برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

تبلیغات در یوتیوب: بهترین روش‌ها برای رشد برندها

مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

ویدئو یکی از جذاب‌ترین اشکال محتوای بازاریابی محسوب می‌شود و یوتبوب هم به عنوان دومین وبسایت پربازدید جهان بستر مناسبی برای نمایش محتواهای تصویری است. بر این اساس، تبلیغات در یوتیوب به برندها امکان دسترسی به مخاطبان بزرگ و متنوعی را می‌دهد. همچنین، به صاحبان کسب و کارها در شناسایی پرسونای خریدار و مخاطبان هدف‌شان کمک می‌کند. بنابراین، آشنایی با روش‌های تبلیغاتی پربازده در این سرویس اشتراک ویدئو می‌تواند به رشد برندها کمک زیادی کند.

به همین دلیل، در این مطلب می‌خواهیم بهترین روش‌ها برای تبلیغات در این پلتفرم پرطرفدار را به شما معرفی کنیم.

آیا تبلیغات در یوتیوب واقعا برای برندها جواب می‌دهد؟

آیا وقتی تبلیغی را در یوتیوب می‌بینید خیلی زود آن را رد می‌کنید تا سریع‌تر محتوای مورد نظرتان را مشاهده کنید؟ اگر این کار را انجام می‌دهید باید بدانید که تنها نیستید. به هر حال، بعضی از افراد تبلیغات را رد می‌کنند. حالا اگر این موضوع را کنار امکان تماشای بدون آگهی محتواها در یوتیوب پریمیوم بگذارید ممکن است از خودتان بپرسید که آیا تبلیغات در یوتیوب جواب می‌دهد یا خیر. جواب مثبت است. اگر باور نمی‌کنید کافی است به آمار زیر نگاهی بیندازید:

  • درآمد تبلیغات در یوتیوب در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ بیش از ۶ میلیارد دلار بوده است
  • تبلیغات موبایلی پولی در یوتیوب نسبت به تبلیغات تلویزیونی ۸۴ درصد بیشتر جذاب و سرگرم کننده است

همانطور که مشاهده کردید، این آمار پتانسیل تبلیغات در یوتیوب را به خوبی نشان می‌دهد. با این حال، مارکترها باید بهترین روش‌های تبلیغاتی در این پلتفرم محبوب را یاد بگیرند تا بتوانند به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنند.  

درآمد تبلیغات در یوتیوب در سه ماهه اول سال 2022 بیش از 6 میلیارد دلار بوده است

مدت زمان تبلیغات در یوتیوب چقدر باید باشد؟

روی هم رفته، طول بهترین تبلیغات in-stream از لحاظ عملکردی بین ۱۵ تا ۶۰ ثانیه است. این مدت زمان برای تبلیغات in-stream و pre-roll ایده آل است که قابل رد کردن هستند و هدف کمپین پاسخ مستقیمی دارند. با این حال، نمی‌توان مدت زمان خاصی را برای انواع تبلیغات یوتیوب در نظر گرفت. از این نظر، بسیاری از برندها با استفاده از پامبر ادز‌های شش ثانیه‌ای به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کرده‌اند.

بنابراین، بهتر است مدت زمان‌های مختلف را برای ویدئوهای تبلیغات‌تان امتحان کنید. هرچند، همیشه باید عوامل فنی فیلمبرداری و پیام رسانی را در اولویت اول قرار دهید.

بهترین ترفندها برای تبلیغات در یوتیوب

در حالت کلی، برای بهینه سازی کمپین‌‌ها و دریافت بهترین نتایج ممکن می‌توانید روش‌های مختلفی را اجرا کنید. بر این اساس، پیاده سازی استراتژی‌های زیر می‌تواند به اجرای موثر و آسان تبلیغات یوتیوب کمک کند.

سعی کنید بیننده را فورا جذب کنید

عموما بیشتر افراد در صورت مشاهده دکمه “رد کردن آگهی” در یوتیوب روی آن کلیک می‌کنند. البته این موضوع به معنای بی ارزش بودن سرمایه گذاری در تبلیغات یوتیوب نیست، بلکه نشان می‌دهد که باید هرچه سریعتر توجه بیننده را به خودتان جلب کنید. در این راستا، در تبلیغات قابل رد کردن یوتیوب برای جلب توجه بیننده فقط پنج ثانیه فرصت دارید. اما تبلیغات غیرقابل رد شدن چه وضعیتی دارند؟ برای مثال، معمولا مدت زمان بامپر ادزها بین ۶ تا ۱۵ ثانیه است.

