برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

بازاریابی محتوا در لینکدین چه فرایندی دارد؟

مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

یاد گرفتن فوت و فن‌های بازاریابی محتوا در لینکدین مثل آب خوردن است. شاید در ابتدای کار سر درآوردن از بهترین زمان برای گذاشتن پست کار خیلی سختی باشد، اما با رعایت یک سری دستورالعمل‌ یواش یواش همه چیز ملکه ذهن‌تان خواهد شد. من در این مطلب تمام نکات مهم درباره بایدها و نبایدهای اشتراک گذاری محتوا و فرکانس مناسب برای گذاشتن پست را به شما توضیح خواهم داد. خبر خوب این است که برای توزیع محتوا در لینکدین هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید.

بهترین روش‌های ایجاد محتوا در لینکدین

مهم نیست از چه رسانه‌ای استفاده می‌کنید، رعایت یک سری نکته باعث می‌شود بازاریابی محتوا در لینکدین بازده خیلی بالایی داشته باشد. در ادامه از طریق آشنایی با بهترین روش‌های ایجاد محتوا در لینکدین منظور من را بهتر متوجه می‌شوید.

بهترین روش‌های ایجاد محتوا در لینکدین

۱. در همه حال مخاطبان هدف‌تان را در نظر داشته باشید

در وهله اول، قبل از گذاشتن هر پستی اول فکر کنید که می‌خواهید محتوا را برای چه کسی بنویسید. بعد چهارچوب محتوا را بر اساس علایق و اولویت‌های مخاطب خاص‌تان تعیین کنید. مثلا اگر برای متخصصان فروش می‌نویسید، محتوا را به حوزه کاری آنها اختصاص دهید تا بتواند نیازهای آنها را برآورده کند.

۲. با مخاطبان‌تان ارتباط برقرار کنید

گذاشتن یک پست و رفتن سراغ پروژه بعدی که کاری ندارد، اما یادتان باشد بازاریابی در لینکدین اتوبان یک طرفه نیست. اگر کاربرانی دارید که زیر پست‌های شما کامنت می‌گذارند حتما با آنها ارتباط برقرار کنید. جواب سؤالات‌شان را بدهید و ازآنها فیدبک بگیرید. با از آنها سوالاتی بپرسید تا به ادامه گفتگو ترغیب شوند.

برقراری ارتباط با مخاطبان برای بازاریابی محتوا در لینکدین

۳. شریف باشید

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به تبلیغ ارتباط دارد، اما تبلیغ برند بدون زورچپانی هم امکانپذیر است. بنابراین، تولید محتوای خوب با یک لحن قابل اعتماد نسبت به بازارگرمی فروش نتایج بهتری برای شما به همراه خواهد داشت. فراموش نکنید که مردم این روزها حواسشان حسابی جمع است و نمی‌توانید به راحتی آنها را گول بزنید.  

4. از هشتگ استفاده کنید

می‌توانید مثل بیشتر شبکه‌های اجتماعی در لینکدین هم برای دسته بندی محتواهای خود از هشتگ‌ استفاده کنید. هشتگ‌ها می‌توانند برای دستیابی به مخاطبان هدف‌تان کارگشا باشند. همچنین، با استفاده از آنها می‌توانید افراد خارج از شبکه را نیز در صورت تمایل به خواندن محتوای خود وادار کنید. با این وجود، در استفاده از هشتگ‌ها زیاده روی نکنید. همان دو تا سه هشتگ مرتبط برای هر پست کارتان را راه می‌اندازد.

۵. ثبات داشته باشید

کمپین‌های موفق در لینکدین به ثبات نیاز دارند. ممکن است اولش سخت باشد، اما بعد راه می‌افتید و می‌فهمید با چه ریتمی باید پست بگذارید. این کار باعث می‌شود مخاطبان‌تان به شما اعتماد کنند. همچنین، می‌توانید خودتان را به عنوان یک متخصص در حوزه کاری مربوطه تثبیت کنید.  

6. محتواهای منحصر به فردی ارائه دهید

ممکن است وسوسه شوید که یک محتوا را در چند شبکه اجتماعی دیگر هم منتشر کنید، اما با انجام این کار اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوید. پس سعی کنید برای مخاطبان‌تان تکراری نشوید. در عوض، به مخاطبان‌تان در لینکدین محتواهای منحصر به فردی ارائه دهید که در هیچ جای دیگری پیدا نمی‌کنند.

