برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

رتبه الکسا چیست؟ برای بهبود رتبه الکسا سایت خود چه کنیم؟

مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

سوال بسیاری از افراد این است که چگونه رتبه الکسا سایت‌مان را کاهش دهم؟ چگونه می‌توانم رتبه الکسا را ​​بهبود ببخشم؟ ما می‌دانیم این ارتقا برای شما و کسب و کارتان چقدر مهم است. به عنوان یک معیار عمومی، تبلیغ کنندگان، سرمایه گذاران و شرکای احتمالی رتبه الکسا شما را ​​جستجو می‌کنند و از آن به عنوان روشی برای ارزیابی ارزش کسب و کار شما استفاده می‌کنند. به همین دلیل، پیشرفت در رتبه شما می‌تواند تأثیر مستقیم مالی و اعتباری روی کسب و کار شما بگذارد.

برای افرادی که با الکسا و رتبه آن آشنا نیستید باید بگویم این یک معیاری است که خلاصه ای سریع ازعملکرد سایت (شما یا رقیب شما) را نسبت به سایر سایت‌های وب ارائه می‌دهد. در کل، ارزش و اعتبار سایت شما در وب به وسیله رتبه الکسا شما سنجش می‌شود. اما قبل از اینکه به این نکته بپردازیم که چگونه می‌توانید رتبه الکسا سایت خود را بهبود ببخشید، باید یک قدم به عقب برداریم. درک فرم آرایش رتبه الکسا بسیار مهم است، ابتدا بررسی می‌کنیم که چگونه باید آن را بهتر کنید. بیایید شروع کنیم.

رتبه الکسا چیست؟

رتبه الکسا شما تخمینی از میزان محبوبیت سایت شما نسبت به سایر سایت‌ها است.

در مقایسه آماری با تمام سایت های دیگر، سایت من چگونه کار می‌کند؟ این جوابی است که رتبه الکسا به آن پاسخ می‌دهد. توجه داشته باشید که رتبه سایت نسبی است، رتبه سایت شما نه تنها به ترافیک سایت شما بستگی دارد، بلکه به تغییر در ترافیک سایت‌های دیگر نیز بستگی دارد.

رتبه الکسا سایت دلخواه‌ تان را چک کنید!

الکسا چگونه داده های خود را دریافت می‌کند؟

الکسا دارای یک پنل داده ترافیک بزرگ است که متشکل از میلیون ها نفر در سراسر جهان است. براساس این داده‌ها، الکسا تعداد بازدید کنندگان همه سایت های اینترنتی را تخمین می‌زند. این یک محاسبه پیچیده است که شامل تصحیح سوگیری‌ها و همچنین شناسایی و دور زدن ترافیک جعلی یا هرزنامه است. پس داده‌های سایت شما رابطه مستقیمی ‌با بهترشدن نتایج کسب و کار شما دارد و به الکسا اطمینان می‌دهید داده‌هایی که ارائه می‌دهید عاری از هرگونه تقلب، هرزنامه و داده های غیر انسانی است، بنابراین می‌توانید بهترین تصمیم را برای کسب و کار خود بگیرید.

رتبه الکسا چگونه محاسبه می‌شود؟

هر روز، الکسا آمار ۳ ماه گذشته، میانگین بازدیدکنندگان روزانه و بازدید از هر صفحه سایت را تخمین می‌زند. سایتی که بیشترین ترکیب از بازدیدکنندگان و بازدید از هر صفحه را در طی ۳ ماه گذشته داشته باشد، در رتبه شماره یک قرار می‌گیرد.

چگونه تعداد بازدید کنندگان یک سایت در رتبه الکسا تأثیر می‌گذارد؟

اگر تعداد بازدید کنندگان یک سایت را در مقابل رتبه ترسیم کنید، چیزی شبیه به نمودار زیر می‌شود:

رتبه الکسا (alexa)

در راس این نمودار Google.com قرار دارد که تعداد زیادی بازدید کننده را به خود اختصاص می‌دهد و در رتبه ۱ قرار دارد. نکته مهمی‌که باید به آن توجه داشت این است که به دلیل شکل توزیع، تغییر بسیار ناچیزی در تعداد بازدید کنندگان سایتی که در سمت راست نمودار است (رتبه بالایی دارد) باعث تغییر بزرگی در رتبه آن سایت می‌شود. سایت‌هایی با رتبه بهتر، مانند Google.com ، در مقایسه با سایت های ضعیف، میزان زیادی از ترافیک را به خود اختصاص می‌دهند.

رتبه الکسا (alexa)

با این وجود هرچه به سمت چپ نمودار نزدیک‌تر شوید ، بازدید کنندگان بیشتری برای افزایش یک رتبه احتیاج دارید. تفاوت زیادی در ترافیک سایتی که در رده ۱۰ است با سایتی که رتبه ۲۰۰ است، وجود دارد.

