برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

وبلاگ نویسی مهمان چیست و چه مزایایی دارد؟

مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اگر وبلاگ دارید، وبلاگ نویسی مهمان استراتژی تاثیرگذاری است که حتما باید آن را در نظر بگیرید. به هر حال، این کار می‌تواند در تقویت استراتژی محتوا به شما کمک کند. همچنین، باعث می‌شود که روی لینک سازی و جایگاه سئو کار کنید و از هم افزایی‌های مختلف نهایت بهره را ببرید. در این مطلب می‌خواهیم بررسی کنیم که این استراتژی چیست و چه مزایایی دارد. علاوه بر این، نکات مهمی را برای یک همکاری خوب از طریق یک پست مهمان به شما ارائه خواهیم داد.

وبلاگ نویسی مهمان چیست؟

وبلاگ نویسی مهمان روش بسیار رایجی در دنیای مدرن وبلاگ است که شما در آن از وبلاگ نویسان دیگر برای نوشتن مقالات‌شان در وبلاگ‌تان دعوت می‌کنید. این تکنیک در حال حاضر به طور وسیعی استفاده می‌شود. هم توسط نویسندگان مهمان که به دنبال افزایش دیده شدن و اعتبار حرفه‌‌ای خودشان در اینترنت هستند و هم توسط صاحبان وبلاگ‌هایی که سعی می‌کنند محتواهای باکیفیت و بیشتری را برای جذب ترافیک و بازدید بیشتر به مخاطبان‌شان ارائه دهند.

وبلاگ نویسی مهمان چیست؟

وبلاگ نویسی مهمان چه مزایایی دارد؟

وبلاگ نویسی مهمان به دلیل بهره گیری از طیف وسیعی از نویسنده‌ها می‌تواند مزایای زیادی برای کسب و کارها داشته باشد که عبارتند از:

  1. برقراری روابط مناسب با سایر وبلاگ نویسان
  2. دیده شدن بیشتر با یک پست مهمان
  3. تقویت برند شخصی و حرفه‌ای
  4. متنوع کردن ترافیک وبلاگ
  5. جذب فالوورهای بیشتر به پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی
  6. تولید سرنخ‌های بیشتر

فواید همکاری با نویسندگان مهمان برای کسب و کارها

به‌طور کلی، همکاری با نویسندگان مهمان می‌تواند از جهات مختلفی به پیشرفت مشاغل و دستیابی به اهداف مورد نظرشان کمک کند. منظور ما موارد زیر است:

۱. تولید منظم محتوا

فراموش نکنید که به روز نگه داشتن وبلاگ کسب و کارتان باید اولویت اول شما باشد. هرچند، تولید مستمر محتواهای باکیفیت به زمان، فداکاری و پشتکار زیادی نیاز دارد. از این نظر، همکاری با وبلاگ نویسان دیگر برای نوشتن مقالات در وبلاگ‌تان به شما این فرصت را می‌دهد که برای مدتی روی سایر جنبه‌های مهم کسب و کار یا فعالیت حرفه‌ای خودتان تمرکز کنید. همچنین، وظیفه تولید محتوا را به نویسندگان محول و به طور مستمر محتوا منتشر می‌کنید.

۲. امکان انتشار موضوعات و مطالب متنوع‌تر

وبلاگ نویسی مهمان باعث می‌شود که محتواهای وبلاگ برندتان تنوع بیشتری داشته باشد و بتواند نظر خوانندگان‌تان را جلب کند. همچنین، همکاری با نویسندگان مختلف به انتشار مقالات با موضوعات مختلف، نظرات جدید و سبک‌های نوشتاری متفاوت منجر می‌شود و وبلاگ‌تان را به یک مکان خسته کننده تبدیل نمی‌کند.

۳. افزایش ترافیک و خوانندگان

توجه داشته باشید که همکاری با وبلاگ نویسان مهمان معتبر و خوشنام باعث افزایش ترافیک وبسایت‌تان می‌شود. اگر این وبلاگ نویسان فالوورهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی خودشان داشته باشند به احتمال زیاد خوانندگان بیشتری را به خواندن مطالب وبلاگ‌تان ترغیب خواهند کرد. در نتیجه، افراد بیشتری به وبسایت شما سرازیر می‌شوند و ترافیک و تعداد خوانندگان به طور طبیعی افزایش پیدا می‌کند.

۴. کمک به جذب مخاطبان متنوع

با افزایش تعداد خوانندگان جدید برای خواندن پست‌های مهمان فرصت جذب مشترکین جدید برای کسب و کارتان هم تقویت می‌شود. در نتیجه، به لطف داشتن مخاطبان بیشتر، ترافیک آنلاین و شهرت برندتان بیشتر خواهد شد.

