برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

نیوز جکینگ و نقش آن در تقویت استراتژی بازاریابی

مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

احتمالا شما هم مثل خیلی از صاحبان مشاغل به فکر تولید محتواهای ویروسی هستید. با این حال، هنوز نتوانسته‌اید استراتژی‌ تاثیرگذاری را برای انجام این کار پیدا کنید. خبر خوب این است که نیوز جکینگ (Newsjacking) یا همان موج سواری خبری یکی از استراتژی‌های مفیدی است که می‌تواند در انجام این کار به شما کمک کند. با هر حال، به کمک این استراتژی می‌توانید افراد زیادی را به مطالعه و اشتراک گذاری محتواهای تولیدی کسب و کارتان ترغیب کنید.

همچنین، با استفاده از این روش اعتبار و شهرت برندتان روز به روز بیشتر می‌شود. در این مطلب قصد داریم درباره این تکنیک جذاب صحبت کنیم که با استفاده از آن می‌توانید محتواهای خودتان را ویروسی کنید.

نیوز جکینگ چیست؟

نیوز جکینگ به عنوان یک تکنیک بازاریابی فرایند تولید محتوا با بهره گیری از اخباری است که به تازگی در رسانه‌ها منتشر شده است. اخباری که برای افکار عمومی جذابیت زیادی دارد و هدف تبلیغ یک برند را دنبال می‌کند. این تکنیک یک راه مبتکرانه برای جلب توجه عموم مردم است. هرچه باشد، از جاذبه اخبار ویروسی برای تبلیغ برند شما استفاده می‌کند.

نیوز جکینگ چیست؟

مزایای نیوز جکینگ

به‌طور کلی، ممکن است این تکنیک بدون بررسی یا آزمایش قبلی شما را به خود جذب نکند. با این حال، در صورت برخورداری از یک طراحی خوب می‌تواند مزایای زیادی را برای برندتان به همراه داشته باشد. در ادامه با مزایایی این تکنیک بازاریابی بیشتر آشنا می‌شوید.

۱. افزایش ترافیک وب

اگر شما اولین نفری باشید که اخبار مرتبط با صنعت یا حوزه کاری خودتان را منتشر می‌کنید، کاربران نه تنها اخبار جدید را از طریق وبسایت‌تان دنبال می‌کنند، بلکه آنها را به اشتراک می‌گذارند. این کار به خودی خود به افزایش ترافیک وبسایت‌تان منجر می‌شود. همچنین، با کمک به افزایش اعتبار شما به نوعی موقعیت برندتان را هم در موتورهای جستجوی اینترنتی بهتر می‌کند. بنابراین، یادگیری استراتژی‌های افزایش ترافیک سایت آشنا شوید.

۲. بهبود جایگاه یابی وب

یکی از پیامدهای مثبت تبدیل شدن به یک معیار برای مخاطب هدف این است که به بهبود سئو کمک می‌کند. با استفاده از نیوز جکینگ، احتمال لینک دهی وبسایت‌های دیگر به محتوای شما در صفحه خودشان افزایش پیدا می‌کند. همچنین، کیفیت بک لینک‌ها هم بهتر می‌شود. از همه مهمتر، افزایش ترافیک موقعیت وبسایت‌تان را در صفحه نتایج موتورهای جستجو تقویت می‌کند. بنابراین، یادگیری تکنیک‌های موثر برای دریافت بک لینک با کیفیت در اینجا ضروری است.

۳. افزایش اعتبار

تولید محتواهای جدید و مرتبط باعث می‌شود اعتبار برندتان به مرور بیشتر شود. یعنی دستیابی به همان هدفی که تمام وبسایت‌ها دنبال می‌کنند. بنابراین، نیوز جکینگ تاکتیکی است که باید از آن در بازاریابی محتوا نهایت بهره را ببرید.

۴. افزایش فالوورها در شبکه‌های اجتماعی

به طور کلی، انتشار محتواهای جدید و مفید باعث می‌شود مخاطبان‌تان همیشه پست‌های شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند. همچنین، محتواهای جذاب و تاثیرگذار مخاطب را به اشتراک گذاری آنها با دوستان و اعضای خانواده ترغیب می‌کند. همین امر باعث می‌شود که افراد جدید شما را در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار جستجو و فالو کنند. در نتیجه، روز به روز به جمعیت فالوورهای شما اضافه خواهد شد و افراد بیشتری با برندتان آشنا می‌شوند.

خصوصیات یک نیوز جکینگ خوب

برای اجرای این تاکتیک اصولا باید حتما با نقاط قوتی که دارد آشنا باشید تا بتوانید برندتان را بیشتر در معرض دید افراد قرار دهید. در این بخش می‌خواهیم خصوصیاتی را با شما به اشتراک بگذاریم که به ویروسی شدن محتواهای شما کمک می‌کنند.

