برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

لید مگنت: ابزاری خوب برای جذب مشتریان توسط مارکترها

مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

به عنوان صاحب یک کسب و کار یا یک مارکتر احتمالا با اهمیت لید مگنت آشنا هستید.

بیشتر بازدیدکنندگان با اولین ورود به وبسایت یا پیج‌های شما در شبکه‌های اجتماعی آمادگی خرید محصول یا خدمات‌تان را ندارند. به هر حال، آنها شما را از طریق یک جستجوی اینترنتی یا پیشنهاد دوستان یا آشنایان پیدا کرده‌اند. بنابراین، بیشتر وقت‌ها فقط از روی کنجکاوی می‌آیند تا با برندتان و محصولات و خدمات قابل ارائه آشنا شوند. اصلا هم مهم نیست با چه قدرتی محصولات‌تان را به سمت آنها پرتاب کنید، زیرا احتمالا به مشتری تبدیل نمی‌شوند.

اما راه حل چیست؟ چگونه می‌توان بازدیدهای ارگانیک وبسایت را به مشتریان پولی تبدیل کرد؟ پاسخ روشن است؛ به کمک لید میگنت یا آهنربای سرنخ. این ابزار بازاریابی به نوعی پراهمیت‌ترین بخش لیست ایمیل‌تان محسوب می‌شود، زیرا به شما در جذب و تبدیل مشترکین و همچنین افزایش مخاطبان‌تان کمک می‌کند. در این مطلب قرار است در مورد این موضوع صحبت کنیم.   

لید مگنت چیست؟

لید مگنت به عنوان یک ابزار بازاریابی به کسب و کارها برای جلب توجه مشتریان بالقوه و تشویق آنها به ارائه اطلاعات تماس‌شان کمک می‌کند. همچنین، در ازای دریافت اطلاعات تماس مشتریان مانند آدرس ایمیل محتوای اختصاصی ارزشمندی را به آنها ارائه می‌دهد. این امر به مشاغل امکان ایجاد فهرستی از مشتریان بالقوه را می‌دهد تا از طریق ایمیل یا وسایل ارتباطی دیگر با آنها ارتباط برقرار کنند.

لید مگنت به عنوان یک ابزار بازاریابی به کسب و کارها برای جلب توجه مشتریان بالقوه و تشویق آنها به ارائه اطلاعات تماس‌شان کمک می‌کند.

چه اهمیتی دارد؟

اصولا استفاده از لید مگنت به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی برای یک برند مزایای زیادی دارد که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

  • افزایش ترافیک وبسایت: ارائه محتوای ارزشمند در ازای دریافت اطلاعات تماس باعث ترغیب افراد به بازدید از وبسایت‌تان می‌شود.
  • افزایش نرخ تبدیل: ارائه محتوای تاثیرگذار به مشتریان شانس تبدیل شدن آنها به مشتریان پولی را افزایش می‌دهد. بنابراین، باعث بهینه سازی نرخ تبدیل می‌شود.
  • بهبود وفاداری به برند: دریافت محتوای اختصاصی به احتمال زیاد وفاداری مشتری را افزایش می‌دهد.
  • ایجاد سرنخ‌های هدفمند: ارائه اطلاعات تماس توسط مشتریان به مشاغل در ایجاد فهرستی از سرنخ‌های بسیار هدفمند کمک می‌کند.

همانطور که می‌بینید لید مگنت‌ها اهمیت زیادی دارند، زیرا باعث تولید سرنخ‌های بیشتر و افزایش نرخ تبدیل می‌شوند. بنابراین، برخورداری از یک آهنربای سرنخ خوب باعث می‌شود که مشتریان بالقوه در ازای ارائه اطلاعات تماس‌شان اطلاعات ارزشمندی را دریافت کنند. این امر به خودی خود اعتماد آنها را نسبت به یک برند افزایش می‌دهد. در نتیجه، تبدیل سرنخ‌ها به مشتریان راحت‌تر انجام می‌شود.

انواع لید مگنت

اساسا لید مگنت‌ها انواع مختلفی دارند و کسب و کارها بر اساس نیازشان می‌توانند از آنها استفاده حداکثری کنند. با این حال، متداول‌ترین آنها عبارتند از:

  • گزارش‌های دقیق و راهنماها: این موارد با بررسی‌ عمیق یک موضوع خاص می‌توانند برای آشنایی بیشتر مشتریان بالقوه با صنعت، حوزه کاری یا محصول و خدمات‌تان استفاده شوند.
  • کتاب‌های الکترونیکی: معمولا از گزارش‌ها و راهنماها طولانی‌تر هستند و اطلاعات دقیق‌تری را در مورد یک موضوع خاص به مخاطب هدف ارائه می‌دهند.
  • آموزش‌های ویدیویی: این آموزش‌ها دستورالعمل‌های گام به گامی را درباره نحوه استفاده از محصول یا خدمات‌تان ارائه می‌دهند.
  • تست رایگان: ارائه فرصت به مشتریان بالقوه برای تست محصول یا خدمات‌تان راه بسیار خوبی برای ایجاد علاقه ‌در آن‌ها نسبت به کسب ‌و کارتان محسوب می‌شود.
  • وبینارها: به مشتریان بالقوه درباره یک موضوع خاص آموزش و ارزش محصولات یا خدمات‌تان را به آنها نشان می‌دهند.
  • دوره‌های رایگان: برگزاری دوره‌های رایگان می‌تواند راه بسیار خوبی برای آموزش مشتریان بالقوه درباره موضوعات خاص و به رخ کشیدن تخصص‌تان باشد.

