برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

افزایش ترافیک سایت با کمک ۶ استراتژی به درد بخور

مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

افزایش ترافیک وب سایت و جذب سرنخ‌های بیشتر احتمالا اولین هدفی است که بیشتر مارکترها دنبال می‌کنند. هرچه باشد، ترافیک بیشتر نشان دهنده کیفت بالا و عملکرد خوب آن است. به همین دلیل، توجه به این موضوع در هنگام دنبال کردن هدف ارائه ارزش به بازدیدکنندگان و ایجاد وفاداری در مشتری اهمیت زیادی دارد. اما در دنیایی که در آن بیشتر مشاغل در حال تولید محتوا هستند. چگونه می‌توان به هدف افزایش ترافیک سایت نزدیک شد؟

در حالت کلی استراتژی‌های زیادی برای جذب بازدیدکننده به وبسایت‌تان وجود دارد. با این وجود، در این مطلب می‌خواهیم ۶ روش تاثیرگذار را برای افزایش ترافیک وب به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آنها بازدیدکنندگان بیشتری را به وبسایت‌تان جذب کنید و فروش‌تان را افزایش دهید.

۱. بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

همانطور که می‌دانید ظاهر شدن در صفحه نتایج موتور جستجو خیلی مهم است. آن هم در حال حاضر که روزانه میلیاردها جستجو توسط کاربران انجام می‌شود. بر این اساس، یکی از قوی‌ترین و مقرون به صرفه ترین راه‌ها برای بهبود عملکرد ترافیک وب بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است. این نوع بهینه سازی به صفحات وب شما اجازه می‌دهد تا خوانندگان بیشتری را جذب کنند و بتوانند اولین بازخوردها را به موتور جستجوی گوگل ارائه دهند.

یعنی یک استراتژی عالی برای افزایش ترافیک ارگانیک. سئو به گوگل کمک می‌کند تا محتوای سایت شما را به کاربرانی که به دنبال آن اطلاعات هستند نشان دهد. خزنده‌های گوگل هر روز در کل وب می‌خزند تا اطلاعات سایت‌های جدید ایجاد شده‌ و همچنین صفحات جدید سایت‌های قدیمی را به گوگل ارسال ‌کنند. بنابراین، در صورت عدم توجه به سئو ممکن است منبع مهمی از مشتریان بالقوه را از دست بدهید. مشتریانی که می‌توانید با محتوای جذاب به آنها ارزش ارائه دهید.

بهینه سازی سایت برای موتور جستجو برای افزایش ترافیک سایت

به همین دلیل، اولین راه برای افزایش ترافیک سایت بهینه سازی محتوا بر اساس معیارهای موتور جستجوی گوگل است. برای دستیابی به این هدف می‌توانید از روش‌ زیر نهایت بهره را ببرید.

تجزیه و تحلیل مخاطبان برای افزایش ترافیک سایت

اساسا تجزیه و تحلیل مخاطب هدف را باید از طریق تعیین علایق و رفتار او انجام دهید تا بدانید به چه نوع محتوایی علاقه دارد. انجام این کار به شما کمک می‌کند محتوایی ایجاد کنید که واقعا بتواند به مشتریان بالقوه شما ارزش ارائه دهد. علاوه بر این، تحقیق کلمات کلیدی بر اساس علایق مشتریانی که قصد جذب آنها را دارید برای افزایش ترافیک سایت حیاتی است. در این راستا، از کلمات کلیدی باید در موارد زیر استفاده کنید:

  • عنوان
  • پاراگراف اول مقاله
  • سراسر مقاله به طور طبیعی
  • بعضی از زیرعنوان‌ها
  • متن جایگزین تصویر

برای اندازه گیری صحیح پارامترها، کلمات کلیدی و دیگر استراتژی‌های سئو می‌توانید از ابزارهایی مانند SEMRush و  Ahrefs استفاده کنید.   

2. تولید محتوا برای وبلاگ

روی هم رفته، وبلاگ به چند دلیل بخش مهمی از یک وبسایت محسوب می‌شود. بک وبلاگ شیک و حرفه‌ای ابزار بسیار خوبی برای افزایش ترافیک سایت بدون نیاز به سرمایه گذاری در تبلیغات مستقیم است. با این حال، از آنجایی که گوگل خواسته‌ها و علایق مخاطبان‌تان را مرتبا اولویت بندی می‌کند تولید محتوای با کیفیت و مرتبط ضروری است. علاوه بر این، باید با ایجاد دقیق پرسونای خریدار مشخص کنید چه کسی هدف محتوای شما خواهد بود.