خصوصیات یک نیوز جکینگ خوب

سرعت

روی هم رفته، سرعت در انتشار محتوا کلید موفقیت نیوز جکینگ است. اگر یکی از رقبا به خبر جدید قبل از شما دست پیدا کند، تمام ترافیک را می‌گیرد. در نتیجه، استراتژی شما به کلی کارایی خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل، باید همیشه به روز باشید و از اخبار صنعت و حوزه کاری کسب و کارتان اول از همه مطلع شوید.

خلاقیت

طبیعتا در هنگام تولید محتوا برای کسب و کارتان باید خلاقیت به خرج دهید. این امر در مورد نیوز جکینگ خیلی بیشتر صدق می‌کند. به هر حال، در زمان انتشار یک خبر در فضای مجازی رسانه‌ها و برندهای زیادی وجود دارند که آن را منتشر می‌کنند. بنابراین، باید روش منحصر به فردی را برای انتشار اخبار طراحی کنید. همچنین، فراموش نکنید که خبر جدید باید به نحوی با برندتان ارتباط داشته باشد یا تا جای ممکن آن را با کسب و کارتان ربط دهید.

لحن مناسب

نکته‌ای که باید همیشه در نظر داشته باشید این است که محتوا باید با لحن مناسبی نوشته شود. از این لحاظ، محتواهای تولیدی را می‌توانید با لحن طنز، احساسی یا غمگین نگارش کنید. هدف همیشه برقراری ارتباط با احساسات کاربران آن هم با یک لحن مناسب است تا بتوانید به قلب آنها راه پیدا کنید. برای انتخاب نوع لحن محتواها بهتر است ارتباط و قدرت بازاریابی احساسی را برای ایجاد ارتباط با مخاطبان‌تان به کار بگیرید.

کانال مناسب

در نهایت، باید اخبار را در آن دسته از کانال‌های ارتباطی منتشر کنید که بیشترین تاثیر ممکن را دارند. توجه داشته باشید که پیدا کردن یک پلتفرم قدرتمند می‌تواند تفاوت بین وایرال شدن یا نشدن محتوای شما را رقم بزند.

نحوه ایجاد یک استراتژی نیوز جکینگ تاثیرگذار

حالا که تا حدودی با نیوز جکینگ آشنا شده‌اید قصد داریم درباره مراحل لازم برای ایجاد یک استراتژی موثر صحبت کنیم تا بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید.

مرحله ۱: همیشه دنبال آخرین اخبار صنعت‌تان باشید

به عنوان صاحب یک برند باید هر آنچه که در اطراف‌تان اتفاق می‌افتد را زیر نظر بگیرید. باید به طور دائم اخبار صنعت و حوزه کاری خودتان را رصد کنید تا بتوانید یک گزارش ویژه را حتی قبل از وقوع آن به دست آورید. علاوه بر این، بعضی وقت‌ها حتی باید رویدادها یا اتفاقاتی را که مطمئن هستید اتفاق می‌افتند را هم پیش بینی و مستند کنید تا اولین کسب و کاری باشید که این خبر جدید را منتشر می‌کند.

مرحله ۲: اخبار را به برندتان ربط دهید

در نیوز جکینگ باید محتوایی تولید کنید که نه تنها اخبار را بیان می‌کند، بلکه آن را به برندتان هم ارتباط می‌دهد. بنابراین، همیشه باید به اخبار استناد کنید و از آن برای ارسال پیامی به مخاطبان برندتان استفاده کنید. برای مثال، ممکن است خبری منتشر شود که محصولات یا خدمات‌تان توانایی حل یک مشکل خاص اشاره شده در آن خبر را داشته باشند. به اینصورت، هم خبر را منتشر می‌کنید و هم آن را به‌طور خلاقانه‌ای به برندتان ربط می‌دهید.

مرحله ۳: محتوا را در کانال‌های ارتباطی خودتان پخش کنید

منظور از کانال‌های ارتباطی همان شبکه‌های اجتماعی، وبسایت، خبرنامه ایمیلی با هر کانال دیگری است. با این حال، باید محتواهای تولید شده را بدون اتلاف وقت دقیقا از زمان وقوع رویداد مورد نظر پخش کنید. در غیر اینصورت، رقبای شما زودتر آن را منتتشر خواهند کرد. بنابراین، زمان در اینجا نقش کلیدی دارد. بعد از انتشار محتوا از طریق ارسال پیام برندتان به مخاطبان هم باید تمام تلاش‌تان را بکنید تا از طریق کارهای تبلیغاتی پیام‌تان به دست افراد بیشتری برسد.

نتیجه گیری

نیوز جکینگ به عنوان یک تکنیک بازاریابی همیشه دنبال پیدا کردن پرطرفدارترین رویدادها است تا آنها را با بهره گیری از محتوا به مخاطبان برندتان ارسال کند. هدف در اینجا انتشار پیام برندتان است، به طوری که با رویداد یا خبر مربوطه ارتباط داشته باشد. توجه داشته باشید که استفاده از محتوا بر پایه اخبار داغ و جدید می‌تواند به افزایش اعتبار برند، ترافیک وبسایت و همچنین فالوورهای شما در شبکه‌های اجتماعی کمک کند.