برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

انواع روش های پرداختی در تبلیغات آنلاین

مدت زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با توسعه بازاریابی اینترنتی و ایجاد راه‌های تبلیغاتی متنوع در دنیای امروز اگر تمایل به تبلیغات آنلاین داشته باشید ممکن است کمی با سردرگمی در نحوه پرداخت هزینه‌های تبلیغات مواجه شوید. ما در این مقاله بطور خلاصه به تشریح انواع شیوه‌های پرداخت هزینه تبلیغات پرداخته‌ایم تا براساس استراتژی‌هایی که برای تبلیغات خود اتخاذ می‌کنید، توان تصمیم گیری در رابطه با شیوه کنترل هزینه‌ها و انتخاب بهترین راه را داشته باشید. درنتیجه با کمترین هزینه، بهترین نتیجه را بگیرید.

CPC چیست؟

CPC یا Cost Per Click یکی از رایج‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین شیوه‌های پرداخت، هزینه به ازای هر کلیک می‌باشد. در این شیوه با هر کلیکی که بر روی تبلیغات شما می‌شود شما مبلغی به شبکه تبلیغاتی پرداخت می‌کنید. از این شیوه با نام Pey Per Click نیز نام ‌می‌برند (CPC و PPC از نظر معنایی شبیه به هم هستند و امروزه به جای یکدیگر نیز استفاده می‌شوند).

دو راه در این گونه تبلیغات وجود دارد: Bid-Based و Flat Rate

در Flat Rate تبلیغ دهنده و ناشر بر سر یک قیمت به توافق می‌رسند و قیمت هر کلیک ثابت است و افزایش و یا کاهش این قیمت در میزان کلیک شدن بر روی تبلیغات ندارد.

اما در Bid-Based با مشخص کردن یک قیمت نمی‌توان تضمین داد که در حد مطلوب تبلیغات کلیک خواهند شد یا خیر چرا که در این حالت قیمت شما با قیمت سایر تبلیغ دهندگان در قالب مزایده در حال رقابت است و هر تبلیغی که قیمت بالاتری داشته باشد بیشتر به نمایش گذاشته و کلیک خواهد خورد.

CPA چیست؟

CPA یا Cost Per Action یک مدل تبلیغاتی است که تبلیغ دهنده زمانی به شبکه تبلیغاتی پول پرداخت می‌کند که اقدام مورد نظر او (Action) انجام شده باشد. این اقدام ها می‌تواند شامل دیدن یک ویدیو، کلیک در جای مشخص، پر کردن فرم، عضویت و یا موارد دیگر باشد.

CPCV چیست؟

CPCV یا Cost Per Complete View یکی از مدل‌های قیمت گذاری برای تبلیغات ویدیویی است که تبلیغ دهنده به ازای هر تماشای کامل ویدیو (پخش تضمینی) مبلغ مشخصی را به شبکه تبلیغاتی می‌پردازد. معمولا برای اثر بخشی این نوع از تبلیغات در انتهای ویدیو از یک گزینه CTA نیز استفاده می‌کنند تا بیننده برای کلیک مشتاق تر شود.

CPI چیست؟

CPI یا Cost Per Install در تبلیغات اپلیکیشن‌های موبایل بیشتر از این روش استفاده می‌شود و بدین گونه است که تبلیغ دهنده به ازای هر نصب هزینه‌ای به شبکه تبلیغاتی پرداخت می‌شود.

CPL چیست؟

CPL یا Cost Per Lead مقدار متوسط هزینه‌ای است که تبلیغ دهنده به ازای هر Lead ایجاد شده می‌پردازد. در این روش می‌توان از دو روش استفاده کرد. در راه اول شما می‌توانید یک بودجه کل به کمپین تبلیغاتی تون اختصاص بدید و در نهایت پس از اتمام کمپین، محاسبه کنید که هر لید برای شما چه مقدار شده است. و یا قبل از شروع تبلیغات با شبکه تبلیغات خود بر سر یک هزینه مشخص به ازای هر لید به توافق برسید و تنها به تعداد هر لید ایجاد شده هزینه پرداخت کنید.

CPM چیست؟

CPM یا Cost Per Thousand یک مدل قیمت گذاری است که تبلیغ دهنده به ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش (impression) تبلیغ خود، پول پرداخت می کند (حرف M یک شماره رومی برای ۱۰۰۰ است). دقت داشته باشید در این نوع از تبلیغات تضمینی در موفقیت و نتیجه گیری وجود ندارد و تنها توصیه می‌شود در مواردی که هدف تان از تبلیغات آگاهی از برند (Brand Awareness) است از این نوع استفاده کنید.