از طرف دیگر، وبلاگ فضای مناسبی برای شروع معرفی کسب و کارتان است تا به تدریج بتوانید به موتورهای جستجو و همچنین ذهن مشتریان بالقوه راه پیدا کنید. به این ترتیب، مشتریان بالقوه بعد از مدتی دیگر متوجه می‌شوند که در چه حوزه‌ای تخصص دارید و چطور می‌توانید به حل مشکلات‌شان کمک کنید. نکاتی که باید در هنگام تولید محتوای با کیفیت در نظر بگیرید عبارتند از:

  • شناسایی پرسونای خریدار
  • انتخاب عناوین جذاب برای پست‌ها
  • اجتناب از تولید محتواهای تکراری
  • استفاده از تصاویر، ویدئوها و لینک‌ها

۳. استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش ترافیک سایت

به طور کلی، شبکه‌های اجتماعی ابزار خوبی برای انتشار محتواهای مربوط به کسب و کارتان هستند. بنابراین، بهتر است از آنها به صورت استراتژیک و سازگار با استراتژی بازاریابی خودتان استفاده کنید. برای انجام این کار، بهتر است با ایجاد یک یک تقویم زمان بندی شده محتواهای تولید شده را با انسجام و هدفمندی خاصی به مخاطبان‌تان ارائه دهید. به همان اندازه که برنامه ریزی محتوا مهم است، تعیین درست شبکه‌های اجتماعی هم اهمیت دارد.

به هر حال، انتخاب شبکه‌های اجتماعی به درد بخور به کسب و کارتان در دستیابی به مخاطبان هدف‌ کمک زیادی می‌کند. بنابراین، از مزایای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نباید غافل شوید.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش ترافیک سایت

۴. بهره گیری از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و گوگل ادز

در نظر گرفتن تبلیغات پولی یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. از این لحاظ، شبکه‌های اجتماعی امکان هدف گذاری بسیار دقیقی را به شما می‌دهند. برای مثال، برای تبلیغ در این پلتفرم‌ها می‌توانید سن، علایق، تحصیلات و سایر پارامترهای مربوط به مخاطبان‌تان را انتخاب کنید. علاوه بر این، می‌توانید تبلیغات را با سرمایه‌گذاری و پول کمی کمی شروع کنید. در مجموع، تبلیغات در فیسبوک، توییتر یا اینستاگرام تقریبا ساده است.

از طرف دیگر، گوگل ادز را داریم که یک پلتفرم مبتنی بر تبلیغات کلیکی محسوب می‌شود. یعنی شما می‌توانید به ازای هر کلیک مخاطبان روی تبلیغ‌تان هزینه پرداخت کنید. جالب است بدانید که تقریبا ۲۰ درصد از کلیک‌های انجام شده در موتورهای جستجو نتیجه این نوع تبلیغات هستند. قبل از هر اقدامی بهتر است با قوانین تبلیغات گوگل ادز آشنا شوید.

۵. استفاده از از ایمیل مارکتینگ برای افزایش ترافیک سایت

همه ما به نوعی یکبار هم که شده مشترک خبرنامه ایمیلی یکی از برندهای محبوب‌مان شده‌ایم و ایمیل‌هایی حاوی اطلاعات مربوط به محصولات، پیشنهادات و قرعه کشی‌ها را دریافت کرده‌ایم. بر این اساس، توسعه لیست ایمیل برندتان می‌تواند دریچه ای برای ایجاد یک رابطه مستحکم‌تر با کاربران باشد. اگرچه این امر در ابتدا به جذب ترافیک به وبسایت‌تان برای عضویت در خبرنامه ایمیلی نیاز دارد، راه خوبی برای ترغیب مخاطبان‌تان به بازگشت مجدد و انجام یک اقدام خاص است.

اقدام خاصی که با توجه به دعوت به اقدام شما انجام می‌شود. علاوه بر این، معمولا بعضی از کاربران با در نظر گرفتن علایق دوستان و اعضای خانواده اطلاعات مرتبط را برای آنها ارسال می‌کنند. انجام این کار علاوه بر افزایش دامنه مخاطبان کسب و کارتان به افزایش ترافیک سایت هم کمک می‌کند. فراموش نکنید که ایمیل مارکتینگ یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای به دست آوردن ترافیک وب است. از همه مهمتر، یکی از بالاترین نرخ‌‌های بازگشت سرمایه را دارد.

با وجود اینکه در حال حاضر ابزارهای خوبی در اینترنت برای ایجاد ایمیل‌های مناسب و ارسال به مخاطبان‌تان وجود دارد، Mailchimp و Doppler دوتا از بهترین‌ها به شمار می‌روند.

۶. سنجش معیارها

اندازه گیری و تجزیه و تحلیل معیارها تقریبا به اندازه هدایت ترافیک وب به سایت شما اهمیت دارد. انجام این کار به شما این امکان را می‌دهد بدانید کدام متغیرها بهترین عملکرد را دارند تا با تقویت آنها بتوانید ه هدف افزایش ترافیک سایت نزدیک شوید. یکی از ابزارهای کلیدی برای انجام این کار گوگل آنالیتیکس است. این ابزار اگرچه به دلیل برخورداری از کارکردها و وظایف زیاد برای مبتدیان مناسب نیست، راحت می‌توان آن را متوجه شد.

در پایان، باید توجه داشته باشید که اگرچه ترافیک وبسایت برای سنجش عملکرد آن مهم است، ارائه ارزش به مخاطبان هدف، معرفی بیشتر کسب و کارتان و افزایش شانس برای فروش محصولات‌ اهمیت بیشتری دارد. بنابراین، تولید محتواهای باارزش و مفید می‌تواند بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی‌تری در وبسایت‌تان نگه دارد. رعایت نکات ذکر شده در این مطلب هم می‌تواند به بهینه سازی وبسایت‌تان و دریافت بازدیدهای جدید کمک کند.