برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

رپورتاژ آگهی چیست؟ چگونه به وب سایت شما کمک می‌کند؟

مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کاربران در فضای وب روزانه با حجم زیادی از محتوا رو به رو هستند که از این میان شمار محتواهای تبلیغاتی از محتواهایی که کاربران به دنبال آن هستند در حال پیشی گرفتن است. محتواهایی که ماهیت آن‌ها برای همگان مشخص شده است و بدین ترتیب اثر بخشی خود را از دست داده است و به مرور زمان کم تر مورد توجه قرار می گیرد. پس نیاز به نوعی از تبلیغات در فضای وب احساس شد که نتیجه آن شکل گیری  تبلیغاتی با عنوان «رپورتاژ آگهی» یا همان  «رپورتاژخبری» شد تا توجه از دست رفته کاربران را مجدد به دست آورد.

البته به این نکته نیز باید توجه کرد که اهمیت رپورتاژآگهی فقط برای جلب توجه کاربران نبوده و تاثیرات آن در سئو و افزایش رتبه سایت هم بسیار حائز اهمیت است.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی (Advertorial) به شکلی از تبلیغات گفته می‌شود که به صورت گزارش ارائه شود. در واقع رپورتاژ آگهی قصد دارد کاربران فضای وب را با بیانی دیگر با محتواهای تبلیغاتی رو به رو کند و تصوری ایجاد شود که یک گزارش بی طرفه به آن‌ها ارائه شده است و جنبه تبلیغاتی ندارد. در حالی که آنچه آن‌ها می‌بینند و می‌خوانند، نوعی محتوای حمایت شده به حساب می آید و بابت آن به رسانه مورد نظر هزینه ای تحت عنوان «هزینه خرید رپورتاژ آگهی» پرداخت شده است.

رپورتاژ

رپورتاژ آگهی از انواع تبلیغات همسان (Native) است که در قالب یک گزارش خبری نگارش می‌شود

 رپورتاژ آگهی یک متن تبلیغاتی است که به صورت یک مصاحبه، گزارش یا مقاله در سایت‌های مختلف و اغلب پر بازدید، منتشر می‌شود که شامل یک تیتر جذاب، چند پاراگراف متن، عکس و یک یا چند لینک فالو (Follow) یا نوفالو (Nofollow) می‌باشد.


چرا رپورتاژ اگهی؟

رپورتاژ آگهی دارای چندین مزایای بارز برای شما و وب‌سایت‌تان می‌باشد که در ادامه به بعضی از این مزایا خواهیم پرداخت:

  • رپورتاژ به سئو سایت شما کمک خوهد کرد.  

رپورتاژ آگهی زمانی که در سایت‌های معتبر و پربازدید که طبعاً خود آن‌ها دارای رتبه الکسا قابل قبولی بوده و از نظر سئو مطالب وضعیت خوبی دارند منتشر شود و یک یا چند لینک فالو از آن سایت‌ها به سایت شما بک‌لینک داده شود، در بهبود شرایط وب‌سایت شما و به اصطلاح بالا آمدن در کیوردهای (keyword) مورد نظر کمک شایانی خواهد کرد.

رپورتاژ

انتخاب keyword مناسب در رپورتاژ آگهی بسیار حائز اهمیت است

  • رپورتاژ، به کسب اعتبار و برندینگ شما کمک خواهد کرد.

حضور شما در بین اخبار و مقالات رسانه‌های بزرگ اینترنتی، موجب جلب اعتماد کاربران خواهد شد. حتی می‌توانید در وب‌سایت اصلی خود نیز لینک این مقالات را قرار دهید و به کاربران اطلاع دهید که در این رسانه‌ها حضور داشته‌اید. این کار باعث می‌شود که کاربران، شما را به عنوان یک عضو معتبر از صنعت خودتان بشناسند.

رپورتاژ

رپورتاژ آگهی به راحتی می‌تواند ۳ اصل برندینگ ( آگاهی از برند، یادآوری برند و تصویر برند) را پیاده سازی کند

  • رپورتاژ شما هرگز حذف نخواهد شد.

از مزایای رپورتاژ آگهی می توان به دائمی بودن آن‌ها اشاره کرد. زمانی که شما مقاله‌ای را در رسانه‌ای منتشر می‌کنید این مقاله در آن رسانه باقی می‌ماند و شما می‌توانید در طولانی مدت اثر آن را در موتورهای جست‌وجوگری مانند گوگل ببینید. اما در بعضی از رسانه‌ها نیز ممکن است بعد از یک دوره معین حذف شود.

  • رپورتاژ نسبت به دیگر روش ها کم هزینه‌تر است.

هزینه خرید رپورتاژ آگهی پایین است و نسبت به دیگر روش ها هم هزینه کمتری دارد و هم دوام و ماندگاری آن بالا است و می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

برای مثال اگر بخواهید یک جایگاه بنری در یک رسانه مطرح خبری اجاره کنید، حداقل باید چند میلیون هزینه صرف کنید. اما با رپورتاژ آگهی، در همان رسانه، هزینه کمتری برای شما خواهد داشت.

  • رپورتاژ، یک مقاله کامل و جامع برای معرفی شما

رپورتاژ آگهی در واقع یک مقاله است که شما آن را در رسانه‌های معتبر اینترنتی منتشر می‌کنید و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که خودتان را به طور کامل به مخاطب معرفی کنید و در او احساس نیاز به خدمات‌تان را ایجاد کنید. اگر مقاله خود را هنرمندانه نوشته باشید مخاطب دیگر فقط یک جمله تبلیغاتی از شما نخواهد شنید، بلکه محتوایی از شما دریافت می‌کند که می‌تواند در عین مفید بودن، او را به خرید از شما هم ترغیب نماید.

رپورتاژ

محتوای شما می‌تواند در عین مفید بودن، کاربران را به خرید ترغیب نماید.

  • احتمال خوانده شدن آن زیاد است

رپورتاژ آگهی در جایگاه‌های تبلیغاتی یک سایت نمایش داده نمی‌شود بلکه در بین محتواهای اصلی آن‌ها خواهد بود و در واقع، همانند یکی دیگر از مقالات سایتی است که مخاطبان همیشه به سراغ آن‌ها می‌آیند.

این یعنی حتماً رپورتاژ آگهی شما در مقابل چشم خوانندگان قرار خواهد گرفت و کافی است که یک عنوان جذاب انتخاب کرده باشید تا آنها نتوانند جلوی کلیک کردن خود را بگیرند.

از مزایای دیگر رپورتاژآگهی این است که تمامی کسب و کارها، چه بزرگ و چه کوچک می‌توانند از این روش برای رسیدن به اهداف‌شان استفاده کنند. فرقی نمی‌کند کسب و کار شما یک نمونه B2B یا B2C باشد، مهم این است که با انتشار یک رپورتاژ آگهی قدرتمند، می‌توانید حرف خود را به تعداد زیادی از مخاطبان برسانید.