نشانه‌های کلیدی یک لید مگنت مناسب

اول از همه، یک آهنربای سرنخ خوب باید باارزش باشد و به مشتریان بالقوه ارزش واقعی ارائه دهد. هدفمند بودن ویژگی بعدی یک لید مگنت است. یعنی باید با نیازهای هر مشتری همخوانی داشته باشد. علاوه بر این، دسترسی مشتریان به آن باید راحت باشد. بنابراین، بهتر است سعی کنید برای مشتریان احتمالی جهت دسترسی به آهنربای سرنخ اصلی راه آسانی را فراهم کنید. برای مثال، ارائه یک فرم آنلاین یا لینک دانلود می‌تواند ایده خوبی باشد.

نشانه‌های کلیدی یک لید مگنت مناسب

همچنین، یک لید مگنت خوب باید به راحتی قابل درک باشد. در این راستا، استفاده از یک زبان قابل فهم به درک بهتر محتوا توسط مشتریان‌تان کمک زیادی می‌کند. در نهایت، یک آهنربای سرنخ مناسب باید مرتبط باشد. یعنی باید اطلاعات مرتبطی با محصولات یا خدمات‌تان را ارائه دهد.

نحوه ایجاد یک آهنربای سرنخ تاثیرگذار

برای ایجاد یک لید مگنت نتیجه بخش باید در وهله اول درک درستی از نیازهای مخاطب هدف‌تان داشته باشید. همچنین، باید بتوانید با ارائه محتواهای باارزش و جذاب نیازهای آنها را برآورده کنید. از همه مهمتر، باید دسترسی مشتریان بالقوه به محتوای مورد نظرتان را تسهیل کنید. در این راستا، برای ایجاد یک آهنربای سرنخ موثر می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. شناسایی مخاطبان هدف: آشنایی با مخاطبان هدف به شما در ایجاد یک آهنربای اصلی مطابق با نیازهای آنها کمک می‌کند.
  2. تجزیه و تحلیل رقبا: اصولا تحقیق در مورد رقبا علاوه بر شناسایی استراتژی‌های بازاریابی آنها به شما نشان می‌دهد که چه نوع لید مگنتی را به مشتریان‌شان ارائه می‌دهند.
  3. ارائه ارزش: باید همیشه از ارائه ارزش واقعی توسط آهنربای سرنخ اصلی به مشتریان بالقوه اطمینان حاصل کنید.
  4. انتخاب نوع لید مگنت: در این مرحله باید بهترین و موثرترین نوع آهنربای سرنخ را برای مخاطبان هدف‌تان انتخاب کنید.  
  5. تسهیل دسترسی: همانطور که قبلا اشاره کردیم، باید برای دسترسی مشتریان بالقوه به آهنربای سرنخ‌تان راه آسانی را فراهم کنید.

چگونه می‌توان لید مگنت را تبلیغ کرد؟

به محض ایجاد یک آهنربای سرنخ تاثیرگذار باید با یک تبلیغ مناسب آن را به مشتریان بالقوه نشان دهید. بر این اساس، اقدامات زیر می‌توانند به شما در این مسیر کمک کنند:

  • استفاده حداکثری از شبکه‌های اجتماعی: برای به اشتراک گذاری آن می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی محبوبی مانند توییتر، فیسبوک و اینستاگرام نهایت بهره را ببرید.
  • نوشتن یک پست وبلاگ: برای تبلیغ لید مگنت اصلی یک پست وبلاگ منتشر کنید و آن را با مشتریان بالقوه به اشتراک بگذارید.
  • ایجاد کمپین ایمیلی: از ایمیل مارکتینگ می‌توانید به کمک ارسال ایمیل به لیست مشترکین‌تان برای تبلیغ آن استفاده کنید.
  • استفاده از تبلیغات پولی: از پلتفرم‌های تبلیغاتی پولی مانند گوگل ادز یا تبلیغات فیسبوک می‌توانید برای پیدا کردن مشتریان بالقوه بیشتر نهایت بهره را ببرید.
  • بهره گیری از اینفلوئنسرها: برقراری ارتباط با اینفلوئنسرهای صنعت برای به اشتراک گذاری آهنربای سرنخ اصلی تاثیر زیادی دارد.
چگونه می‌توان لید مگنت را تبلیغ کرد؟

با لید مگنت‌های باکیفیت نرخ تبدیل را افزایش دهید

همانطور که مشاهده کردید، لید مگنت‌ها برای تولید سرنخ و افزایش نرخ تبدیل راه بسیار خوبی محسوب می‌شوند. با این حال، ایجاد آهنرباهای سرنخ باکیفیت برای ارائه ارزش واقعی به مشتریان بالقوه اهمیت زیادی دارد. بنابراین، رعایت نکات ذکر شده در این مطلب می‌تواند به شما در ایجاد یک لید مگنت تاثیرگذار کمک کند. به علاوه، می‌توانید با جذب سرنخ‌های بیشتر نرخ تبدیل‌تان را افزایش دهید.