در تبلیغات یوتیوب سعی کنید بیننده را فورا جذب کنید

یعنی ممکن است کمی آزادی عمل بیشتری به شما دهند، اما نه آنقدر که خیال‌تان را کاملا راحت کنند. بنابراین، باید باز هم بتوانید هرچه سریعتر توجه بیننده را جلب کنید. برای انجام این کار می‌توانید از ترفندهای زیر نهایت بهره را ببرید:

  • استفاده از موسیقی جذاب و به یادماندنی در ابتدای تبلیغ‌
  • پرسیدن یک سوال گیرا یا به اشتراک گذاری یک آمار جالب   
  • تبادل سریع ارزش پیشنهادی
  • استفاده از یک اینفلوئنسر برای جذب مخاطبان هدف
  • قرار دادن برند در ۵ ثانیه اول ویدئو

ایجاد تبلیغات سازگار با موبایل را فراموش نکنید

طبق آمارهای اعلام شده از سال ۲۰۲۱ حدود ۶۵ درصد از زمان تماشای ویدیو در یوتیوب به دستگاه‌های موبایل‌ اختصاص داشته است. علاوه بر این، در میان کاربران تلفن‌های هوشمند تمایل بیشتری به خرید دیده می‌شود. این آمار به خودی خود نشان می‌دهد که استفاده از تبلیغات ویدیویی یوتیوب برای موبایل مناسب و منطقی به نظر می‌رسد. به همین دلیل، یوتیوب برای بهبود این قابلیت تبلیغات عمودی را ارائه می‌دهد.

در کل، این نوع تبلیغات به خوبی موبایل‌ها سازگاری دارند. در این راستا، برای تولید تبلیغات سازگار با موبایل می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • از ویدئوهایی با وضوح بالا استفاده کنید
  • از سهولت خواندن متن روی صفحات کوچکتر مطمئن شوید

علاوه بر این، بهتر است همه تبلیغات ویدیویی را از قبل در موبایل مشاهده کنید تا از درستی همه چیز مطمئن باشید.

استفاده از تمپلت‌ها را در نظر بگیرید

این احتمال وجود دارد که برای تولید کامل تبلیغات ویدیویی یوتیوب از صفر شک و شبهاتی داشته باشید. این امر طبیعی است، زیرا نوشتن یک فیلمنامه، فیلمبرداری یک ویدیو و ویرایش آن یک فرایند زمانبر است. علاوه بر این، انجام این همه کار با حفظ برندسازی و عوامل فنی فیلمبرداری می‌تواند چالش برانگیزتر باشد. با این وجود، بسیاری از برندها برای شروع از تمپلت‌های تبلیغات ویدیویی یوتیوب کمک می‌گیرند.

استفاده از تمپلت‌ها را در تبلیغات یوتیوب در نظر بگیرید

اصولا این تمپلیت‌ها به ایجاد خودکار تبلیغات ویدیویی و همچنین تولید تبلیغات متحرک کمک می‌کنند. به علاوه، استفاده از تمپلت‌های مشابه برای چندین تبلیغ در یک کمپین باعث استمرار برندسازی شما می‌شود.

دعوت به اقدام واضحی داشته باشید

اگر از تبلیغات ویدیویی یوتیوب برای کسب درآمد از فروش استفاده می‌کنید باید حتما به فکر یک دعوت به اقدام (CTA) درست و حسابی باشید. بهتر است از همان ابتدا بدانید که از اقدامات قابل انجام توسط بینندگان بعدی چه انتظاراتی دارید. در ادامه هم مطمئن شوید که بینندگان ارزش اقدام پیشنهادی شما را به خوبی درک می‌کنند. از این نظر، یوتیوب واقعا یک کانال فروش و بازاریابی قدرتمند را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد.

بنابراین، سعی کنید از این کانال استفاده حداکثری کنید. بر این اساس، می‌توانید در انتهای ویدئوها از بینندگان درخواست عضویت در لیست ایمیل‌تان کنید یا از آنها بخواهید محصولات‌تان را خریداری کنند. یا اینکه ویدئوها را با درخواست دانلود نسخه آزمایشی با تماشای محتواهای دیگر تمام کنید.

تبلیغاتتان را در یوتیوب همین امروز بهینه سازی کنید

تبلیغات یوتیوب یکی از نتیجه بخش‌ترین راه‌ها برای نمایش محتوای ویدیویی به مخاطبان هدف است. اگرچه تبلیغات ویدیویی به کار و تلاش بیشتری نیاز دارند، یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد آگاهی از برند و کمک به تبدیل هستند. در نتیجه، همیشه باید محتواهای بصری جذابی تولید کنید که افراد آنها را مشتاقانه تماشا کنند. از طرف دیگر، توجه داشته باشید که هیچ روش واحد و مناسبی برای تبلیغ در یوتیوب وجود ندارد.

بنابراین، بهتر است با بهینه سازی دقیق تنظیمات کمپین تبلیغاتی به موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی ویدیویی کمک بیشتری کنید.