۷. هی بنویسید و اصلاح کنید

اگر پست‌های شما فیدبک خوبی نمی‌گیرند اصلا دلسرد نشوید. با هر پست ایرادات خودتان را متوجه شوید و در پست‌های بعدی آنها را اصلاح کنید. با انجام این کار روز به روز کیفیت پست‌های شما بهتر می‌شود.

نحوه توزیع محتوا در لینکدین

توزیع محتوا در لینکدین راه و روش‌های مخصوص به خود را دارد و نمی‌شود همینطوری الابختکی در این شبکه اجتماعی محتواها را انتشار داد. در ادامه به طور مفصل نحوه توزیع محتوا و بازاریابی محتوا در لینکدین را توضیح می‌دهیم.

نحوه توزیع محتوا در لینکدین

۱. به روز رسانی وضعیت خود را منتشر کنید

به طور کلی، به‌روزرسانی وضعیت لینکدین یکی از ویژگی‌های بلااستفاده پروفایل افراد در این شبکه اجتماعی است. یعنی همان کادر سفیدی که زیر تصویر شما در صفحه اصلی قرار دارد و هر بار به‌روز رسانی آن به کانکشن‌های شما پیامی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید این مورد را شخصی سازی کنید. یعنی می‌توانید مشخص کنید چه کسی این به‌روز رسانی‌ها را ببینید و چه کسی نبیند.

نکاتی درباره به اشتراک‌ گذاری به‌روز رسانی‌ها در لینکدین

  • به مقالات، وبسایت‌ها یا ویدیوهای جالب لینک بدهید و با استفاده از کلمات جذاب خوانندگان را به کلیک روی لینک ترغیب کنید.
  • سند یا مدرکی را در به‌روز رسانی وضعیت خود قرار دهید.
  • افرادی را منشن کنید. شاید برای بعضی از کانکشن‌های شما مفید باشد.
  • به شرکت در رویدادها اشاره کنید.

۲. مقاله‌ای را در لینکدین به اشتراک بگذارید

فرایند انتشار یکی دیگر از راه‌های قدرتمند برای توزیع محتوا در لینکدین است. دسترسی همه اعضا به این پلتفرم فرصت بسیار خوبی را برای توسعه دسترسی در اختبار شما قرار می‌دهد.

مزایای مهم انتشار پست‌های طولانی

  • مخاطبان هدف: قطعا بیشتر کانکشن‌های شما افراد حرفه‌ای هم‌ سلیقه و همفکر هستند. بنابراین، انتخاب موضوعات دلچسب کار راحتی است. همچنین، داشتن علایق مشترک به گفتگوهای دو طرفه جهت به اشتراک گذاری تخصص و تجربیات منجر می‌شود و روابط را تقویت می‌کند.
  • قرار گرفتن در معرض دید بیشتر: با گذاشتن هر پست به کانکشن‌های شما یک اعلان داده می‌شود و در معرض دید افراد بیشتری قرار می‌گیرید. همچنین، راه بسیار خوبی برای نمایش رهبری فکری شما درباره یک موضوع خاص است.
  • افزایش فالوور: اگر محتواها برای کانکشن‌های شما آنقدری جذاب باشد که آنها را لایک کنند و یا با دیگران به اشتراک بگذارند، می‌تواند فالوورهای بیشتری را به سمت‌تان روانه کند.

مراحل انتشار در لینکدین

  • تعیین هدف: باید بدانید از انتشار محتوا در لینکدین چه نتیجه‌ای عایدتان می‌شود و برای چه بازار هدفی محتوا تولید می‌کنید.
  • ایده پردازی: وقتی که دلیل نوشتن محتوا را متوجه شدید بر اساس چالش‌های مخاطبان‌تان یک سری عناوین موقت انتخاب کنید.  
  • محدودسازی تمرکز: بعد از ایده‌ پردازی باید روی یکی از ایده‌ها متمرکز شوید و در مورد آن برای مخاطبان‌تان یک محتوای ناب تولید کنید.  
  • انتخاب تصویر: یک تصویر جذاب و گیرا برای پست‌تان انتخاب کنید.

۳. برای بازاریابی محتوا در لینکدین محتوای ویدیویی منتشر کنید

به عنوان یک ویدیو مارکتر می‌توانید هر از گاهی محتواهای ویدیویی منتشر کنید. برای آپلود ویدیو کافی است به کادر وضعیت خود رفته و فایل مربوطه را آپلود کنید.

