برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

نرخ کلیک (CTR) خوب چیست و تا چه مقدار اهمیت دارد؟

مدت زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در تبلیغات آنلاین معیارهای متعددی برای پایش روند پیشرفت کمپین‌های تبلیغاتی وجود دارد اما یکی از عواملی که باعث می‌شود شما متوجه میزان جذابیت محتوای تبلیغاتی خود شوید نرخ کلیک یا همان CTR است. اهمیت این معیار در تبلیغات همسان چندین برابر می‌شود چرا که این محتوا است که مخاطب را درگیر کرده و درنهایت آن را به وب‌ سایت شما روانه می‌کند.

نرخ کلیک (CTR) چیست؟

نرخ کلیک (CTR) را می‌توان در حکم نمره‌ی کیفیت یک تبلیغ درنظر گرفت که بر اساس جذابیت آن محتوا برای خواننده سنجیده و محاسبه می‌شود. CTR که مخفف کلمات Click Through Rate می‌باشد در واقع تعداد کلیک‌های صورت گرفته بر روی یک تبلیغ به نسبت کل دفعات نمایش (Impression) آن تبلیغ است.

CTR
نحوه محاسبه CTR

نرخ کلیک بالا نشان از جذابیت عکس و تایتل استفاده شده در آن تبلیغ محتوایی را دارد که موجب ایجاد درگیری (engagement) بین احساس و عواطف کاربر و محتوای نشان داده، شده است.

چرا در تبلیغات همسان CTR از اهمیت بالایی برخوردار است؟

 هرچه نرخ کلیک بالاتر باشد در نهایت باعث ایجاد یک بازی دو سر برد می‌شود چرا که هم به سود فرد تبلیغ دهنده و هم ناشر است.

نرخ کلیک بالا به فرد تبلیغ دهنده این اجازه را می‌دهد که هزینه هر کلیک (Bid) خود را پایین‌تر قرار دهد. در این حالت مقداری از شانس خود را برای نمایش در بین تبلیغاتی که Bid بالاتری دارند از دست می‌دهد اما چون نرخ کلیک‌اش بالا است، آن کاهش هزینه جبران می‌شود.

در این صورت به نفع رسانه‌ای که تبلیغات با CTR بالا را به نمایش می‌گذارد هم هست. بدین نحو آن رسانه از حداکثر ظرفیت کاربران خود استفاده کرده و کلیک‌های معتبر بیشتری را می‌تواند به تبلیغ دهندگان تحویل دهد و درنهایت هم باعث افزایش درآمد رسانه شود.

CTR خوب چه مقدار است؟

در تبلیغات همسان که عمر کوتاه‌تری نسبت به دیگر انواع تبلیغات دارد و روزبه‌روز در حال رشد است برخلاف نوپایی آن، با درخواست زیادی روبرو شده است و همین تقاضا جنگی بر سر نمایش انبوهی از کمپین‌های تبلیغاتی را شروع کرده است، جنگی که یکی از عوامل پیروزی در آن نرخ کلیک خوب است. در سال ۲۰۱۸ میانگین نرخ کلیک در بستر موبایل ۰.۳۸% و در بستر وب ۰.۱۶% بوده است. در شبکه تبلیغات سنجاق نیز همین اعداد تا حدودی صادق است و برای داشتن تعداد نمایش مورد انتظار و درنتیجه گرفتن ورودی‌های بیشتر و با کیفیت نیاز دارید تا نرخ کلیک کمپین‌های تبلیغاتی خود را به این اعداد برسانید.