رتبه الکسا (alexa)

چگونه رتبه الکسا بهتری کسب ‌کنید؟

چندین تاکتیک وجود دارد که به بهبود رتبه الکسا شما کمک می‌کنند و در ادامه به آنان خواهیم پرداخت.

  • محتوایی جذاب و مرتبط تولید کنید.

محتوای به روز شده و مطابق با ارزش واقعی مخاطبان خود ارائه کنید. محتوایی که از این واقعیت دور است، نمی‌تواند مخاطبان وفادار بسازد. هنگامی‌که خوانندگان شما مطالب با ارزش و آموزنده‌ای را می‌خوانند، با محتوای‌های شما درگیر می‌شوند و حتی آنها را با بقیه به اشتراک می‌گذارند و بازدیدکنندگان جدیدی را معرفی می‌کنند که به طور بالقوه در نهایت به مشتری شما تبدیل می‌شوند. محتوای خوب و با کیفیت نیز توسط موتورهای جستجوگر مانند گوگل پاداش می‌گیرند، که برای دستیابی سریعتر به جواب‌های بهتر برای کاربر نهایی، سایت شما را در نتایج جستجو بالاتر نمایش می‌‌دهند.

  • از سایت‌های مرتبط بیشتری برای گرفتن بک لینک استفاده کنید.

این تاکتیک به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا رتبه شما را کاملاً مشخص کنند و همچنین به سایت شما اعتماد و کیفیت می‌دهد. به عبارت دیگر، لینک‌های ورودی (بک لینک) از سایت‌هایی که عملکرد خوبی دارند، اعتبار سایت شما را افزایش می‌دهند. این تاکتیک باید با تولید محتوای جذاب و اصلی که بالاتر توضیح داده شد پشتیبانی شود، چرا که اگر مطالب شما برای گوگل مفید نباشد، آیا بازدید کنندگان را به سمت سایت شما هدایت می‌کنند؟

بنابراین مطمئن شوید مطالبی که تولید می‌کنید مربوط به بازدید کنندگان شما باشد و برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

هر دو لینک ورودی (backlink) و لینک‌های داخلی (internal links)، به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای سایت شما را درک کنند و تعیین کنند که چقدر برای بازدید کنندگان ارزش داربد. اما این بخش مهمی ‌از استراتژی آنلاین شماست. باید از لینک مناسب استفاده کنید. بک‌لینک بیش از حد نیز می‌تواند به اعتبار یا خوانایی سایت شما آسیب بزند و نتیجه معکوس را در پی داشته باشد و ممکن است توسط موتورهای جستجو جریمه شود.

  • بر روی کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌و‌کارتان تمرکز کنید!

با انجام یک تحقیق کوچک و استفاده از ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول، می‌توانید کلمات کلیدی اصلی را که با آن ورودی دریافت می‌کنید، پیدا کنید و درک کنید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند. سپس بر روی آن کلمات کمپین‌های PPC (مانند گوگل ادوردز) را اجرا کنید.

  • استراتژی بازاریابی رقبا و عوامل موثر برای آن‌ها را بشناسید!

دلایل مختلفی برای تحلیل اهمیت رقابت شما وجود دارد، اما به طور خلاصه آنالیز رقبا می‌تواند توان تحلیل سایت خودتان را بالاتر ببرد و درک واضح تری از معیارهایی که مهم هستند را به شما بدهد. اینکه چه استراتژی هایی برای شما و رقبای شما کار می‌کنند، به شما امکان می‌دهد تا روند کارتان را شناسایی و پیش بینی کنید. همه این اطلاعات به شما در مورد استراتژی کلی سایتتان کمک می‌کند و به شما امکان می‌دهد در مورد کسب و کارتان با دانش بیشتری تصمیم گیری کنید و این کار برموقعیت شما در بازار تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

  • بهترین شیوه SEO را در وب سایت خود دنبال کنید.

SEO یک استراتژی بسیار مهم است که سزاوار مقدار قابل توجهی از وقت و توجه شما است. اما سئو فقط مربوط به بهبود ارتقاء و دید وب سایت شما نیست. سئو باعث بهبود ساختار سایت و بهینه سازی کدها نیز می‌شود. منابع بی شماری برای یادگیری درباره سئو وجود دارد، اما الکسا خود خدماتی شامل تحقیق در مورد کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، ابزار تجزیه و تحلیل وب و …. را ارائه می‌دهد و همچنین دستورالعمل خاصی در مورد چگونگی بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو، عملکرد صفحه‌های‌تان و موارد دیگر را در اختیارتان قرار خواهد داد.