انتشار محتوای ویدیویی برای بازاریابی محتوا در لینکدین

مزایای مهم انتشار ویدئو در لینکدین

  • مخاطبان هدف: درست مثل به‌روز رسانی‌های وضعیت و انتشار پست‌های طولانی می‌توانید محتواهای ویدیویی را برای مخاطبان‌تان منتشر کنید
  • قرار گرفتن در معرض دید بیشتر: معمولا ویدیو برای کاربران جذابیت بیشتری دارد. به همین دلیل، به طور بالقوه بشتر از محتواهای متنی دیده می‌شود.
  • افزایش فالوور: درست مثل محتوای متنی، هر لایک یا به اشتراک گذاری ویدیوهای شما باعث دیده شدن پست‌تان توسط کانکشن‌های مخاطبان‌تان می‌شود. این امر به خودی خود می‌تواند فالوورهای شما را افزایش دهد.

مراحل انتشار ویدیو در لینکدین

  • ایده پردازی: قبل از تولید ویدیو بهتر است با تیم کاری خود دنبال ایده‌های جذاب برای مخاطبان‌تان بگردید تا بتوانید اطلاعات با ارزشی به آنها ارائه دهید.
  • ایجاد محیط مناسب برای ضبط: بعد از به دست آوردن یک ایده ناب و جذاب حالا باید محیط مناسبی برای ساخت ویدیو ایجاد کنید.
  • پخش لایو یا از ویدیوی ضبط شده: برای پخش لایو یا ضبط ویدیو از طریق لینکدین باید روی دکمه دوربین در نوار وضعیت کلیک کنید. در آنجا صفحه مرتبطی به دوربین ظاهر می‌شود که می‌توانید بوسیله آن فیلمرداری را شروع کنید. برای آپلود ویدیو هم از همان نوار وضعیت می‌توانید فایل ویدیویی را آپلود کنید.  

نحوه اجرای یک استراتژی بازاریابی محتوا در لینکدین

حالا که با استراتژی‌های توزیع محتوا در لینکدین آشنا شدید می‌خواهیم بهترین روش‌ها برای نمایش محتواها را به شما معرفی کنیم.

نحوه اجرای یک استراتژی بازاریابی محتوا در لینکدین

مرحله ۱: برای محتوای خود از قبل برنامه داشته باشید

داشتن برنامه برای انتشار محتوا به نتایج مطلوبی منجر می‌شود. از این لحاظ، می‌توانید نکات زیر را برای برنامه ریزی در نظر بگیرید:

  • برای انتخاب مقالات، به‌روز رسانی وضعیت و اینفوگرافیک‌های مرتبط با حوزه کاری خود وقت بگذارید
  • برای به اشتراک گذاری محتوا باید یک تقویم محتوایی داشته باشید

توجه داشته باشید که با یک برنامه ریزی مناسب نه تنها می‌توانید در زمان صرفه جویی کنید، بلکه انرژی خود را هم فقط روی پیدا کردن محتوای مناسب برای مخاطبان‌تان می‌گذارید.

مرحله ۲: یک استراتژی برای تعداد دفعات انتشار پست تعیین کنید

برای اینکه بدانید که در طول روز یا هفته باید چه تعداد پست بگذارید می‌توانید دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

  • به‌روز رسانی وضعیت: ۲ تا ۳ بار در روز
  • انتشار پست‌های طولانی: ۱ تا ۲ بار در هفته

مرحله ۳: در هنگام بازاریابی محتوا در لینکدین کارهای انجام شده را پیگیری کنید

با افزایش فعالیت، تلاش‌های بازاریابی محتوای شما به تدریج جواب می‌دهند. از این لحاظ، نتایج مثبت هر چیزی مانند افزایش بازدیدها، درخواست‌ برای ارتباط یا حتی پیام‌های بازدیدکنندگان را شامل می‌شوند. از اینجا به بعد باید سر صحبت را باز کنید. اگر افراد پروفایل لینکدین‌تان را دید می‌زنند و یا برای شما درخواست ارتباط می‌فرستند حتما با آنها گفتگو کنید. اگر بتوانید متوجه شوید که آنها از چه چیز پروفایل شما خوششان می‌آید، می‌توانید به فرصت‌های بالقوه‌ای برای همکاری دست پیدا کنید.

مزایای بازاریابی محتوا در لینکدین

استفاده از لینکدین به عنوان جزئی از استراتژی بازاریابی محتوا راه بسیار خوبی برای تثبیت شما به عنوان یک رهبر فکری در حوزه کاری مربوطه است. در نهایت، با انتشار منظم و به موقع محتواهای مرتبط با مخاطبان‌تان نه تنها باعث بیشتر شدن حس اعتماد در آنها می‌شوید، بلکه فرصت‌های بیشتری را برای به اشتراک گذاشتن تخصص و تجربه خود با افراد خارج از شبکه پیدا می‌کنید.