۵. افزایش فالوورها در شبکه‌های اجتماعی

زمانی که به لطف وبلاگ نویسی مهمان بازدیدکنندگان جدید بیشتری دارید احتمال جذب فالوورهای بیشتر در پروفایل‌های کسب و کارتان در شبکه‌های اجتماعی افزایش خواهد یافت. فالوورهای بیشتر همچنین، به افزایش اعتبار و شهرت آنلاین‌تان منجر می‌شود. تمام این عوامل کمک می‌کنند با دستیابی به مشتریان بیشتر بتوانید محصولات بیشتری را به فروش برسانید.

نحوه پیدا کردن وبلاگ‌های علاقه مند به همکاری

برای اینکه بتوانید وبلاگ‌هایی را برای همکاری به عنوان نویسنده مهمان پیدا کنید چندین استراتژی وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد. اول از همه، استفاده از هشتگ‌ها یا کلمات کلیدی حاوی عباراتی مانند مقاله مهمان و یا پست مهمان می‌تواند به شما در پیدا کرن وبلاگ‌های مورد نظرتان کمک کند. از این لحاظ، بهترین پلتفرم‌ها برای این کار توییتر و لینکدین هستند.

نحوه پیدا کردن وبلاگ‌های علاقه مند به وبلاگ نویسی مهمان

شما به کمک این دو پلتفرم قدرتمند می‌توانید به راحتی وبلاگ‌های مشتاق به همکاری با نویسندگان مهمان را پیدا کنید. مخصوصا اگر بتوانید به زبان دیگری غیر از زبان فارسی محتوا تولید کنید. همچنین، با کمی جستجو در گوگل می‌توانید فهرست وبلاگ‌هایی را پیدا کنید که به نویسندگان مهمان نیاز دارند. از طرف دیگر، شبکه سازی یکی دیگر از استراتژ‌هایی است که می‌تواند به شما در پیدا کردن وبلاگ برای وبلاگ نویسی مهمان کمک کند.

بر این اساس، برقراری ارتباط با کارشناسان و فعالان در حوزه کاری می‌تواند فرصت‌های همکاری جدیدی را به شما ارائه دهد. از قدرت شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد روابط حرفه‌ای هم نباید غافل شوید.

چگونه به وبلاگ نویس مهمان بهتری تبدیل شویم؟

روی هم رفته، برای تبدیل شدن به یک نویسنده مهمان خوب باید عوامل مختلفی را در نظر داشته باشید. نکاتی که می‌توانند به پیشرفت شما در این مسیر کمک کنند عبارتند از:

  • تحقیق درباره سبک و موضوع وبسایت‌هایی که می‌خواهید برای آنها محتوا بنویسید را فراموش نکنید.
  • سعی کنید مقالاتی که می‌نویسید بیشتر از ۱۰۰۰ کلمه باشند. هرچه باشد، این احتمال وجود دارد که پست‌های کوتاهتر توسط گوگل به عنوان هرزنامه در نظر گرفته شوند.
  • محتواهای جدید و به قول معروف یونیکی را تولید کنید و به هیچ وجه مقالات تکراری ننویسید.
  • به کیفیت بیشتر از کمیت اهمیت دهید و سعی کنید همیشه محتوای حرفه‌ای و باکیفیتی را به خوانندگان ارائه دهید.
  • استفاده بد از لینک‌ها و انکر تکست پر از کلمات کلیدی برای سئو را فراموش کنید.
  • از تیترهای ویروسی و جذاب تا حد امکان زیاد استفاده کنید تا نرخ کلیک افزایش پیدا کند.
  • پست مهمان را در شبکه‌های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.
  • از کنار نظرات مخاطبان بی‌تفاوت عبور نکنید و تا جای ممکن به آنها سریع پاسخ دهید.

با وبلاگ نویسی مهمان مخاطبان‌تان را افزایش دهید

همانطور که در سرتاسر این مطلب اشاره کردید، مزایای وبلاگ نویسی مهمان از برخی جهات حتی از فکر کردن تنها به سئو بیشتر است. این استراتژی گزینه بسیار جالبی برای توسعه مخاطبان و شناخت برند شما محسوب می‌شود. به علاوه، از طریق همکاری با نویسندگان مختلف می‌توانید علاوه بر تنوع بخشیدن به محتواهای وبسایت‌تان فالوورها و مخاطبان نویسندگان مهمان را هم به کسب و کارتان جذب کنید.

در نتیجه، با افزایش شهرت آنلاین برندتان افراد بیشتری با محصولات و خدمات‌تان آشنا می‌شوند. این امر مشتریان جدیدی را به سمت کسب و کارتان سرازیر خواهد کرد و در نتیجه آن فروش بیشتری خواهید داشت.