتینگ روی افراد هیچ تاثیری نمی‌گذارند؟ چون بعضی از مارکترها فقط روی تحقیق و داده‌ها تمرکز می‌کنند. بعضی از آنها هم کاملا در خلاقیت و تخیل غرق می‌شوند و بازار هدف را فراموش می‌کنند. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که فقط آن کمپین‌های بازاریابی می‌توانند موفق می‌شوند که تعادل را بین تحقیقات مبتنی بر واقعیت و خلاقیت برقرار می‌کنند.

بنابراین، به عنوان صاحب یک برند باید به مارکترها اجازه دهید که در مرحله برنامه ریزی خلاقیت زیادی از خود نشان دهند. با این حال، قبل از صرف هزینه برای تولید یک ویدئو باید انتظارات‌تان را با واقعیت‌های موجود تطبیق دهید تا کمپین ویدئو مارکتینگ موفقی را اجرا کنید. در نهایت، توجه به عناصر ذکر شده در این مطلب می‌تواند شانس شما را برای اجرای یک کمپین بازاریابی ویدئویی بیشتر کند.